Jak ma być założony pasek alternatora i pompy wodnej?
: wt lip 10, 2007 10:51
Chodzi o pasek wielorowkowy napędu alternatora i pompy wody.
Sęk w tym, że widziałem parę egzemplarzy, w których pasek na gładkim kółku pompy założony był rowkami (sam mam założony od zawsze licem). Właściciele twierdzili że nic im nie wariuje z temperaturą, a jeden nawet stwierdził, że jak założył gładkim na gładkie to mu głupiało. Oczywiście węże lecą tak samo u każdego, u mnie też.
No ale pompa wtedy kręci się odwrotnie...
Może ktoś coś podpowie, bo na logikę to ja "chyba" mam dobrze, jak zresztą część innych egzemplarzy. Może jakieś źródła oficjalne...
Dodam, że mam podobne zachowanie układu chłodzenia od zawsze jak w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111771 , zimą grzeje dobrze, ale stosunkowo długo dochodzi do rozgrzania, parę kilometrów przy ślamazarnym tempie. Węże chłodnicy na oko też prawidłowo się (później) rozgrzewają niż reszta. Termostat nowy markowy, czujniki też.
Jak to macie u siebie? Jak ma być?
Sęk w tym, że widziałem parę egzemplarzy, w których pasek na gładkim kółku pompy założony był rowkami (sam mam założony od zawsze licem). Właściciele twierdzili że nic im nie wariuje z temperaturą, a jeden nawet stwierdził, że jak założył gładkim na gładkie to mu głupiało. Oczywiście węże lecą tak samo u każdego, u mnie też.
No ale pompa wtedy kręci się odwrotnie...
Może ktoś coś podpowie, bo na logikę to ja "chyba" mam dobrze, jak zresztą część innych egzemplarzy. Może jakieś źródła oficjalne...
Dodam, że mam podobne zachowanie układu chłodzenia od zawsze jak w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111771 , zimą grzeje dobrze, ale stosunkowo długo dochodzi do rozgrzania, parę kilometrów przy ślamazarnym tempie. Węże chłodnicy na oko też prawidłowo się (później) rozgrzewają niż reszta. Termostat nowy markowy, czujniki też.
Jak to macie u siebie? Jak ma być?