Strona 1 z 1

Jak mocno dokręcić śrube dociskającą łozysko w tylnym kole

: sob lip 14, 2007 13:15
autor: Maćkooo
Witam wszytskich
Zastanawiam sie jak mocno dokrecic srube zabezpieczajaca łozysko w tylnym kole. Da sie ją dokreci na 2 sposoby. Po pierwsze tak ze nie ma luzu jednak wowczas koło pokonuje minimalny opor i porusza sie dosc mozolnie.
Po drugie tak aby koło krecilo sie leciuchno bez oporu jednak w tym wypadku po dokreceniu koła delikatnie sie ono porusza(jesli sprawdza sie luz na kołach) luz wynosi ok. 1mm. Wiec czy lepiej dokrecic czy dac mu pewien luz .
Pozdro

: sob lip 14, 2007 13:25
autor: Raphael-b
Śrubę musisz tak dokręcić, żeby jeszcze można było śrubokrętem ruszać podkładką, no i koniecznie wymiana zawleczki zabezpieczającej. :hmm:

: sob lip 14, 2007 13:28
autor: Blase
Musisz znaleźć "złoty środek" :wink:
Na pewno koło nie może mieć luzu. Nie może być też dokręcone za mocno bo łożysko będzie się wtedy grzało w wyniku zbyt dużego oporu. Musisz dokręcić tak, że wydaje się odrobinę za mocno i wtedy minimalnie cofnąć nakrętkę (poluzować). Po założeniu koła jak nim zakręcisz to powinno wykonać z 1 -2 obroty. A jak pojeździsz to się wszystko ładnie ułoży i będzie OK. Sprawdź tylko po pokonaniu paru km czy nie nagrzewa się łożysko.

Słuszna uwaga, a ja zapomniałem o tym wspomnieć, tak jak napisał Raphael-b, musi dać się przesunąć podkładka.

: sob lip 14, 2007 13:36
autor: Maćkooo
Heh mądre uwagi.
A ja dokreciłem tak że jak czułem ze koło pokonuje taki średni opór to popusciłem o zabek i wtedy smigało z 5 obrotów. Moze byc ?? :DD

Re: Jak mocno dokręcić śrube dociskającą łozysko w tylnym ko

: sob lip 14, 2007 13:39
autor: raf1al
Maćkooo pisze:Witam wszytskich
Zastanawiam sie jak mocno dokrecic srube zabezpieczajaca łozysko w tylnym kole. Da sie ją dokreci na 2 sposoby. Po pierwsze tak ze nie ma luzu jednak wowczas koło pokonuje minimalny opor i porusza sie dosc mozolnie.
Po drugie tak aby koło krecilo sie leciuchno bez oporu jednak w tym wypadku po dokreceniu koła delikatnie sie ono porusza(jesli sprawdza sie luz na kołach) luz wynosi ok. 1mm. Wiec czy lepiej dokrecic czy dac mu pewien luz .
Pozdro

a mi jeden kolega powiedział dokręcić do oporu (z czuciem oczywiscie nie na chama) i popuścić około 30' (stopni) i o dziwo działa ok! nie ma luzu kolo sie obraca ok nie grzeje sie!

: sob lip 14, 2007 13:49
autor: PinkFloyd
Tak jak jest tu naspisane

Obrazek

: sob lip 14, 2007 14:40
autor: bonifacy
dokładnie tak jak napisane , z tym że jeśli mimo wszystko będzie spory luz na kole (jaki jest dopuszczalny, to nigdzie nie moge znależć ), należy wymienić
czop łożysk . On już zrobił swoje i trzeba go wyrzucić .