Strona 1 z 1

Prosba o pomoc w diagnozie

: wt lip 17, 2007 16:28
autor: gopiter
Witam!

Od jakiegos miesiaca czasami z silnika wydobywa sie dziwny metaliczny jek.Dochodzi on z okolicy rozrzadu i dzieje sie tylko na goracym silniku.Dzis stojac w korku zauwazylem ze dzieje sie tak jak temp. plynu chlodzacego zblizy sie do 100C.Natomiast gdy trzyma sie w granicach 90C wszystko jest ok.Czy to pompa wody?Obstawiam jeszcze rolke napinajaca pasek wielorowkowy ale raczej watpie...Pompy nie zmienialem przy ostatniej wymianie rozrzadu i dlatego mysle ze to ona?Ale dlaczego zaczyna wyc dopiero przy wysokiej temp. plynu?Mozna w jakis sposob to zdiagnozowac na 100% zeby w bloto kasy nie wywalac?
Silnik 1.6ABU.

Z gory dzieki za pomoc.

: wt lip 17, 2007 16:41
autor: koonrad
weź kij od szczotki i jeden konieć przyłóż do ucha a drugi do pompy wody
jeśli bedziesz słychał chałas to jest to wina pompy.

PS. bez żartów, to jest stara metoda, wg. mnie najbardziej skuteczna w poszukiwaniu źródła hałasu z silnika i osprzętu.

pozdrawiam

: wt lip 17, 2007 19:07
autor: baggio
albo najpierw zdejmij paski od wspomagania , potem od pompy wodnej , następnie od alternatora i w końcu dojdziesz co jest walnięte.ja tak robiłem i poskutkowało pompa do wymiany , natomiast teraz znowu doszedłem ze rolka napinajaca pasek alternatora zatarła się i tez trzeba wymienić ale nie mogę dostać takiej samej nawet w Volkswagenie nie maja:(::(:((:(:(:

: wt lip 17, 2007 19:21
autor: wojtas_GT
u mnie tak też było, coś świergoliło na ciepło, starczyło popuścić troszeczkę pasek rozrządu bo był wymieniany i cisza. Jak masz to siknij na paski w czasie tego hałasu jakimś odtłuszczaczem, nie zaszkodzi a może usłyszysz w ten sposób drogą eliminacji.

: wt lip 17, 2007 21:44
autor: gopiter
Problem polega na tym ze ten swist nie jest ciagly tzn. pojawia sie nagle i rownie nagle znika wiec odpinanie paskow nie wchodzi w gre gdyz musialbym jezdzic z odpietym paskiem przez dluzszy czas zeby sprawdzic czy swist sie nie pojawi.Z kolei odpiecie paska w momencie pojawienia sie tego dzwieku tez nie za bardzo jest wykonalne bo ciezko trafic zeby zaczelo piszczec pod domem :jezor: .Przewaznie to stojac w korkach kiedy temp. podejdzie do 100C wtedy z regoly (ale tez nie zawsze) zaczyna swistac (jest to taki metaliczny dzwiek tak jakby sie lozysko jakies zacieralo).
Panowie a gdyby to jednak pompa wody byla to jakiej firmy kupic nowa?Oryginal pewnie drogi wiec nie wchodzi w rachube...

: wt lip 17, 2007 22:39
autor: pakob
to moze byc pompa wody.U mnie taki dzwiek pojawil sie nagle i wystepowal wlasnie p[o nagrzaniu auta.Pompa dobrej firmy to np.SKF (firma od lozysk) i w moim mkIII GTI z Inter-Carsu cos okolo 140 zl(silnik AGG 2.o ltr) A tak w ogole to VW maja to do siebie ze lubia wydawac dzwieki po nagrzaniu silnika niezbyt kulturalne.Ja sam szukam przyczyny wystepujacej wyraznej glosnosci po nagrzaniu silnika gdzies z okolic rozrzadu choc juz wszystko tam wymienilem lacznie z rolka napinajaca alternator i nic - jezdzi ok. ale lubi pohalasowac!

: czw lip 19, 2007 21:11
autor: gopiter
Mam do wyboru pompe HEPU za 115zl lub SKF za 150zl.Warto doplacac do SKF'a czy wziac tansza HEPU?

: czw lip 19, 2007 21:55
autor: koonrad
ja mam hepu i jest ok od ok 12tyś km.