Strona 1 z 1

Czy to sonda lambda?

: czw lip 05, 2007 10:08
autor: Shadows
Witam Forumowiczów
Mam golfa II 1.3 wielopunktowy wtrysk 1990r.
Podczas dodawania gazu bardzo się muli na każdym biegu. Gdy gaz wcisnę na maxa to wtedy nagle zaczyna ciągnąć. Oczywiście na wolnych obrotach też się muli i obroty spadają.
Wymieniłem kopółkę i palec, filtr paliwa, czujnik temperatury, nową sondę lambda (uniwersalną) i nic nie pomogło. Sprawdziłem pompki paliwa, przedmuchałem układ paliwowy, przekładałem komputer i przepływomierz, nie pomogło.
Jak odepnę sondę to jeździ normalnie. Jak sonda jest podłączona, a czujnik temperatury odłączony, to też jęździ normalnie ale nie odpala bez czujnika.
Pomóżcie proszę, bo już nie mam sił do tego samochodu.

: czw lip 05, 2007 10:31
autor: Fello.w
Witam.

Dziwaczne rzeczy się dzieją...
Poszukaj tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44247
Pozdrawiam.

Silnik GX

: czw lip 05, 2007 10:49
autor: lendzioch
Witajcie
Pozwole sie wtracic w temat aby niepotrzebnie nie zasmiecac forum ;] posiadam golfika z silnikiem 1.8 na monowtrysku i oznaczeniu GX i ostatnio dzieja sie z nim dziwne rzeczy a mianowicie obroty skacza jak chca (nie ma reguly raz skacza raz nie) i zaczal wiecej łykac (10l-13l) co mnie bardzo martwi :/ po przeczytaniu kilku postow na forum podejrzewam ze to sonda i chcialem ja sprawdzic ale nie bardzo wiem gdzie sie moze znajdowac :/ czy moze mi ktos wskazac gdzie ona moze byc? dzieki pozdrawiam

: czw lip 05, 2007 10:56
autor: zodiak
Najprawdopodobniej wkręcona w katalizator. Tylko nie jestem pewnie czy GX go w ogóle posiada. Zdaje się że były wersje z i bez kata.

Re: Silnik GX

: czw lip 05, 2007 11:00
autor: Pinhead
lendzioch pisze:posiadam golfika z silnikiem 1.8 na monowtrysku i oznaczeniu GX
GX to nie monowtrysk tylko wielopunktowy wtrysk mechaniczny. Sondy szukaj w okolicach kolektora wydechowego.

: czw lip 05, 2007 13:49
autor: Shadows
może ktoś ma jakieś sugestie?

: czw lip 05, 2007 14:18
autor: Jurak
Sprawdz podciśnieniowy regulator zapłonu (tę banieczkę przymocowaną do aparatu), oraz drożność przewodów do niego dochodzących
Sprawdzisz go przy pracującym silniku - odłącz przewód ciśnieniowy, jeżeli nie zaobserwujesz żadnych zmian w pracy silnika to znaczy że jest padnięty.

: czw lip 05, 2007 14:21
autor: krzys
Swadows czy takie objawy są bez względu na to czy silnik jest zimny czy nie ?

: czw lip 05, 2007 15:59
autor: guti
lendzioch, sonda jest w kolektorze wydechowum , widoczna z góry auta , a od spodu to jeszcze lepiej. Co do GXa to to jest silnik zagadka, zyje swoim zyciem. Sasiad mial takiego i nie mogł z nim ładu dojsc, wkurzyl sie i sprzedal bratu i teraz on sie z nim meczy :D