Wiatrak przy chłodnicy wariuje, przekaźnik stuka....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

N
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 14, 2006 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wiatrak przy chłodnicy wariuje, przekaźnik stuka....

Post autor: N » śr lip 04, 2007 15:12

Witam!

Pomóżcie proszę bardziej doświadczeni z poniższym problemem :)
Wczoraj w moim VW Jetta zacząłem słyszeć dziwne trzaski (pukania?) z okolic skrzynki z bezpiecznikami, jednakże nic poza tym nie działo się, dopóki w korku nie rzuciłem okiem na wskazówke temperatury chłodziwa, która o mało co nie wyskoczyła ze skali...
Zjechałem więc prędko na bok, zgasiłem silnik i szybko stwierdziłem problem - wiatrak przy chłodnicy nie włącza się, a z okolic bezpieczników wciąż było słychać "trzaski" przy włączonej stacyjce. Zdjąłem pokrywę bezpieczników i stwierdziłem że "strzela" przekaźnik najbardziej z prawej strony nad bezpiecznikami (o nr 21) i 3 bolcach, którego wyjęcie pozbawiło auta świateł i kierunkowskazów.
Po znalezieniu elementu "pukającego" sprawdziłem wiatrak spinając go na krótko po wyjęciu wtyczki z czujnika przy chłodnicy i stwierdziłem że działa na obu biegach. Po założeniu wtyczki na czujnik i ponownym podgrzaniu silnika jednak wciąż nie zaskoczył (a przekaźnik pukał dalej). Dojechałem więc do domu spinając go na krótko.
Dziś zrobił mi jeszcze lepszy numer, bo podłączyłem wtyczkę do czujnika ponownie, dojechałem do pracy, zgasiłem silnik i upewniłem się, że wiatrak się nie załączył. Po 2 godzinach kolega z pracy poinformował mnie, że wiatrak mi w aucie cały czas wyje! Włączył się więc pzy zimnym silniku a przy ciepłym nie dawał znaku życia.... Odpiąłem więc znów wtyczkę z czujnika i postanowiłem się poradzić na forum bo elektryk mnie chciał umówić na termin za 10 dni ;)

Nie znam sie na elektryce samochodowej, ale wydaje mi się że to może być tylko czujnik (wymieniony może 2 miesiące temu) lub przekaźnik, bo chyba nic innego po drodze nie ma ;)? Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu lub poradźcie sposób diagnozy.

Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2007 15:29 przez N, łącznie zmieniany 2 razy.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lip 04, 2007 18:25

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. Sprawdź przekaźnik jako pierwszy, Najlepiej by było gdybyś mógł pożyczyć.



N
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 14, 2006 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: N » śr lip 04, 2007 21:06

OK, ale czy ten przekaźnik, o którym pisałem, ma w ogóle coś wspólnego z wiatrakiem jeśli steruje światłami?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lip 05, 2007 02:39

N pisze:OK, ale czy ten przekaźnik, o którym pisałem, ma w ogóle coś wspólnego z wiatrakiem jeśli steruje światłami?
Ten nie, ale powinien być do wiatraka. A dlatego przekaźnik, bo czujnik wymieniałeś. Jeśli okaż się dobry to do sprawdzenia będzie czujnik.



N
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 14, 2006 15:48
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: N » czw lip 05, 2007 10:01

bodzio_j pisze: A dlatego przekaźnik, bo czujnik wymieniałeś.
Nie rozumiem tego stwierdzenia, wymianielem jakies 2 miesiace temu i dzialal jak burza...
Który przekaznik wiec odpowiada za sterowanie wiatrakiem?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości