Strona 1 z 1

Jak sprawdzić statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu?

: wt lip 10, 2007 11:55
autor: wojtas_GT
Wg. źródeł ma wynosić w 1,8 ABS 6 stopni. Nie wiem jak sprawdzić, czy jest dobry, nigdy nie regulowałem go, nawet po wymianie rozrządu, a raczej się powinno. Auto sukcesywnie zaczyna brać coraz więcej paliwka :grrr: W maluchu trzeba było co parę tysiaków pogrzebać i spadało.

Może ktoś zna jakiś sposób jak to sprawdzić lub zrobić metodami bez komputera? Gdzie cechy i co po kolei?

: wt lip 10, 2007 13:25
autor: toffic
Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym

: wt lip 10, 2007 14:18
autor: kristo
toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
Dokładnie. Tak miałem ustawiany zapłon przez mechanika i jest cacy. Ile to kosztuje to nie wiem, bo on zrobił mi to za darmochę, ponieważ jest to mój stały "serwisant". Całe ustawienie trwało tyle, że nie zdążyłem fajki spalić.

: wt lip 10, 2007 20:55
autor: baggio
wyprzedzenie zapłonu też ma wpływ na moc autka i pytanko jakie powinno być w silniku 1.6 AEK 101 KM z 96roku seryjne a , na ile ustawić najlepiej?

: śr lip 11, 2007 11:17
autor: wojtas_GT
toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
A możesz podać trochę szczegółów, głównie dla zwykłej lampy bez opóźnienia, jak wygląda znak na kole zamachowym, bo chyba jest ich więcej, jak podłączyć?

[ Dodano: 12 Lip 2007 17:27 ]
toffic pisze:Bez lampy się nie da, znaki masz na kole zamachowym lub tez jest znak GMP na kole pasowym, jak masz lampe z opóźnieniem blysku możesz robić na kole pasowym
Znak na kole pasowym pokrywając się ze strzałką na osłonie paska rozrządu wskazuje kąt wyprzedzenia zapłonu, a nie GMP. Aby to zobaczyć to trzeba otworzyć zaślepkę koła zamachowego i wtedy widać, że znaki tam są dwa obok siebie. Ten dalszy (zgodnie z obrotem wału) to GMP, a ten bliższy pokrywa się z tym na kole pasowym. Więc przy ustawianiu zapłonu nie trzeba mieć lampy z opóźnieniem by strzelać nią na koło pasowe. Tak z tego wynika.
Dziś kumpel zrobił mi tak, że ze strzałki jest około 6 mm wcześniej i czuć poprawę.

Pytanie do gaziarzy: o ile (na oko w milimetrach na kole pasowym) przyspieszyć dla LPG na BingoM, 1,8 ABS 90KM Bosch, bo że przyspieszyć to raczej jasne???

[ Dodano: 12 Lip 2007 17:28 ]
No i ciekawe ile będzie palił teraz :blush: