Wolne obroty rzędu 2000-2500/min, odpala "do tyłu"
: wt lip 10, 2007 00:13
Cześć
Auto to Golf 2, silnik prawdopodobnie 1,6 - nie wiem bo nie ma numeru ale z gaźnikiem 2ee czyli prawdopodobnie silnik PN.
Wczoraj pojawił się problem, rano odpaliłem samochód, zauważyłem że ma podwyższone obroty na biegu jałowym(ok 1100). Akurat wyjeżdzałem w krótką trasę 30km ale w kilka aut ale musiałem gonić - przez dłuższy czas prędkość ok. 140 czyli powyżej 4tyś obr./min
Po tym jak zwolniłem zauważyłem że na biegu jałowym obroty nie spadają już poniżej 2000, po odpaleniu kilka godzin później było ok. 1500 ale po kilku przegazówkach znowu 2000 a nawet więcej.
Jak wcisnę tłoczek silniczka krokowego do środka to obroty spadają, ale muszę go trzymać pod naprężeniem bo jak puszczę wysuwa się z powrotem.
Druga sprawa to jak gaszę silnik to dość powoli schodzi z tych "wolnych" obrotów a zdarza się że po wyjęciu kluczyka szarpnie i zacznie chodzić w drugą stronę. Kumpel powiedział żeby opóźnić trochę zapłon - jak się okazało miałem ustawiony bardzo wcześnie - 35 stopni wyprzedzenie przy około 2 tyś obrotów - gdy opóźnił zapłon to po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka jak zszedł z obrotów odpalił się sam w drugą stronę i jeszcze tak chyba z 30 sekund się męczył a ja nawet nic nie mogłem zrobić bo zapłon odłączony a on dalej chodzi co najwyżej bieg wrzucić i go hamulcem zatrzymać.
Odłączaliśmy jeszcze różne wtyczki przy gaźniku, po odłączeniu ssania obroty spadają do ok. 1200-1500 ale jechać się nie da bo przy nawet lekkim dodaniu gazu krztusi się i zalewa.
Po odłączeniu silniczka krokowego obroty wzrastały do ok. 3000 czyli jeszcze bardziej niż gdy był podłączony.
W tej chwili zapłon jest ustawiony na 15 stopni wyprzedzenia, narazie nie było żadnych wariacji przy gaszeniu ale ciekawi mnie jak to możliwe że silnik sie sam odpala i to jeszcze do tyłu? Może rozrząd się przestawił? Ale na pewno ma to związek z tymi wysokimi obrotami bo wcześniej nigdy mi się to nie zdarzyło a teraz już kilka razy. Jutro sprawdzę czy gdzieś może dostawać się lewe powietrze, czy to też może być przyczyną odpalania do tyłu?
Auto to Golf 2, silnik prawdopodobnie 1,6 - nie wiem bo nie ma numeru ale z gaźnikiem 2ee czyli prawdopodobnie silnik PN.
Wczoraj pojawił się problem, rano odpaliłem samochód, zauważyłem że ma podwyższone obroty na biegu jałowym(ok 1100). Akurat wyjeżdzałem w krótką trasę 30km ale w kilka aut ale musiałem gonić - przez dłuższy czas prędkość ok. 140 czyli powyżej 4tyś obr./min
Po tym jak zwolniłem zauważyłem że na biegu jałowym obroty nie spadają już poniżej 2000, po odpaleniu kilka godzin później było ok. 1500 ale po kilku przegazówkach znowu 2000 a nawet więcej.
Jak wcisnę tłoczek silniczka krokowego do środka to obroty spadają, ale muszę go trzymać pod naprężeniem bo jak puszczę wysuwa się z powrotem.
Druga sprawa to jak gaszę silnik to dość powoli schodzi z tych "wolnych" obrotów a zdarza się że po wyjęciu kluczyka szarpnie i zacznie chodzić w drugą stronę. Kumpel powiedział żeby opóźnić trochę zapłon - jak się okazało miałem ustawiony bardzo wcześnie - 35 stopni wyprzedzenie przy około 2 tyś obrotów - gdy opóźnił zapłon to po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka jak zszedł z obrotów odpalił się sam w drugą stronę i jeszcze tak chyba z 30 sekund się męczył a ja nawet nic nie mogłem zrobić bo zapłon odłączony a on dalej chodzi co najwyżej bieg wrzucić i go hamulcem zatrzymać.
Odłączaliśmy jeszcze różne wtyczki przy gaźniku, po odłączeniu ssania obroty spadają do ok. 1200-1500 ale jechać się nie da bo przy nawet lekkim dodaniu gazu krztusi się i zalewa.
Po odłączeniu silniczka krokowego obroty wzrastały do ok. 3000 czyli jeszcze bardziej niż gdy był podłączony.
W tej chwili zapłon jest ustawiony na 15 stopni wyprzedzenia, narazie nie było żadnych wariacji przy gaszeniu ale ciekawi mnie jak to możliwe że silnik sie sam odpala i to jeszcze do tyłu? Może rozrząd się przestawił? Ale na pewno ma to związek z tymi wysokimi obrotami bo wcześniej nigdy mi się to nie zdarzyło a teraz już kilka razy. Jutro sprawdzę czy gdzieś może dostawać się lewe powietrze, czy to też może być przyczyną odpalania do tyłu?