Jakie napiecie na czujniku Halla
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie napiecie na czujniku Halla
Silnik 1,8 mono ABS,
Czy ktoś wie jaka może być odchyłka?
Czy taka różnica - u mnie 0,8V może mieć wpływ na pracę czujnika HALLA?
Pytam, bo na kompie wychodzi mi błąd 515 - czujnik HALAL niesprawny czy brak komunikacji.
A mam podejrzenia, bo:
1. Zimne auto pali bez problemu.
2. Przy przyspieszaniu jest mułowaty.
3. Po nagrzaniu ciężko pali - trzeba "rozpędzać" go na rozruszniku.
4. Silnik co kilka sek pracuje nierówno - słychac w rurze wydechowej jakby 1 zapłon czasem wypadał.
Proszę o pomoc
Z góry dzięki!!!!
Czy ktoś wie jaka może być odchyłka?
Czy taka różnica - u mnie 0,8V może mieć wpływ na pracę czujnika HALLA?
Pytam, bo na kompie wychodzi mi błąd 515 - czujnik HALAL niesprawny czy brak komunikacji.
A mam podejrzenia, bo:
1. Zimne auto pali bez problemu.
2. Przy przyspieszaniu jest mułowaty.
3. Po nagrzaniu ciężko pali - trzeba "rozpędzać" go na rozruszniku.
4. Silnik co kilka sek pracuje nierówno - słychac w rurze wydechowej jakby 1 zapłon czasem wypadał.
Proszę o pomoc
Z góry dzięki!!!!
Ostatnio zmieniony ndz lip 15, 2007 16:41 przez AndreasN1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Mam zamiar wymienic czujnik halla w tym tygodniu gdyz wszystko prawie wymieniłem a autko muli i tez czasem nierówno lei dymek z rury wyd. tak jakby palil nie na wszytskie swiece.
Jak dam rade to w poniedzieałek bede wiedział czy hall to opłacalna wymiana.
Mam nadzieje za tak. jak chcesz to napisz to dam ci znac jak jest.
Mam zamiar wymienic czujnik halla w tym tygodniu gdyz wszystko prawie wymieniłem a autko muli i tez czasem nierówno lei dymek z rury wyd. tak jakby palil nie na wszytskie swiece.
Jak dam rade to w poniedzieałek bede wiedział czy hall to opłacalna wymiana.
Mam nadzieje za tak. jak chcesz to napisz to dam ci znac jak jest.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
pewnie że chcęMaćkooo pisze:jak chcesz to napisz to dam ci znac jak jest
no tak - ale w książce napisano że ma być takie samo - a 0,8V to już różnica znaczna.vpil pisze:Z tym napieciem wydaje mi sie ze jest OK, bo na każdym urządzeniu występuje spadek napięcia.
Nie wiem czy ma to wpływ na to że iskra jest np słaba???
Wyczytałem że niektórym w deszczowe dni silnik gorzej chdził - przerywał - no i u mnie też - takie prychanie z rury, ale obroty nie wariują.
Po części masz rację i wydaje mi się że błąd na pracującym silniku wyskakiwał nie będzie, bo wcześniej sprawdzali mi w serwisie i tego błędu nie było. Ale przeczytałem wszystko o hallu na szukajce i nie zawsze na kompie wychodzi błąd halla, mimo, że nie działa on prawidłowo. Szczerze mówiąc wolałbym żeby był walnięty, bo chciałbym żeby w końcu silnik odzyskał ducha. 14sek do setki to porażka - w katalogu jest 12...Jacenty85 pisze:Przestań gdybać. Sprawa jest prosta.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
gdybyś miał walniętego halla to do setki jechałbyś jakąś minute. Wlącz silnik i podepnij się pod VAG. Jest błąd - wymieniasz czujnik. Możliwe że masz przestawiony lekko zapłon - do sprawdzenia lampą stroboskopową. Tak na marginesie - różnica w przyspieszeniu na poziomie 2 sekund jest trudna do wyczucia organoleptycznie a cała zabawa polega na tym, że uszkodzenia halla objawia się bardziej szarpaniem i konkretnymi dziurami w mocy. Obawiam się, że ty na siłe chcesz wmówić sobie,że masz halla popsutego. Wobec tego wymieniaj - a nóż pomoże. Ja bym na początek fachowo (zgodnie ze specyfikacją ) ustawił zapłon.
Zapłon ustawiany był na znak na kole zamachowym - ale im bardziej zbliżał się do książkowych 6st tym gorzej chodził. Silnik rozgrzany. Ustawiliśmy na ok 8 - to dopuszczalne.Jacenty85 pisze:Ja bym na początek fachowo (zgodnie ze specyfikacją ) ustawił zapłon.
Typowego szarpania nie ma - jest leciutkie poszarpywanie przy przyspieszaniu. Dziura w mocy jest do ok 2400obr. Później ciągnie. Generalnie po wrzucieniu biegu i dodaniu gazu najpierw jest dziura i dopiero idzie.Jacenty85 pisze:uszkodzenia halla objawia się bardziej szarpaniem i konkretnymi dziurami w mocy.
Pozostaje hall albo komp - reszta była sprawdzana. Naprawdę nie chcę sobie wmawiać i kasy wydawaćJacenty85 pisze:Obawiam się, że ty na siłe chcesz wmówić sobie,że masz halla popsutego.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
ok. jutro zmierze.
[ Dodano: 20 Lip 2007 20:35 ]
ok. pomiaru dokonałem na 2 popsutych aparatach zapłonowych. Pod pojęciem "popsutych" mam na myśli to, że na jednym auto muliło i nie chciało wchodzić w obroty a na drugim gasło po rozgrzaniu. Z racji tego, że nie mogłem podmieniać aparatów bo w taki sposób rozregulowałbym sobie mapy w ECU podłączyłem je pod źródło prądu stałego o napięciu oscylującym w okolicach 14V.
+ 0 -
Pod + i - podłączyłem napięcie a następnie pod 0 i + miernik.
Pomiar pierwszego aparatu = wartość na żródle 14V
wartość impulsu 13,5V
Pomiar drugiego aparatu = wartość na źródle 14,2V
wartość impulsu 13,7 V
Cały problem polega na tym, że obydwa aparaty wykazywały nieprawidłowości podczas pracy. Ja chyba też pokuszę się o wymianę halla - tego którego mam w aucie bo też mam lekkie dziury w mocy. Zaryzykuje - już dwa razy mi pomogło - niestety eksperymenty z regulacjami zapłonu niszczą te czujniki - to dla mnie troche niewytłumaczalne ale niestety jest to prawdą.
[ Dodano: 20 Lip 2007 20:35 ]
ok. pomiaru dokonałem na 2 popsutych aparatach zapłonowych. Pod pojęciem "popsutych" mam na myśli to, że na jednym auto muliło i nie chciało wchodzić w obroty a na drugim gasło po rozgrzaniu. Z racji tego, że nie mogłem podmieniać aparatów bo w taki sposób rozregulowałbym sobie mapy w ECU podłączyłem je pod źródło prądu stałego o napięciu oscylującym w okolicach 14V.
+ 0 -
Pod + i - podłączyłem napięcie a następnie pod 0 i + miernik.
Pomiar pierwszego aparatu = wartość na żródle 14V
wartość impulsu 13,5V
Pomiar drugiego aparatu = wartość na źródle 14,2V
wartość impulsu 13,7 V
Cały problem polega na tym, że obydwa aparaty wykazywały nieprawidłowości podczas pracy. Ja chyba też pokuszę się o wymianę halla - tego którego mam w aucie bo też mam lekkie dziury w mocy. Zaryzykuje - już dwa razy mi pomogło - niestety eksperymenty z regulacjami zapłonu niszczą te czujniki - to dla mnie troche niewytłumaczalne ale niestety jest to prawdą.
U mnie wchodzi na obroty - choć czasem (na luzie jak gazu daję) - robi to wolniej lub szybciej - nie wiem od czego to zależy - na bank nie od pogody. Auto nigdy mi nie gasło - ale jak się zagrzeje to odpala gorzej - tzn trzeba go troche rozpedzać na rozuszniku, bo jak odpalam "normalnie", to on odpala ale powoli się wkręca (bez gazu odpalam) tak od 400 (czterystu) obr do 800.Jacenty85 pisze:Pod pojęciem "popsutych" mam na myśli to, że na jednym auto muliło i nie chciało wchodzić w obroty a na drugim gasło po rozgrzaniu.
Sprawdziłem czy wyskakuje błąd na odpalonym silniku - nie wyskakuje
Miałem drugi aparat ale nie mogliśmy ściagnąć palca rozdzielacza ;/ no nie sprawdziłem jak chodzi na innym
Mam prośbę - sprawdź proszę u siebie w aucie napiecie na aku i we wtyczce do halla.
Pozdro!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości