Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.
Hej.
Uszczelka pod pokrywą zaworów nie jest szczelna. Tzn. poci mi się pod pokrywą silnik. Lekko od strony alternatora i mocniej od strony skrzyni biegów.
Jako, że przyszedł czas wymiany oleju i filtra to przy okazji zmienię ta uszczelkę żeby bylo cacy.
Z tego co widzę raczej to nie jest problem. U mnie są na górze pokrywy zaworów 4 śruby. Pod łebkiem śruby podkładka metalowa, a pod nią gumowa.
Także wymiana to odkręcene śrub, ściągnięcie pokrywy, wywalenie starej uszczelki, założenie nowej i przykręcenie pokrywy. Rozumiem, że nic na hamca, wszystko młotem
Dokręcić tak bez przesady, a poźniej jak się ułoży to troszkę dokręcić? Z tego co wiem jest to uszczelka korkowa to ona się raczej musi ułożyć.
Jakieś jeszcze wskazówki? Czy to wszystko?
Uszczelka pod pokrywą zaworów nie jest szczelna. Tzn. poci mi się pod pokrywą silnik. Lekko od strony alternatora i mocniej od strony skrzyni biegów.
Jako, że przyszedł czas wymiany oleju i filtra to przy okazji zmienię ta uszczelkę żeby bylo cacy.
Z tego co widzę raczej to nie jest problem. U mnie są na górze pokrywy zaworów 4 śruby. Pod łebkiem śruby podkładka metalowa, a pod nią gumowa.
Także wymiana to odkręcene śrub, ściągnięcie pokrywy, wywalenie starej uszczelki, założenie nowej i przykręcenie pokrywy. Rozumiem, że nic na hamca, wszystko młotem
Dokręcić tak bez przesady, a poźniej jak się ułoży to troszkę dokręcić? Z tego co wiem jest to uszczelka korkowa to ona się raczej musi ułożyć.
Jakieś jeszcze wskazówki? Czy to wszystko?
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 11:38 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
i z dobrymi postami się spotkałeś bo nie należymkowalm pisze:spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 22:44 przez koonrad, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
niby silikon niet, ale powiem ci, ze bez tego ani rusz, a z tym tez bieda. cieknie i bedzie cieklo. trzeba by chyba kupic oryginal uszczelke za miliard zlotych, bo nawet gumowe ciekna. taki ich urok. najlepsze jest to seksi wyciecie w ksztalcie polkola. zmora kazdego vw.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
dokładniekoonrad pisze:mkowalm napisał/a:
spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać
i z dobrymi postami się spotkałem bo nie należy
ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.Co do samej wymiany - odkręcam 3 śruby (wczesniej pisałem 4, ale są 3) zdejmuje pokrywe, zmieniam uszczelke, przykręcam i tyle? Jakieś knify po drodze?
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Ja mam 3 śruby. Do tego są one po środku pokrywy. Taki już urok 1.3PGrzemek pisze:ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km.
To, że trzeba wyczyścić to oczywiste
Klucza dynamometrycznego nie mam, ale będę przykręcał na czucie. Oczywiście bez przesady.
Jak pisałem wyżej przedobrzyć chyba aż tak się nie da bo są gumowe i metalowe podkładki pod śrubami
330KM/450Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości