Strona 1 z 1

ustający szum po nacisnięciu pedału sprzęgła

: pt lip 13, 2007 19:43
autor: lawrai
Witam , o taki problem , iż podczas pracy silnika słychać szum jakby łańcuch od rozrządu szumiał . Ale niestety nie jest to łańcuch od rozrządu , ponieważ gdy nacisne pedał sprzęgła to szum momentalnie ostaje a gdy tylko go puszcze odrazu powraca i dalej szumi . Dodam , iż przy składaniu silnika , powiedziano mi że tarcz sprzęgła starczy jeszcze na około 10 tys. km a przejechałem już 13 tys. km i powiem do tego drugi problem , myślę ze połączony z tym wątkiem iż przyśpieszenia są dalej takie same (prawie) ale vmax auta bardzo mocno zmalal . Dodam , iż auto kręci sie ładnie gdzieś do 4 tys. obrotów a wyżej też idzie ale już nie ciągnie tylko jest tak jakby zapowietrzone . Dodam iż sprzęgło łapie dopiero przy dolnych okolicach ruchu pedału sprzęgła . I moje pytanie jest takie , czy są to objawy na 100 % zużytego sprzęgła ? . Pozdr

: pt lip 13, 2007 19:50
autor: Dimateo
u mnie też szumi tak samo i najprawdopodobniej jest to skrzynia biegów (99% jakieś tam łożyska) znalazłem kiedyś co to jest na forum i co należy wymienić żeby to huczenie ustało

: pt lip 13, 2007 19:53
autor: dziejo
co to masz za silnik??????????

: pt lip 13, 2007 19:56
autor: Ropet1
u mnie jest tak samo ale z mniejsza czestotliwoscia tzn czasami tylko szumi.
To mi powiedzial Maciuś01 w moim poscie:
"Prawdopodobnie masz wytłuczone spręzyny na tłumiku drgań na tarczy sprzęgła.

Narazie nic sie nie dzieje. Bedzie coraz gorzej zaczną hałasować zawsze jak będzie poszczone sprzęgło na luzie.

Rada - do wymiany ale wiadomo jak jest ze sprzęgłem - drogo więc jeszcze możesz troszkę polatac."

tu jest link do tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113468

: pt lip 13, 2007 19:57
autor: dziejo
Dimateo pisze:co należy wymienić żeby to huczenie ustało
masz na mysli łozysko oporowe zapewne !!ja bym juz sie rozglądał za nowa tarcza sprzęgła i ewentualnie łozyskiem oporowym

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 19:58 ]
Ropet1 pisze:więc jeszcze możesz troszkę polatac."
ja bym nie ryzykował kiedys wymieniałem rozsypana w drobny mak tarcze sprzęgła wraz z dociskiem niemiły widok

: pt lip 13, 2007 20:19
autor: lawrai
silnik to 2.8 vr6 w mk3 po kapitalce . Cisnienie jest ok a prędkośc maxymalna maleje ... przyśpieszenia 1 i 2 są takie same (moze troszke spadły ale ciągnie) natomiast Vmax znacząco zmalał . Tarcza jak juz napisałem była zuzyta w miare mocno więc czy te małe prędkosci mogą być skutkiem jej mocnego zużycia ? . Ps. dzięki za info z tym szumem .

: pt lip 13, 2007 22:08
autor: marek2907
lawrai pisze:Tarcza jak juz napisałem była zuzyta w miare mocno więc czy te małe prędkosci mogą być skutkiem jej mocnego zużycia ?
poprostu
sprzegło zaczyna się lekko slizgać
braciak miał tak samo w 1,8 ABS rozpedzał się ok ale przy prędkościach rzędu 140-160 km/h zaczynały się problemy
tzn obroty rosły a prędkosć już niestety nie

: pt lip 13, 2007 22:25
autor: lawrai
dokładnie tak jest u mnie .... obroty sie kręcą a auto wydaje się cięzkie , buczy ale nie jedzie jak powinno ...

: pt lip 13, 2007 22:28
autor: dziejo
silnik to 2.8 vr6 w mk3
napisz to w profilu w przyszłosci będzie łatwiej zdiagnozowac cokolwiek

: pt lip 13, 2007 22:29
autor: souler
lawrai pisze:dokładnie tak jest u mnie .... obroty sie kręcą a auto wydaje się cięzkie , buczy ale nie jedzie jak powinno ...
do wymiany tarcza, a przy okazji docisk i lozyska. jak sie wyciaga skrzynie to najlepiej wszystko zrobic za jednym zamachem.

: pt lip 13, 2007 23:03
autor: dziejo
. jak sie wyciaga skrzynie to najlepiej wszystko zrobic za jednym zamachem.
słuszna sugestia