Strona 1 z 1

Czasami dusi sie przy ruszaniu?

: pt lip 13, 2007 16:12
autor: emilioch
Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.

Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG. :)
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?

moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne

MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.

dzieki za Wasze wnioski !!! :kufel: :kufel:

Re: Czasami dusi sie przy ruszaniu?

: pt lip 13, 2007 17:08
autor: Jacek Szoblik
emilioch pisze:Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.

Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG. :)
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?

moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne

MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.

dzieki za Wasze wnioski !!! :kufel: :kufel:
czesc sprawdz podlaczenie sondy lambda oraz sonde moze tu tkwic przyczyna

: pt lip 13, 2007 19:34
autor: dziejo
poprawna regulacja lpg powinna rozwiązac sprawe
emilioch pisze:szczególnie na LPG
a i wtrysk mozna przemyc krokowiec raczej nie popniewaz on stabilizuje tylko obroty zwłaszcza jak schodzi z wysokich na niskie !
a katalizator ??? no cóż - powiem ci ze ja kiedy wyciąłem swój poczułem róznice własnie kiedy wychodził z niskich obrotów silnik stał sie jakby troszke dynamiczniejszy

: pt lip 13, 2007 21:05
autor: emilioch
Na benzynie jest to samo co na LPG wiec regulacja instalacji gazowej odpada.

Co do czyszczenia wtrysku - to nie wiem jak to sie robi?

A może coś z aparatem zapłonowym - ale nie był ruszany a wczesniej chodził dobrze.

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 21:09 ]
co do sądy lambda - to nie za bardzo sie znam by ja sprawdzić, ale słyszałem ze ona do instalacji (II generacja - z emulatorem) LPG nie jest potrzebna

: pt lip 13, 2007 22:01
autor: marek2907
sonda jest potrzebna gdy komputer gazowy "uczy" się
jak sonda jest niedobra to komp gazowy nauczy się z błędami i lipa.
sam tak miałem
nawet na piasku nie mogłem ruszyć ze zrywem,m
po wymianie sondy silnik i ponownej "nauce " kompa gazowego piszczy na asfacie i spalanie spaqdło do 10 litrów w trasie ( wcześniej rzadko kiedy mniej niż 13,5 L )

: pt lip 13, 2007 22:39
autor: dziejo
dziejo pisze:szczególnie na LPG
TAK SAM NAPISAłES

: pt lip 13, 2007 22:40
autor: emilioch
u mnie spalanie na trasie wynosi ok 7,5-8 litrów na LPG i jeździe do 120km/h. za zrywaniem nie mam problemów. oczywiście brakuje mi mocy ale to chyba przez ten ubogi silnik.

co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 22:42 ]
oczywiście muszę zaznaczyć ze słabnie również na ciepłym silniku i nie ma reguły średnio 1 raz dzinnie

: pt lip 13, 2007 22:49
autor: dziejo
emilioch pisze:co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki
dolot powietrza + podstawe wtrysku

: sob lip 14, 2007 22:46
autor: emilioch
Jak moge sprawdzić wtrysk - podstawe wtrysku. - moze to silniczek krokowy

jak pochodzi przez chile na gazie (30-60sekund) po uruchomieniu to juz sie nie muli.
czy to moze byc wina reduktora - spalanie w normie 8-9l/100km przyspieszenie -normalne

po czym poznać ze reduktor do wymiany