Golf 3 1.8GT POMOCY!... CHCE WYCIAC KATA i TLUMIK SRODKOWY..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 14:41
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Golf 3 1.8GT POMOCY!... CHCE WYCIAC KATA i TLUMIK SRODKOWY..

Post autor: Robert » śr kwie 06, 2005 19:40

Witam Wszystkich :)

Wpadlem na pomsyl zeby sobie wyciac kata i pierwszy tlumik :) Kilka razy slyszalem o ludziach ktorzy sobie wycieli i pociagneli od kolektora rure czysciutka az do koncowego tlumika.. i jest elegancki dzwiek + lepsze osiagi lepsza praca silnika itd. :)

Ja bylem sie dowiadywac w warsztacie o kosztach takiego zabiegu :) wstawienia rurki w miejsca kata i tlumika.. od 100-200zl ;P ale druga sprawa to podobno sonda lamba bedzie wariowac i to mnie matrwi.. moga sie osiagi nawet pogorszyc... spalanie wzrosnac i praca silniika moze byc nierownomierna i ogolnie mnie nastraszyl :P Tak samo ze strumienicami.. wacale nie musi poprawiac osiagow i to wszystko przez ta sonde...

Auto jest na Benzynke 0 gazu nigdy nie bylo....

co o tym myslicie... jak rozwiazac taka sprawe??
Mialem wielke plany a widze ze nici z tego :):):)

Wielkie dzieki Pozdrwiam!



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » śr kwie 06, 2005 20:04

Też mam 1.8 GT i nie mam kata.Wycięcie katalizatora to dobry pomysł bo dawno przestał spełniać swoją rolę i tylko zatyka wydech ale wywalenie tłumika to lekka przesada,po pierwsze głowa ci pęknie od warkotu,po drugie zbytnie odtykanie wydechu niesie za sobą bardzo negatywne skutki w postaci zmniejszenia momentu obrotowego ,zakłucenia strumienia spalin,wypalania denka tłoka,itp...



Awatar użytkownika
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 14:41
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: Robert » śr kwie 06, 2005 20:45

pw524 pisze:Też mam 1.8 GT i nie mam kata.Wycięcie katalizatora to dobry pomysł bo dawno przestał spełniać swoją rolę i tylko zatyka wydech ale wywalenie tłumika to lekka przesada,po pierwsze głowa ci pęknie od warkotu,po drugie zbytnie odtykanie wydechu niesie za sobą bardzo negatywne skutki w postaci zmniejszenia momentu obrotowego ,zakłucenia strumienia spalin,wypalania denka tłoka,itp...
i jak wyglada praca silnika po wyjeciu kata... przecierz przed katem jest sonda... nie dostaje falszywych danych..? silnik pracuje rownomiernie...?? jak to jest.../??
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » śr kwie 06, 2005 22:05

Witam
Mam dwoch kolegow,posiadajacych 1.8 RP oboje nie maja katalizatora i srodkowego tlumika.Z ich relacji wynika,ze po tym zabiegu auta sa szybsze.Niestety oba golfiki sa tak glosne(to juz moja subiektywna opinia) ze nie nadaja sie do trasy powyzej 10km-15km.Po miescie mozna smigac,ale w trasie... horror.Odnosnie pracy samego silnika bez zmian.Podobnie dzialaja,jak z katem i tl.srod.
Wydaje mi sie jednak,ze wrazenia lepszych osiagow sa w pewnym stopniu zalezne od dzwiekow wydawanych przez auto...
Zgadzam sie z Pw524.
Osobiscie nie wyrzucalbym srodkowego tlumika.
...(tak na wszelki wypadek) jeden z kolegow wstawil strumienice luskowa w miejsce katalizatora (wydech bez tl.srod.)-efekt? po 5 tys.km padla uszczelka pod glowica ...
Pozdrawiam


TKD WTF

Awatar użytkownika
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 14:41
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: Robert » śr kwie 06, 2005 23:36

No dobrze ale kto mi powie czy po usunieciu katalizatora sonda nie zacznie podawac falszywych danych... jak to jest twoi kumple musieli zaplon ustawiac na nowo ??? czy sonda prawidlowo spelnia swoje zadanie..??



Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » śr kwie 06, 2005 23:44

sonda ma za zadanie analizowac spaliny dla ustalenia mieszanki i skoro jest przed katalizatorem to wysięcie kata nie ma na nia zadnego wpływu


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 14:41
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: Robert » czw kwie 07, 2005 00:13

Aha :) THx... Co powiecie na taka konfiguracje... w miejce kata strumienica (nie łuskowa tylko sożkowa naddzwiekowa), w miejsce tlumika srodkowego rurka:) a na koncu mam tlumik z jakas nazwa niepamietam - 2 rynny zadarte do gory (mam go za fri tak ze niech sobie jest) :P



Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » czw kwie 07, 2005 00:22

swtrumienice nic nie daja a wrec pogarszaja tylko lepiej wstawic zwykła rure zamiast strumenicy


2001-2006 GTI WOLFSBURG EDITION http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1672
2006- A6 AVANT 2.5 TDI AEL KREMOWA SKÓRA KLIMATRONIC VOLL WYPAS

master1976

Post autor: master1976 » czw kwie 07, 2005 00:27

ja mam mk2 z wycietym katalizatorem i koncowy przelotowy lecz nie polecam wycinania srodkowego tlumika bo nie wytrzymasz chalasu w autku
ja po pokonanej trasie gdansk/wa-wa mialem dosyc ryku
lecz na codzien nie przeszkadza



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » pn kwie 11, 2005 21:57

...jak napisal VR-...tak jest!
Odnosnie moich kolegow zaden z nich nic nie musial ustawiac,sonda spelnia swoje zadanie nadal bez zadnych problemow.
Po usunieciu katalizatora szybciej pada ostatni tlumik (moje doswiadczenia i nie tylko).Co do strumienic... stozkowe sa wykorzystywane do budowy ukladow wydechowy przez producentow do seryjnych ukladow.Przyklad: nissan sunny '91<95,primera'91<96 tylko nie nazywaja ich strumienicami... :)
Nic nowego nie odkryje piszac,ze najlepiej kupowac dedykowane zestawy.Drogo,ale pewnie.Najtaniej? ...kupic kolektor wydechowy (oczywiscie zaufanej firmy) pewny przyrost mocy.
Pozdrawiam


TKD WTF

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn kwie 11, 2005 23:40

heh, ja to nie wiem ale czesem niebiescy sie do tego nie czepia ze nie ma kata? nie rozwazyliscie tego zeby wsadzic jakis sportowy katalizator o wiekszej przepustowosci? tak wogole to katalizator i tlumik srodkowy (chyba) daja jakies zawisko ze spaliny wracaja do cylindra przez co jest wieksze sprezanie cy jakos takos to jest- nie jestem pewny
tak nawiasem to ja nie mam srodkowego tlumika i buczy ze hej!!!


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
Robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 14:41
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: Robert » śr kwie 27, 2005 19:44

hm.. ;) Po przemysleniach zdecydowalem sie na powiekszenie srednicy rury na 55mm ;) i w miejce kata(poprostu jak najblizej silnika jak sie tylko da) strumienica naddzwiekowa i tlumik koncowy kobinowany(tzw. basowy)...

chcialbym uslyszec wasze opinie na temat zmiany srednicy wydechu...



Awatar użytkownika
B_O_N_K
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 659
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
Lokalizacja: Bargłów Kościelny
Kontakt:

Post autor: B_O_N_K » śr kwie 27, 2005 21:32

Witam.
Proponuję zamiast katalizatora strumiennicę, zamiast tłumika środkowego - tłumik przelotowy, a w miejsce końcowego też jakiś przelotowy z ładną końcówką i będzie ok :) - ładny dzwięk i delikatne poprawienie osiągów.
A wraz ze zwiększeniem średnicy układu wydechowego wzrośnie też hałas - przynajmniej tak mi suę wydaje.
Pozdrawiam.


[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]

Awatar użytkownika
KATO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 13, 2004 02:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: KATO » śr kwie 27, 2005 23:29

po co przepłacac 60zl lepiej cos inne go zrobic w aucie niz wydawac na jakas beznadziejna strumienice ktora nic nie daje a net pogarsz osiagi auta lepeij zwykła ,rure dac wiecej mocy i prawie za fee


2001-2006 GTI WOLFSBURG EDITION http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1672
2006- A6 AVANT 2.5 TDI AEL KREMOWA SKÓRA KLIMATRONIC VOLL WYPAS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości