[mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie

Post autor: david_p » śr kwie 06, 2005 10:37

wiem że już wiele o tym było ale ja mam konkretny przypadek, konkretne pytanie i liczę na konkretną odpowiedź.

wczoraj wymieniałem olej - na taki sam jak był czyli mobil td 15w40. po południu zrobiłem sobie wycieczkę do międzybrodzia i juz w mieście gdy trochę przygazowałem coś zaczęło śmierdzieć, tak jakby się przegrzewać (przez chwilę leciał leciutki dym spod maski). i teraz tak: wiem że chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » śr kwie 06, 2005 10:43

sprawdź czy dolna rura jest gorąca jak silnik się zagrzeje. Jeśli nie to termostat do wymiany. Jeśli ciepła to czujnik temperatury. na spalnie ma wpływ bo jeśli silnik nie dogrzany to cały czas chodzi na "ssaniu" i więcej pali



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: [mk3] pytanie o temp, termostat, czujnik, przegrzanie

Post autor: Gitner » śr kwie 06, 2005 10:53

david_p pisze:chyba mam termostat do wymiany bo ledwo mi dochodzi wskaźnik temp do 70. ale jednak się unosi. czy to na pewno wina termostatu, czy czujnika temperatury? czy to może mieć jakiś związek z większym spalaniem? czy jeśli temperatura nie dochodzi do 70 to możliwe jest przegrzanie? z góry dzięki za odpowiedź
Jesli wskaznik ledwo siega 70 to moze byc padniety termostat, zepsuty powoduje zwiekszenie spalania. Jesli auto sie zagotowalo pomimo wskazania 70 to mozliwe ze wskaznik / czujnik padl.

Pozdro
Gitner



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » śr kwie 06, 2005 11:52

dzięki... chodzi o rurę tam z przodu w głębi? i jeszcze jedno: ile ewentualnie za nowy czujnik? bo termostat to wiem że groszowe sprawy



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » śr kwie 06, 2005 12:05

jeszcze coś mi się przypomniało - ostatnio jak patrzyłem pod maskę przy włączonym silniku w małym przezroczystym wężu przez który przepływało chyba paliwo (sorry za laictwo ale nie jestem specjalistą) co chwilę przepływały bąbelki powietrza, czy to normalne?



Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » śr kwie 06, 2005 15:24

no tak tylko td nie ma ssania elekrtonicznego tylko podcisnienoiwa pompke termiczna,a jesli chodzi o dym to pewnie filtra nie dokreciłes mocno cos tam kapło i sie zadymił, temperatura to masz ok czujnik ci źle pokazuje,ale i tak dobrze otwiera,u mnie pokazywał tez 70 a było 90 stopni,kuiłem nowy to mi teraz pikazuje 110 a jest dalej 90 ,co za bezsens



Awatar użytkownika
david_p
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt sty 07, 2005 15:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: david_p » śr kwie 06, 2005 15:43

no to najlepiej kupić od razu i czujnik i termostat ;)



lenek5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt gru 31, 2004 13:11
Lokalizacja: Nysa

Post autor: lenek5 » śr kwie 06, 2005 21:29

a u mnie temperaturka szybko rosnie i włancza termostat a potem silnik nierówno chodzi co to może być Pomocy??? :kac:



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » ndz maja 21, 2006 22:33

panowie mam podobnie i tez sie zastanawiam czy to czujnik. wymienilem termostat oczywiscie nie potrzebnie( ale ostatni mi szybko padl wiec myslelm ze znowu sytuacja sie powtórzyła). Mam temp na maksa 70 gdy wentylator pracuje. Miezyłem rzeczywista temp czujnikiem zanuzonym w zbiorniczku i pokazalo jakies 87 do 90 gdy wentylator sie załaczał. Zastanawiam sie nad wymianą czujnika ale dowiedziałem sie ze to moze byc stabilizator zegarów i stad zle wskazania. czy ktos z was juz z tym cos kombinowal. Bo ja zamierzam zaczac od tego mniejszy wydatek oczywiscie jezeli kupujesz w sklepie z elektronika bo stabilizator dostepny w sklepie kosztuje kupe kasy ponad 50 zeta a rzeeczywiscie niecała zlotówke. Moje pytanko czy ktos wymienial stabilizator przy podbnych pobjawach???


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 21, 2006 22:36

a moze przy wymianie oleju oblales silnik olejem i ci teraz paruje?ja za kazdym razem jak poleje troche po silniku przy wymianie to potem dymek i smrod az sie nie wypali



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 470 gości