Strona 1 z 1

Dziwna praca silnika

: czw lip 05, 2007 09:59
autor: cytrynkamk1
Witam kupiłem sobie Vw golfa 1.8 benzyna na gaźniku, silnik zostal zmieniony bo przedtem byl 1.6 benzyna. Gdy go kupilem mial ciezko odpalic a jak juz odpalil to go przerywalo i gasl wiec wyregulowalem zaplon i podciagnolem mu troszke obroty, teraz odpala dobrze ale dopoki nie zgasnie kontrolka od podgrzewnia kolektora ssacego to silnik gasnie, a jak chodzi na wolnych to troche tak dziwnie tak nie rowno, gaźnik ma oznaczenie Pierburg 2E a z tego co wiem to 1.8 mialy gaźnik Pierburg 2E2 i Pierburg 2EE, i czasem odpala na nie wszystkie gary mysle ze to jest wina swiec, a i powiedzcie mi jeszcze czy w tym golfie powinny byc swiece 3 elektrodowe?? bo moj ojciec jak mial BMK 1.8 benzyna mial swiece 4 elektrodowe i wypalulilo mu kopułke:) Bardzo prosze o szybka odpowiedz

: czw lip 05, 2007 11:44
autor: Golfiarz217
3 elektrodowe chociaż najlepiej zapytać w jakimś sklepie jakie są dedykowane świece podać oznaczenie silnika i już kumpel w audi w silniku 1.8 miał 4 elektrodowe i też mu chulało. Ale najlepiej trzymać się zasad.

: czw lip 05, 2007 14:47
autor: cytrynkamk1
mam jeszcze jeden maly problem:D Na silniku wygrawerowane w dwoch miejscach jest liczba 1.8 okreslajaca pojemnosc a gdy chcialem zobaczyc oznaczenie silnika to pisze RF a to oznaczenie okresla silnik 1.6 i nie wiem co teraz zrobic i na jakiej zasadzie teraz kupic swiece bo tgrzeba podac oznaczenie silnika;/

: czw lip 05, 2007 14:59
autor: Golfiarz217
a w którym miejscu sprawdzałęś oznaczenie silnika???

: czw lip 05, 2007 16:14
autor: cytrynkamk1

: czw lip 05, 2007 20:01
autor: Golfiarz217
Wiesz zobacz jeszcze taką rzecz jak otworzysz tylną klape to na dolnym progu wewnątrz bagażnika powinienieś mieć kartke z kodami i tam powinno pisać engine code lub coś takiego

: czw lip 05, 2007 20:17
autor: cytrynkamk1
Tylko ze w tym golfie byl wczesniej silnik 1,6 wiec nic mi to nie da:( a nie wiesz co moze byc winna tej dziwnej pracy tego silniczka??

: czw lip 05, 2007 20:24
autor: Paweł Marek
RF to faktycznie 1,6
W 1.8 były tylko gaźniki 2e2, w 1,6 2EE lub 2E2 i sporadycznie inne
Masz wątpliwość co do pojemności, a silnik był zmieniany i nie masz jak dojść prawdy, to wykręć świecę, włóź patyk i sprawdź skok tłoka: w 1,6 jest 77,4mm, w 1,8 86,4. Prawie jednocentymetrową różnicę zmierzyż bez problemu.
Do 1,6 kupuj świece W8 DTC, do 1,8 zwykle W7DTC (z wyjątkiem RH) wg oznaczenia Boscha lub odpowiedniki. Jak najbardziej zalecają do tych silników świece wieloelektrodowe.

: czw lip 05, 2007 20:24
autor: Golfiarz217
Wiesz co takich przyczyn może być dużo radze Ci wrzuć sam temat z tym silnikiem do działu techniczne tam na pewno jacyś fachowcy powiedzą Ci coś mądrego PZDR :bigok:

: czw lip 05, 2007 21:32
autor: cytrynkamk1
Dzieki za wszystko oby twoja MKIII posluzyla Ci jak najdluzej:) pozdro:) :okej:

[ Dodano: 06 Lip 2007 09:16 ]
Zmierzylem i po raz kolejny przekonalem sie ze to silnik 1.8 :bigok: i nie wiem co dalej :cool: Prosze pomzcie:)

[ Dodano: 06 Lip 2007 09:30 ]
Zmierzylem i po raz kolejny przekonalem sie ze to silnik 1.8 i nie wiem co dalej Prosze pomzcie:)