Strona 1 z 1

czujniki oleju

: wt lip 10, 2007 08:29
autor: rustin
czy ma ktos golfa 1.6 PN bo chcialbym sie dowiedziec jak powinny byc czujniki,czarny u mnie jest w glowicy a bialy w filtrze oleju i drugie pytanie:oba sa na zwarcie u mnie,tzn wzialem zarówke i jeded kabel do wsuwki czujnika drugi do plusa,wl zaplon i nic a jak zapale silnik to sie zaswieca,u dolu tak samo.czyli dobrze?znaczy ze jest cisnienie dobre?u was tez tak jest?

[ Dodano: 10 Lip 2007 09:13 ]
najbardziej zalezy mi na tym czy akie same czujnik sa u was i czy na zgaszonym silniku nie swieci zarowka a pozapaleniu swieci jeden i drugi,bo nie mam gdzie zmierzyc cisnienia tak bym wiedzial mniej wiecej po czujnikach czy jest dobrze

: wt lip 10, 2007 15:23
autor: zodiak
czujniki działają "na odwrót", to znaczy jeden (biały) bez ciśnienia oleju ma przerwę a przy ciśnieniu się zwiera a drugi (brązowy) wprost przeciwnie - bez ciśnienia zwiera a przy ciśnieniu robi się przerwa.

: czw lip 12, 2007 08:05
autor: rustin
tylko ze nie o to pytalem.nikt nie moze mi pomoc?

: czw lip 12, 2007 08:39
autor: zodiak
rustin pisze:oba sa na zwarcie u mnie,tzn wzialem zarówke i jeded kabel do wsuwki czujnika drugi do plusa,wl zaplon i nic a jak zapale silnik to sie zaswieca,u dolu tak samo.czyli dobrze?znaczy ze jest cisnienie dobre?
rustin pisze:najbardziej zalezy mi na tym czy akie same czujnik sa u was i czy na zgaszonym silniku nie swieci zarowka a pozapaleniu swieci jeden i drugi,bo nie mam gdzie zmierzyc cisnienia tak bym wiedzial mniej wiecej po czujnikach czy jest dobrze

Przecież napisałem że :
"czujniki działają "na odwrót", to znaczy jeden (biały) bez ciśnienia oleju ma przerwę a przy ciśnieniu się zwiera a drugi (brązowy) wprost przeciwnie - bez ciśnienia zwiera a przy ciśnieniu robi się przerwa".
Wynika z tego, iż ten ciemniejszy czujnik nie działa tak jak powinien (celowo ktoś zastosował zły?).


A z tego wynika że jeden czujnik jest nie taki jak trzeba.

: czw lip 12, 2007 08:49
autor: rustin
ok czyli jeden jest zly,ale jezeli na wl silniku oba nie swieca a jak zapalam to sie zaswiecaja czyli olej popycha ten palec wczujniku i zwiera mase to jest ok z cisnieniem czy zle?

: czw lip 12, 2007 08:59
autor: zodiak
Prawdopodobnie tak. Ale z tym nie jest tak do końca. Aby mieć pewność trzeba mieć na pewno odpowiednie czujniki a jak masz coś "nakombinowane" to pewności nie masz.

: czw lip 12, 2007 09:02
autor: rustin
ALE nawet jak zle czujniki tzn jeden powinien byc na rozwarcie drugi zwarcie to i tak by bylo ze na zgaszonym nie swieci potem swieci,chodzi mi o to ze te u mnie reaguja jakby bylo dobre cisninie tylko wysylaja zle sygnaly do licznika tak?a czy jak pompa oleju nawala to slychac to jakos?jakie sa objawy jak nie ma cisnienia?

: czw lip 12, 2007 09:17
autor: zodiak
Że te co masz reagują to jeszcze nie wszystko, czujniki mają różne ciśnienia pracy. Jeden powinien być bodajrze 0,3 Bara on jest od wolnych obrotów, drugi bodajrze 1,8 Bara i on jest na "wyższe obroty" (przy 2000 obrótów ciśnienie nie może być niższe niż...).
Podsumowując: jeśli będziesz miał nieodpowiedni czujnik od wysokich obrotów (niższe ciśnienie działania) to niby masz ciśnienie ale nie wiadomo czy prawidłowe. A ten jeden czujnik jest na pewno nie taki jak trzeba (celowo?) więc puki nie bedziesz miał założonych własciwych czujników to pewności że jet ok to nie masz. Poddejrzany jest fakt zastosowania złego czujnika!
Przy słabym ciśnieniu silnik może się bardziej grzać, mogą stukać popychacze.

: czw lip 12, 2007 09:21
autor: rustin
no wlasnie dziwna sprawa bo to u mechanika mi wymieniali te czujniki ale jesli chodzi o cisnienie to one wlasnie takie sa jeden na male drugi na wieksze bo mi w sklepie sprawdzali,sam juz nie wiem,najgorsze ze w mojej okolicy w odrebie 40km nikt nie ma manometru zeby zmierzyc.a jesli chodzi o objawy pompy oleju?

: czw lip 12, 2007 09:43
autor: toffic
Czarny jest taki sam jak biały a powinien być bazowy

: czw lip 12, 2007 09:45
autor: zodiak
Podaj maila to wyślę Ci fragment książki z opisem sprawdzenia ciśnienia oleju i czujników. Niestety nie mogę coś dodać tu załącznika choć powinno się dać.

: czw lip 12, 2007 09:50
autor: rustin
rustin@vp.pl
czyli jeden powinien byc brazowy tzn ten w glowicy?
dzieki za zainteresowanie

: czw lip 12, 2007 09:53
autor: zodiak
Poszło na maila, tak w twoim silniku w wsporniku filtra biały w głowicy brązowy. Ja w swoim MK2 miałem inaczej ale teraz sprawdziłem w książce, że u ciebie powinno być tak.