Strona 1 z 1

Problem z MFA, zawyza nagle spalanie, dlaczego?

: sob lip 07, 2007 09:51
autor: MaciejW
MFA nagle zaczelo dziwnie duze spalanie pokazywac tzn 18-20 l na lpg i 13-15 na pb,gdzie normalnie zawsze bylo ok 10-12 l na lpg i 7-8l na pb i mniej wiecej zgadzalo sie to z faktycznym spalaniem auta.Nie sprawdzalem jeszcze ale wydaje mi sie za pali dobrze,tylko czemu nagle MFA pokazuje az tak duze spalanie ??

: sob lip 07, 2007 09:54
autor: zodiak
Chłodniej się zrobiłoa ty może jeździsz na krótkich odcinkach(?)

: sob lip 07, 2007 10:01
autor: MaciejW
zodiak pisze:Chłodniej się zrobiłoa ty może jeździsz na krótkich odcinkach(?)
fakt racja,jezdze raczej krotkie odcinki ok 25 km,ale kiedys bylo jeszcze zimniej i bylo ok,tak nagle jakos sie przestawil ?

: sob lip 07, 2007 10:06
autor: zodiak
Spróbuj skasować MFA w czasie jazdy i zobacz jakie będą odczyty.

: sob lip 07, 2007 10:13
autor: MaciejW
zodiak pisze:Spróbuj skasować MFA w czasie jazdy i zobacz jakie będą odczyty.
tak zrobilem ,nie pomoglo co prawde z początku mial ok 14 ale potem szybko zatrzymal sie na ok 20 l

: sob lip 07, 2007 10:17
autor: zodiak
Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.

: sob lip 07, 2007 10:40
autor: toffic
zodiak pisze:Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.
Sonda do MFA nic nie ma! sprawdź zapłon, przestawienie o pare stopni to kilka litrów na MFA

: sob lip 07, 2007 12:30
autor: MaciejW
toffic pisze:
zodiak pisze:Może auto faktycznie więcej pali. Mogła się np. "skończyć" sonda lambda.
Sonda do MFA nic nie ma! sprawdź zapłon, przestawienie o pare stopni to kilka litrów na MFA
to wjaki sposób dziala cale to mfa co mam sprawdzic jeszcze,zaplon sam mogl sie przestawic ??

: sob lip 07, 2007 19:53
autor: toffic
MFA oblicza spalanie na podstawie podciśnienia w kolektorze (tutaj ma wpływ ustawienie zapłonu, nieszczelności) obroty silnika i prędkość. Ponieważ obroty i prędkość są 'pobierane" wewnątrz licznika do MFA więc ich ew. "oklamywanie" wiąże sie z wymianą licznika. Do sprawdzenia pozostaje wpływ podciśnienia w kolektorze :bigok:

: sob lip 07, 2007 21:50
autor: LISPLUS
Ja jak ruszam na zimnym silniczku to mi pokazuje 57litrów spalanie. Ale potem spada w miescie do 11l. i w trasie do 9l. na LPG :)

: ndz lip 08, 2007 09:43
autor: MaciejW
LISPLUS pisze:Ja jak ruszam na zimnym silniczku to mi pokazuje 57litrów spalanie. Ale potem spada w miescie do 11l. i w trasie do 9l. na LPG :)
dzis jakos zacząl juz lepiej pokazywac ok 13 l na lpg hmm dziwne ....samo sie cos poprzestawialo

: śr lip 11, 2007 10:55
autor: wojtas_GT
toffic pisze:Sonda do MFA nic nie ma
Raczej ma, bo MFA biorąc informacje ze sterownika uwzględnia też sondę. Przekonałem się jak gazownik zrobił mi przeróbkę na 2 obwody sondy, bo na benzynie "zalewał" zimą i natychmiast zaczął pokazywać z 14l. na gazie - na ok.8l. tak jakbym leciał na benzynce - przed montażem gazu. W ostatecznym efekcie jak wyjeżdżę bak gazu i spalę około 9.5-10l LPG to na MFA mam 8-8,5.

A może ktoś poda jakieś praktyczne wskazówki na temat ustawienia zapłonu, jak wygląda cecha na kole zamachowym (bo nie wiem czy jest ich tam kilka).

: śr lip 11, 2007 11:14
autor: toffic
wojtas_GT pisze:Raczej ma, bo MFA biorąc informacje ze sterownika uwzględnia też sondę. Przekonałem się jak gazownik zrobił mi przeróbkę na 2 obwody sondy, bo na benzynie "zalewał" zimą i natychmiast zaczął pokazywać z 14l. na gazie - na ok.8l. tak jakbym leciał na benzynce - przed montażem gazu. W ostatecznym efekcie jak wyjeżdżę bak gazu i spalę około 9.5-10l LPG to na MFA mam 8-8,5.
Raczej nie ma a na pewno już nie w MKII

: śr lip 11, 2007 11:18
autor: wojtas_GT
Ach, źle spojrzałem, sorki.