Strona 1 z 1

migajaca kontrolka cisnienia oleju

: pt lip 06, 2007 08:29
autor: rustin
witam!
wiem ze mam pomotana instalacje elektryczna w samochodzie bo jest pelno kabli nie podlaczonych itd,mialem zly licznik co nic nie wskazywal wymienilem go na drugi jest ok ale jak wl zaplon zaczyna od razu migac kontrolka oleju i juz nie przestaje,wymienilem olej filtr i dwa czujniki od oleju i dalej tak miga odlaczylem wsuwki i tak jezdze ale nawet teraz czasami jak przekrece zaplon to wlacza sie ten brzeczyk ale nie miga.jeden mechnik powiedzial ze nie mam cisnienia i pompa padla ale mam tak od pol roku i jezdze nie bierze oleju czy cos,bylem u inego dal mi drugi czujnik i wykrecilem ten z filtra i lekko przekrecilem rozrusznikiem to tak chlapnelo olejem az na dach to powiedzial mi zebym dal sobie spokoj bo jakby nie bylo cisnienia to by tak nie chlapnal i nie wiem w koncu a nie mam gdzie zmierzyc cisnienia

[ Dodano: 06 Lip 2007 08:36 ]
dodam ze jak podlacze wsuwke do gornego czujnika to od razu miga i caly czas ale nie brzeczy

: pt lip 06, 2007 08:47
autor: Jurak
Proponuję zmienić czujniki ciśnienia, koszt niewielki a sądzę że kłopot minie.

: pt lip 06, 2007 09:19
autor: rustin
zmienilem na nowe oba,chodzi mi o to bardziej czy to nie pompa zeby mi nie padl silnik w czasie jazdy,ale tak mam od pol roku i jezdze i miga od poczatku wl zaplonu i nie przestaje,jakby pompa to chyba po nagrzaniu czy cos I NIE clay czas od poczatku

Re: migajaca kontrolka cisnienia oleju:(

: pt lip 06, 2007 09:27
autor: zodiak
Jurak pisze:Proponuję zmienić czujniki ciśnienia, koszt niewielki a sądzę że kłopot minie.
rustin pisze:wymienilem olej filtr i dwa czujniki od oleju i dalej tak miga
Sprawdź przewody od czujików i czy są prawidłowo wpięte (niezamienione ze sobą).

Czujniki są dwa, jeden przy prawidłowym ciśnieniu podaje masę a drugi rozwiera masę (przy braku ciśnienia na odwrót). Jeśli czujniki działają prawidłowo (zmierz omomierzem do masy przy odpiętych kabelkak , raz przy właczonym silniku a raz przy zgaszonym) i przewody nie są uszkodzone/przywarte do masy to prawdopodobnie uszkodzone są "zegary" (np. zimny lut/pęknięta ścieżka).

: pt lip 06, 2007 09:29
autor: rustin
ALE MOGLBY mi ktos jescze odp czy p rzy takich objawach to napewno nie pompa i silnik sie nie zatrze?bo o to najbardziej mi chodzi.i jak to dokladnie zmierzyc itd

: pt lip 06, 2007 09:32
autor: zodiak
Wykręcając jeden z czujników ciśnienia oleju i wkręcajac w jego miejsce manometr. Manometr przy pracującym silniku pokaże dokładnie ciśnienie.
Taki przyrząd powniniem mieć każdy szanujący się mechanik.

P.S
"Domowym sposobem" możesz sprawdzić jedynie (tak jak pisałem wcześniej) czy po odpaleniu silnika czujniki oleju "zapracują" , czyli ten co na zgaszonym ma przerwę to zewrze a ten co na zgaszonym zwiera czy "dostanie przerwy".

: pt lip 06, 2007 09:34
autor: rustin
a po objawach trudno powiedziec czy to pompa?

: pt lip 06, 2007 09:35
autor: zodiak
Jak nie jesteś pewien instalacji elektrycznej a silnik pracuje prawidłowo to raczej nic nie stwierdzisz.

Ja stawiam na "elektrykę".

: pt lip 06, 2007 09:39
autor: rustin
no pol roku tak jezdze i nic,a nie mam gdzie zmierzyc cisnienia bo nik tego nie ma manomeetru

: pt lip 06, 2007 09:44
autor: zodiak
Takie coś (tylko lepsze niż ta taniocha z aukcji) http://www.allegro.pl/item208762387_mie ... _cena.html powinien mieć każdy mechanik który zajmuje sięi silnikami.

: pt lip 06, 2007 09:50
autor: rustin
ale gdyby cisnienia nie bylo to od razu by po wl zaplonu by migalo i juz nie przestawalo?

: pt lip 06, 2007 21:20
autor: piter_golf
Miałem kiedyś podobnie i przebicie robił mi inny przewód idący obok tego do czujników i jeden przewód wysokiego napiecia. wszystko chodziło, ale migała dioda. wymieniłem przewody wysokiego napięcia. zaizolowałem pozostałe i od tej pory jest ok