Jak zamontować alarm
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zamontować alarm
siemka koledzy !!! mam takie pytanie chciałbym zamontować alarm do mojego autka . Mój samochód to passat b4 94 r 1.9 TDI problem wtym że niewiem gdzie podłączyć ten kabelek od domykania szyb ?? auto posiada funkcje komfortu i fabryczny centralny zamek .
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
Jaki masz centralny?
Elektryczny czy hydrauliczny?
Raczej hydrauliczny jeśli jest fabrycznie wstawiony ale napisz może.
[ Dodano: 13 Lip 2007 10:17 ]
Zamek sterowany jest plusem i to może sprawić ci mały problem bo w większości alarmy mają sterowanie masy na zamek centralny, chyba że masz opcję że możesz to zamienić (niektóre alarmy to mają)
Jeśli nie masz sterowania plusem w alarmie będziesz musiał wstawić przekaźniki do sterowania centralnym i domykaniem szyb.
Na zamykanie musisz dać wydłużony impuls, 30 sek wystarczy na pewno nawet na zamknięcie szyberdachu o ile go masz.
Przewody do sterowania zamkiem to szary i zielony, na szary dajesz zamykanie i tam właśnie musisz wydłużyć impuls z alarmu jeśli chcesz aby domykało ci szyby.
[ Dodano: 13 Lip 2007 10:19 ]
Ten szary i zielony znajdziesz np w tej kostce która doprowadza przewody do drzwi i tam najlepiej się podepnij.
Elektryczny czy hydrauliczny?
Raczej hydrauliczny jeśli jest fabrycznie wstawiony ale napisz może.
[ Dodano: 13 Lip 2007 10:17 ]
Zamek sterowany jest plusem i to może sprawić ci mały problem bo w większości alarmy mają sterowanie masy na zamek centralny, chyba że masz opcję że możesz to zamienić (niektóre alarmy to mają)
Jeśli nie masz sterowania plusem w alarmie będziesz musiał wstawić przekaźniki do sterowania centralnym i domykaniem szyb.
Na zamykanie musisz dać wydłużony impuls, 30 sek wystarczy na pewno nawet na zamknięcie szyberdachu o ile go masz.
Przewody do sterowania zamkiem to szary i zielony, na szary dajesz zamykanie i tam właśnie musisz wydłużyć impuls z alarmu jeśli chcesz aby domykało ci szyby.
[ Dodano: 13 Lip 2007 10:19 ]
Ten szary i zielony znajdziesz np w tej kostce która doprowadza przewody do drzwi i tam najlepiej się podepnij.
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
No tak pneumatyczny przecież sam mam taki nie wiem co mi z tym hydraulicznym się wkręciło hehehe
Mniejsza o to co do alarmu t wpinasz się w szary przewód ten jak podasz mu +12V zamknie Ci drzwi a jak przytrzymasz te 12V to zacznie zamykać okna/szyber.
Możesz to sobie nawet sprawdzić dając + z zapalniczki.
Żeby natomiast drzwi się otwierały jest przewód zielony i tam dajesz +12 żeby się drzwi otworzyły.
To nie jest problem, mały problem się pojawi jeśli nie będziesz miał w alarmie sterowania +
Mniejsza o to co do alarmu t wpinasz się w szary przewód ten jak podasz mu +12V zamknie Ci drzwi a jak przytrzymasz te 12V to zacznie zamykać okna/szyber.
Możesz to sobie nawet sprawdzić dając + z zapalniczki.
Żeby natomiast drzwi się otwierały jest przewód zielony i tam dajesz +12 żeby się drzwi otworzyły.
To nie jest problem, mały problem się pojawi jeśli nie będziesz miał w alarmie sterowania +
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
podłączę się do duskusji; jak też mam taki problem że chce włożyć alarm a centralny mam fabryczny pneumatyk. wiem że to jest sterowane plusem na jeden przewód + otwiera na drugi dać + to zamyka.
Jak to przerobić gdy z centralki jest sterowanie masą na centralny??
jaki przekaźnik dać??
Może to ktoś w skrócie opisać??
Pozdrawiam
Jak to przerobić gdy z centralki jest sterowanie masą na centralny??
jaki przekaźnik dać??
Może to ktoś w skrócie opisać??
Pozdrawiam
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
No właśnie masz ten mały problem o którym wcześniej pisałem.Marszall pisze:podłączę się do duskusji; jak też mam taki problem że chce włożyć alarm a centralny mam fabryczny pneumatyk. wiem że to jest sterowane plusem na jeden przewód + otwiera na drugi dać + to zamyka.
Jak to przerobić gdy z centralki jest sterowanie masą na centralny??
jaki przekaźnik dać??
Może to ktoś w skrócie opisać??
Pozdrawiam
Większość samochodów ma w centralny sterowany za pomocą masy i dlatego właśnie spora większość alarmów jest właśnie tak robiona aby sterować masą, są jednak alarmy którym można to przełączyć tak aby sterowały + więc musicie dokładnie sprawdzić w swojej instrukcji czy czegoś takiego nie macie, jeśli nie to trzeba zastosować przekaźniki.
Są to najzwyklejsze przekaźniki samochodowe dostępne w sklepach po jakieś 3-4 zł.
Dzięki nim możemy podać na przewód zamykania odpowiadającą nam wartość + lub -
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
Na styk 1 podajesz zasilanie +12 V
Na 2 styk musi dojść przewód który wychodzi z alarmu ten który steruje właśnie zamykaniem zamka centralnego.
Na 3 styk dajecie +12V tak samo jak na styk 1 więc można zrobić mostek.
No a 4 styk idzie do zamykania/otwierania drzwi czyli na przewód szary lub zielony jak wyżej pisałem.
Tak samo ma to wyglądać przy zamykaniu jak i przy otwieraniu czyli potrzebne są 2 przekaźniki mam nadzieje że to wam pomoże podłączyć alarm.
[ Dodano: 13 Lip 2007 14:36 ]
Dodam że rysuneczek taki poglądowy zrobiłem w zakupionym przekaźniku nie będzie pewnie styku 1, 2, 3 itd tylko jakieś inne numery ale na takiej zasadzie ma to być podłączone.
1 i 2 styk to jest zasilanie przekaźnika czyli jak będzie tam napięcie przekaźnik zamknie obwód 3 i 4 styku.
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 14:39 przez mag2k3, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 264 gości