Strona 1 z 1

[mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie

: śr kwie 06, 2005 10:37
autor: david_p
wiem że już wiele o tym było ale ja mam konkretny przypadek, konkretne pytanie i liczę na konkretną odpowiedź.

wczoraj wymieniałem olej - na taki sam jak był czyli mobil td 15w40. po południu zrobiłem sobie wycieczkę do międzybrodzia i juz w mieście gdy trochę przygazowałem coś zaczęło śmierdzieć, tak jakby się przegrzewać (przez chwilę leciał leciutki dym spod maski). i teraz tak: wiem że chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź

: śr kwie 06, 2005 10:43
autor: majkel
sprawdź czy dolna rura jest gorąca jak silnik się zagrzeje. Jeśli nie to termostat do wymiany. Jeśli ciepła to czujnik temperatury. na spalnie ma wpływ bo jeśli silnik nie dogrzany to cały czas chodzi na "ssaniu" i więcej pali

Re: [mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie

: śr kwie 06, 2005 10:53
autor: Gitner
david_p pisze:chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź
Jesli wskaznik ledwo siega 70 to moze byc padniety termostat, zepsuty powoduje zwiekszenie spalania. Jesli auto sie zagotowalo pomimo wskazania 70 to mozliwe ze wskaznik / czujnik padl.

Pozdro
Gitner

: śr kwie 06, 2005 11:52
autor: david_p
dzięki... chodzi o rurę tam z przodu w głębi? i jeszcze jedno: ile ewentualnie za nowy czujnik? bo termostat to wiem że groszowe sprawy

: śr kwie 06, 2005 12:05
autor: david_p
jeszcze coś mi się przypomniało - ostatnio jak patrzyłem pod maskę przy włączonym silniku w małym przezroczystym wężu przez który przepływało chyba paliwo (sorry za laictwo ale nie jestem specjalistą) co chwilę przepływały bąbelki powietrza, czy to normalne?

: śr kwie 06, 2005 15:24
autor: Sylvo23
no tak tylko td nie ma ssania elekrtonicznego tylko podcisnienoiwa pompke termiczna,a jesli chodzi o dym to pewnie filtra nie dokreciłes mocno cos tam kapło i sie zadymił, temperatura to masz ok czujnik ci źle pokazuje,ale i tak dobrze otwiera,u mnie pokazywał tez 70 a było 90 stopni,kuiłem nowy to mi teraz pikazuje 110 a jest dalej 90 ,co za bezsens

: śr kwie 06, 2005 15:43
autor: david_p
no to najlepiej kupić od razu i czujnik i termostat ;)

: śr kwie 06, 2005 21:29
autor: lenek5
a u mnie temperaturka szybko rosnie i włancza termostat a potem silnik nierówno chodzi co to może być Pomocy??? :kac:

: ndz maja 21, 2006 22:33
autor: Pienios
panowie mam podobnie i tez sie zastanawiam czy to czujnik. wymienilem termostat oczywiscie nie potrzebnie( ale ostatni mi szybko padl wiec myslelm ze znowu sytuacja sie powtórzyła). Mam temp na maksa 70 gdy wentylator pracuje. Miezyłem rzeczywista temp czujnikiem zanuzonym w zbiorniczku i pokazalo jakies 87 do 90 gdy wentylator sie załaczał. Zastanawiam sie nad wymianą czujnika ale dowiedziałem sie ze to moze byc stabilizator zegarów i stad zle wskazania. czy ktos z was juz z tym cos kombinowal. Bo ja zamierzam zaczac od tego mniejszy wydatek oczywiscie jezeli kupujesz w sklepie z elektronika bo stabilizator dostepny w sklepie kosztuje kupe kasy ponad 50 zeta a rzeeczywiscie niecała zlotówke. Moje pytanko czy ktos wymienial stabilizator przy podbnych pobjawach???

: ndz maja 21, 2006 22:36
autor: Duber
a moze przy wymianie oleju oblales silnik olejem i ci teraz paruje?ja za kazdym razem jak poleje troche po silniku przy wymianie to potem dymek i smrod az sie nie wypali