Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Post autor: Kowal_ » śr lip 11, 2007 11:23

Hej.

Uszczelka pod pokrywą zaworów nie jest szczelna. Tzn. poci mi się pod pokrywą silnik. Lekko od strony alternatora i mocniej od strony skrzyni biegów.

Jako, że przyszedł czas wymiany oleju i filtra to przy okazji zmienię ta uszczelkę żeby bylo cacy.

Z tego co widzę raczej to nie jest problem. U mnie są na górze pokrywy zaworów 4 śruby. Pod łebkiem śruby podkładka metalowa, a pod nią gumowa.

Także wymiana to odkręcene śrub, ściągnięcie pokrywy, wywalenie starej uszczelki, założenie nowej i przykręcenie pokrywy. Rozumiem, że nic na hamca, wszystko młotem ;)

Dokręcić tak bez przesady, a poźniej jak się ułoży to troszkę dokręcić? Z tego co wiem jest to uszczelka korkowa to ona się raczej musi ułożyć.

Jakieś jeszcze wskazówki? Czy to wszystko?
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 11:38 przez Kowal_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » śr lip 11, 2007 15:56

korkowej nie kupuj :) kup gumowa i daj silikon na koncach tam gdzie usczelka robi sie cienka.
Bo to zazwyczaj z tamtad cieknie. Dokrec i git :)



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » śr lip 11, 2007 17:08

Zamówiłem gumową firmy Elring.

No własnie - u mnie poci się na rogach :P

A szukając tematów tutaj na forum wielokrotnie spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać... najpierw spróbuje bez... dobrze dokręcę, uszczelka dobra to nic nie powinno ciec...



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » śr lip 11, 2007 17:51

mkowalm pisze:spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać
i z dobrymi postami się spotkałeś :bajer: bo nie należy
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 22:44 przez koonrad, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lip 11, 2007 18:21

niby silikon niet, ale powiem ci, ze bez tego ani rusz, a z tym tez bieda. cieknie i bedzie cieklo. trzeba by chyba kupic oryginal uszczelke za miliard zlotych, bo nawet gumowe ciekna. taki ich urok. najlepsze jest to seksi wyciecie w ksztalcie polkola. zmora kazdego vw.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lip 11, 2007 19:02

Jak jest prosta pokrywa to silikonu nie trzeba a do krzywej to nic nie pomoże



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » śr lip 11, 2007 19:40

No zobaczymy. Wcześniej nie ciekło. Niedawno zaczęło. Pokrywa chyba prosta i nikt jej nie ruszał ;)

Najwyżej podsilikonuje jak będzie ciec.


Co do samej wymiany - odkręcam 3 śruby (wczesniej pisałem 4, ale są 3) zdejmuje pokrywe, zmieniam uszczelke, przykręcam i tyle? Jakieś knify po drodze? :P



kinek86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr lis 29, 2006 13:25
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: kinek86 » śr lip 11, 2007 19:50

czy to jest ta pokrywa w ktorej jest korek oleju ta na samej gorze??bo u mnie ona jest nieco zardzewniala i chcialbym ja pomalowac...


Krzysiek

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » śr lip 11, 2007 19:55

kinek86, tak to jest pokrywa zaworów.


330KM/450Nm

czarny19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 27, 2007 18:40
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Post autor: czarny19 » śr lip 11, 2007 19:58

hej, ja ostatnio wymienialem w swoim i nie dawalem silikonu a uszczelka byla najtanzsza i nie cieknie



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » śr lip 11, 2007 21:16

koonrad pisze:mkowalm napisał/a:
spotkałem się z postami żeby jakiegokolwiek silikonu nie dawać

i z dobrymi postami się spotkałem :bajer: bo nie należy
dokładnie
Co do samej wymiany - odkręcam 3 śruby (wczesniej pisałem 4, ale są 3) zdejmuje pokrywe, zmieniam uszczelke, przykręcam i tyle? Jakieś knify po drodze? :P
ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys :) dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km. :bigok:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » śr lip 11, 2007 21:29

PGrzemek pisze:ja miałem 8 śrub, dokręcałem na krzyż (lewy dolny prawy górny i tak do środka), najlepiej wyczyść wszystko dokładnie i dopiero załóż uszczelkę, ja jeszcze odmę ściągałem, ale to taki kaprys dokręca się śruby bodajże z siłą 10. najważniejsze, żeby nie na hamca, bo można szkód narobić.
Odnośnie dokręcania, ja dokręcam po około 100 km.
Ja mam 3 śruby. Do tego są one po środku pokrywy. Taki już urok 1.3

To, że trzeba wyczyścić to oczywiste :)

Klucza dynamometrycznego nie mam, ale będę przykręcał na czucie. Oczywiście bez przesady.

Jak pisałem wyżej przedobrzyć chyba aż tak się nie da bo są gumowe i metalowe podkładki pod śrubami :)


330KM/450Nm

kinek86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr lis 29, 2006 13:25
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: kinek86 » śr lip 11, 2007 22:28

a czym bo ta pokrywe najlepiej pomalowac??


Krzysiek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 69 gości