coś stuka z przodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
voxuran
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lip 09, 2007 19:13
Lokalizacja: olsztyn

coś stuka z przodu

Post autor: voxuran » pn lip 09, 2007 19:49

Witam jestem właścicielem starej Jetty i coś strasznie mi stuka z przodu a najciekawsze jest to że stuka nie zawsze stuka na dzień, dwa a póżniej przestaje na dzień lub dwa. Gdy stuka to czuć te drgania na podłodze a sam dźwięk określił bym jak uderzanie jakiegoś metalowego pręta o coś i wydaje mi się że auto lekko ściąga w lewo ten dźwięk jest bardzo głośny i nieznośny. Wymieniłem sprężyny i amortyzatory ale stuka dalej. Stuka wtedy gdy silnik daje moc na koła, a i czasami na luzie, najgłośniej stuka przy wjeździe pod górę i przy ruszaniu Byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi że trzeba wymienić gumy na kielichach i łożyska (nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy) ale diagnosta który zrobił rundkę moim autem też nie był do końca przekonany. Czy chodzi o tz. łożyska amortyzatorów? Czy mogą byc to przeguby? A może to coś z układem kierowniczym?
Proszę o jaką kolwiek radę.


nowy

kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » pn lip 09, 2007 20:15

Z tego co piszesz odgłosy stukania dochodzą wtedy, gdy silnik jest wstępnie obciążany a nie ma jeszcze pełnych obrotów.Wtedy zwykle silnik wpada w rezonans i gdy są wybite poduszki dostatecznie nie tłumią drgań.Dlatego słychać stuki.Konkludując myślę, że masz do wymiany którąś z poduszek silnika.


Kryl

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn lip 09, 2007 22:35

voxuran pisze:gumy na kielichach i łożyska
voxuran pisze:Czy chodzi o tz. łożyska amortyzatorów?
Tak mechnikowi chodziło o łożysko kolumny McPersona.