Witam,
Na początek chciałem serdecznie przywitać wszystkie miłe forumowiczki i forumowiczów jako że to mój pierwszy post na forum.vwgolf.pl. Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV highline 1,6SR '99. Aktualnie jestem na etapie doprowadzania samochodu do porządku, oprócz pierdułek w stylu wymiany silniczków reflektorów, czy naprawy spryskiwacza tylnej szyby pozostaje jeden problem - silnik. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć w tej jednostce niewiele z elementów (o ile żaden z nich) nie reguluje się - silnik chodzi silnik pracuje równo, ale pod noga czuc ze nie ma mocy, a spalanie na poziomie 11-14 litrow pozostawia wiele do zyczenia. Autko prawie nie ma dynamiki na nizszych obrotach na 2-ce. Przy 120 km na piatce ( ok. 3700 obrotow), traci moc, na sile meczy sie do 150-ciu, a dalej juz prawie nie ciagnie. Poniewaz jestem laikiem w tym temacie, a koszty juz mnie troche zjadly, moje pytanie jest nastepujace - Gdzie w Krakowie moglbym zdjagnozowac ten samochod za w miare sensowna kwote, nie narazajac sie na wymiane niepotrzebnych elementow. Silnik podlaczany juz byl pod komputer, ktory nie wykazal zadnych bledow. Troche mi to nei daje spokoju i chcialem uporzadkowac ten samochod w miare sprawnie i zejsc z tym spalaniem do granic przyzwoitosci, bo sam silnik nie jest zajezdzony, samochod kupilem z przebiegiem 90000 i wszystko (ogolny stan zluzycia auta) wskazuje na to ze przebieg jest rzeczywisty, a jak patrze co wskazuje komputer to az mi sie nie chce jezdzic tym autkiem . Z sugestii jakie do tej pory mialem okazje uslyszec - sonda tlenu, przeplywomierz, gdzies lapie lewe powietrze... hmm... Moze ktos mial przyjemnosc (albo bardziej nieprzyjemnosc) spotkac sie z podobnym problemem.
PS. Odnosnie warsztatu dodam ze do autka zainstalowalem sekwencyjna instalacje gazowa, wiem troche nie w tej kolejnosci bo najpierw powinienem doprowadzic do porzadku silnik, tak ze bardzo prosze nie komentowac, ktora mozna bezproblemowo wylaczyc, tylko czy ASO podejmie sie dlubaniu przy czyms takim.
pozdrawiam
Ogólne problemy z 1,6SR...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2007 16:03
- Lokalizacja: Kraków
A może pasek rozrządu masz przesunięty?? Wymieniałeś?? koledze się przesunoł o 3 ząbki i miał właśnie tego typu dolegliwości. po założeniu nowego i regulacji problem zniknoł. A co do ASO to ja bym sobie darował. Ceny kosmos, a obsługa czasem ma dużo do życzenia. Najlepiej mieć Stałego mechanika, który przy tobie wszystko zrobi i powie co i jak. Ja takiego mam i mam na wszystko gwarancje co mi wymienia, autko sprawuje się super i obsługa 1 klasa. Niestety nie jestem z Krakowa, ale napewno kogoś takiego znajdziesz.
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 20:33 przez LEVI84, łącznie zmieniany 2 razy.
NIGDY WIĘCEJ Z NIKIM NIC - TYLKO MK
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2007 16:03
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki wszystkim za info,
Co do rozrządu, pasek i napinacz paska były wymieniane, tak ze nie tutaj bedzie tkwił problem. Z autka generalnie jestem zadowolony, tylko wymaga jeszcze odrobinki czasu oraz cierpliwosci Z ASO tak sie zastanawialem, ze niekoniecznie jest to najlepszy wybor, a przy okazji koszt tego rozwiązania pozostawia odrobinę do życzenia. Jakby ktos mial jakas kompetentna osobe z Krakowa albo okolic, która mogłaby podjąc sie tematu bardzo prosze o informacje. Z sondą bym się zastanawiał, może poprzedni właściciel amatorskimi metodami zablokował błedy or sth. To moje pierwsze autko, troszkę się na tym nie znam, tak ze jestem średnio kompetentną osobą w temacie.
Z tego co do tej pory udało się zdjagnozować, to auto ma zbyt wysoką mieszankę, co wskazuje właśnie na jeden z czujników.
pozdrawiam
Co do rozrządu, pasek i napinacz paska były wymieniane, tak ze nie tutaj bedzie tkwił problem. Z autka generalnie jestem zadowolony, tylko wymaga jeszcze odrobinki czasu oraz cierpliwosci Z ASO tak sie zastanawialem, ze niekoniecznie jest to najlepszy wybor, a przy okazji koszt tego rozwiązania pozostawia odrobinę do życzenia. Jakby ktos mial jakas kompetentna osobe z Krakowa albo okolic, która mogłaby podjąc sie tematu bardzo prosze o informacje. Z sondą bym się zastanawiał, może poprzedni właściciel amatorskimi metodami zablokował błedy or sth. To moje pierwsze autko, troszkę się na tym nie znam, tak ze jestem średnio kompetentną osobą w temacie.
Z tego co do tej pory udało się zdjagnozować, to auto ma zbyt wysoką mieszankę, co wskazuje właśnie na jeden z czujników.
pozdrawiam
h.a.r.d.c.o.r.e
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lip 17, 2007 16:03
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki adisb. Mam jeszcze do was jedna sprawę, przegladałem forum i starałem się korzystać z co ciekawszych linków, ale wiadomo wszystkiego się nie znajdzie, link do wątku o 1,6SR byl godny poczytania. Moze dysponujecie jakimis materialami elektronicznymi nt. diagnostyki mojego autka, wymiany świec itp itd. ...moze jakas ksiazka serwisowa. Dodatkowo jezeli macie schemat dzialajacego interface do VAGa, zrobil bym sobie prosty ukladzik, cos o elaktronice wiem, tak ze mysle ze nie bylo by z tym problemu o ile elementy elektroniczne sa powszechnie dostepne. Pytam o dzialajacy, bo sami korzystacie to wiecie najlepiej, a nie chciałbym czegoś wygóglać niesprawdzonego i niepotrzebnie tracić czas
pozdrawiam
pozdrawiam
h.a.r.d.c.o.r.e
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości