Strona 1 z 1
Sprawdzenie poboru pradu
: wt lip 10, 2007 18:10
autor: wadolek
Jak w temacie jak najprosciej zbadac co rozladowuje aku. Mam tak ze przez 2 dni potrafi go rozladowac i auto jezdzi nie stoi. Prosze o pomoc co najpierw posprawdzac.Aku jest nowy i ladowanie ok.
: wt lip 10, 2007 18:19
autor: Matador
wadolek pisze:jak najprosciej zbadac co rozladowuje aku
a lampka w bagażniku itp. gaśnie ? podłącz amperomierz w szereg z akumulatorem i sprawdź pobór prądu przy zgaszonym aucie..
: wt lip 10, 2007 18:22
autor: wadolek
Lampka ganie ale jak mozesz napisz dokladnie jak ten miernik podlaczyc i ustawic przede wszystkim
: wt lip 10, 2007 18:37
autor: Matador
wadolek pisze:Lampka ganie ale jak mozesz napisz dokladnie jak ten miernik podlaczyc i ustawic przede wszystkim
nie wiem jakim miernikiem dysponujesz;) ustawić najlepiej na duży prąd ,a później zmniejszasz.. minimalny pobór może być (radio ,alarm, zegarek itp.) ale myślę ,że nie będzie to więcej niż 100mA
podłączasz w obwód z akumulatorem ,czyli odkręcasz klemę "+" i wpinasz miernik między klemę a akumulator..
: wt lip 10, 2007 19:17
autor: wadolek
Dzieki kolego

: wt lip 10, 2007 20:52
autor: Maćkooo
Witam
Słuchaj nic nie sprawdzaj co go rozładowuje bo chocbys wlaczył zaróweczke w bagazniku na tydzien to by go nie rozładowało.
Moja opinia jest prosta masz zepsuty alternator a w nim regulator napiecia. U mnie jak walnal to 1 dzien i akumulatora nie było. Tak go rozladowalo ze swiatla nawet nie swiecily.
Inna przyczyna dosc realna o ile masz porzadny sprzet muzyczny w aucie to taka ze jesli porzadnie "łupiesz" to łatwo go rozładowac w godzine. ALe jesli nie to to aklternator.
Aha jeszce jedno jesli masz akumulator o nieznanym starzu to masz kolejny powod moze ma juz dosyc.
:DD
: wt lip 10, 2007 21:05
autor: Dzaba83
Maćkooo pisze:Inna przyczyna dosc realna o ile masz porzadny sprzet muzyczny w aucie to taka ze jesli porzadnie "łupiesz" to łatwo go rozładowac w godzine.
Dokladnie - zgadzam sie z tym a tym bardziej ze teraz jeszcze na swiatłach
ja mam aku juz nie nowe i jak zagram na wylonczonym silniku z 30 min to pozniej ani rozrusznik nie chce sie obkrecic
po wlonczeniu silnika chwile pochodzi i wraca do normy
zajedz do punktu sprzedazy akimulatorow tam ci sprawdza za fre aku , ładowanie itp
: śr lip 11, 2007 15:36
autor: wadolek
Bylem u elektryka i ladowanie ma ledwo 14V . Co mam Zrobic w alternatorze by bylo oki . Czy to regulator jak to rozebrac.
: śr lip 11, 2007 15:38
autor: Golf GTi
Moze szczorki sie cie podpracowaly i nie maja pelniego styku z komutatorem.
: śr lip 11, 2007 15:57
autor: wadolek
A wiesz jak to wyjac z alternatora
: śr lip 11, 2007 16:11
autor: SkinnerPL
odkrecasz z gory... to jest takie biale plastikowe albo srebrne... na dwoch srobkach krzyzakowych sie miesci. nawet allternatora nie musisz wykrecac...
chcesz foto? ;]
: śr lip 11, 2007 16:43
autor: wadolek
Juz wyjalem a wiesz jak sprawdzic regulator. Pilne
[ Dodano: 11 Lip 2007 18:11 ]
Pomierzylem nap.ladowania i
bez obciazenia jest 14.3
pod obciazeniem 14.0
Co o tym myslicie
: śr lip 11, 2007 18:57
autor: SkinnerPL
regulatora nie sprawdzisz chyba
14,4 to bardzo dobrze
jak mamsz 14,3 to tez bardzo dobrze
jak pod maxymalnym obciazeniem masz 14,0 rewelacja
u mnie jest max obciazenie to 13,0 ladowania
a jak nie ma obciazenia to 14,47 o 0,7 za duzo ale ok. i tak jezdze na swiatlach ;]
max obciazenie = swiatla mijania, dlugie, awaryjne, dmuchawa nawiewu na max, wentylator chlodnicy i wycieraczki ;]
: śr lip 11, 2007 20:17
autor: wadolek
Fajno dzieki za odzew
