Strona 1 z 1

Vw passat b4 - za duża emisja CO, co robić?

: pn lip 09, 2007 16:27
autor: orient30
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem passata b4 1.8 na monowtrysku. Mieszkam obecnie w Wielkiej Brytanii, auto kupiłem tutaj i kończy mi się przegląd. Anglicy bardzo dużą wagę przywiązują do emisji spalin a mój problem dotyczy za dużej emisji CO. Zamiast katalizatora, który sie rozleciał, mam wstawioną strumiennicę. Mam pytanie. Czy istnieje możliwość wyregulowania proporcji powietrza i paliwa tak abym mógł zmieścić się w europejskiej normie spalania? Może jakiś doraźny sposób? Autkiem jeździ się fajnie i nie chcę go sprzedawać, za dużo inwestować nie mogę. Proszę o pomoc. Wdzięczny będę za każdą rzeczową uwagę, radę.

: pn lip 09, 2007 16:42
autor: Chmielu
Obawiam się, że auto które było przystosowane do katalizatora ciężko będzie bez niego tak wystroić żeby spełniało normy czystości spalin.

: pn lip 09, 2007 18:20
autor: toffic
teoretycnzie możesz go ściągnąć na TPSie ale wtedy nie da się jeździć

: pn lip 09, 2007 21:37
autor: orient30
Dzięki wielkie za uwagi ale nie bardzo wiem co to jest TPS i do czego służy. Hmm zaraz się dowiem oki. Chodzi mi tylko o to żeby pojechać na przegląd i go zaliczyć. Pasiak przekracza mi normę emisji spalania CO o 0.23%. Nie wiem czy to dużo czy nie.

CO: Norma tutaj to 0.30 a ja mam na wykresie 0.53 przy 2585 rpm
Lambda: Norma 1.03 a u mnie 1.04

No niby wydaje się nie dużo i w Polsce na luzie zaliczam przegląd ale tutaj - tragedia.
Mają lekkiego świra na punkcie emisji. Pomocy !!! Jak to zmienić. Przynajmniej tymczasowo.
Słyszałem że można się pobawić z paliwem. Czegoś się dolewa i emisja wyraźnie spada. No nie wiem sam. JackDaniels za najlepsze rozwiązanie. :pub:

[ Dodano: 09 Lip 2007 21:08 ]
Oki ush znaju co to TPS i jak go wyregulować. (dzięki panie Homsky). Panie toffic jakie wartości proponujesz dla mojego paska? Jak się uda nagroda Cię nie minie jakem orient. ;D

[ Dodano: 10 Lip 2007 23:27 ]
Sprawdziłem TPS-a. Na zamkniętej przepustnicy styki 1-2 0.18v, na 1-4 0.02v Wszystkie reakcje prawidłowe. Nie wiem, co dałoby podniesienie napięcia na nominał 0.20 - 0.25v ale podejrzewam że emisja wzrośnie. Chyba że się mylę. Właśnie. O ile mógłbym jeszcze zjechać?

W sumie zastanawiam sie teraz nad trzema opcjami:

a. regulacja TPS-a (nie wiem do jakiej wartości mogę regulować bez ryzyka uszkodzenia silnika)
b. wstawienie opornika na sondzie lambda (brak info technicznych dot. ewentualnego oporu, no i na którym przewodzie, mam 2 białe i 2 czarne - poszukam wyprowadzeń u ruskich)
c. wstawienie kata z powrotem. (najbardziej pewne i bezpieczne rozwiązanie ale... wysokie koszty no i żegnaj strumiennico... chlip...)

I coś czuję że nie chciane będzie jednak lubiane...
Pozdrawiam, dziękuję panowie i proszę Was o zdanie i ewentualne odpowiedzi...