Strona 1 z 1

Przerywa po porannym opdaleniu

: wt lip 03, 2007 13:19
autor: johnny125
Witam wszystkich,

Ostatnimi czasy mojego Golfa zaczal trapic dziwny problem.Rano auto ma problemy z odpaleniem. Silnik zapala, ale przerywa i po paru sekundach gasnie. Gdy w momencie przerywanej pracy nacisne na gaz to auto zaczyna normalnie pracowac. "Zewnetrzny" objaw to dym z rury wydechowej. Nie jest to na pewno para wodna. Po tej operacji jest juz wszystklo ok i auto pracuje rowno, a do tego ma fajnego kopa. Po rozgrzaniu silnika mocy jakby ubywalo.
Ostatnimi czasy zauwazylem tez ubytek plynu chlodniczego (wczesniej przez okres przeszlo pol roku jak nim sie poruszam nie ubylo nic a nic).
Golf to MK3 z koncowki 94 roku, z silnikiem 1.8 90KM. Gdzies w okolicach lutego wymienilem swiece. Po podlaczeniu do komputera nie wykazuje zadnych bledow. Olej+ wszystkie filtry swiezo po wymianie (1000km temu). Sprawdzony sklad spalin i wszystko w normie ;-).
Pytanie jest takie - czy to moga byc kable zaplonowe? a moze przypchany katalizator? Niestety nie wiem jaki jest realny przebieg samochodu, a na liczniku mam obecnie niecale 150tys km.
Jak rozumiem spalanie na poziomie 10-11l/100km przy ciezkiej nodze jest w normie? ;-)

Edit:
Dodatkowo w koncowym zakresie obrotow przy przyspieszaniu z tlumika slychac metaliczny dzwiek.
Rano na postoju silnik wolno schodzi z obrotow. Tzn naciskam na gaz a on bardzo powoli wytraca oborty.
Moze te dwie rzeczy maja jakis zwiazek z tymi problemami z odpalaniem?

: wt lip 03, 2007 13:55
autor: Gery34
spróbuj zdjąć zprzewodów (z fajek) blaszane nakłdki i sprawdz jak wyglądają świece. Jeśli spala płyn to będzie widać po świecach, a wywalenie katalizatora i tak nie zaszkodzi tylko wstaw w jego miejsce strumiennice

: wt lip 03, 2007 14:17
autor: johnny125
Czy jezeli okazaloby sie, ze spala plyn, to moze to skutkowac problemami z odpaleniem rano?
Czy zapchany katalizator moze powodowac ubytki mocy/zwiekszone zuzycie paliwa?

Pytam, bo nie ukrywam, ze jestem totalnym laikiem w temacie mechaniki, a nie chcialbym tez, zeby jakis mechanik mnie naciagnal na kase

: wt lip 03, 2007 14:25
autor: andrew19_86
johnny125 pisze:Czy zapchany katalizator moze powodowac ubytki mocy/zwiekszone zuzycie paliwa?
zapchany kat może powodować ubytki mocy i większe spalanie...
Czy jezeli okazaloby sie, ze spala plyn, to moze to skutkowac problemami z odpaleniem rano?
jeśli się okaże,ze silnik ciągnie Ci płyn,tzn,ze mozesz mieć uszczelkę pod głowicą padniętą...
Gery34 pisze:wywalenie katalizatora i tak nie zaszkodzi tylko wstaw w jego miejsce strumiennice
tak i może liczyć na przyrost mocy :rotfl: równie dobrze może wspawać kawałek rurki zamiast kata ,a sonde dać bliżej kolektora i też będzie działać :bigok:

[ Dodano: Wto Lip 03, 2007 14:27 ]
johnny125 pisze:Jak rozumiem spalanie na poziomie 10-11l/100km przy ciezkiej nodze jest w normie? ;-)
jak najbardziej w normie :bigok:

: wt lip 03, 2007 15:19
autor: johnny125
To jestem sklonny wywalic kata i wspawac rurke :green_fuck: pytanie tylko, czy mi we wrzesniu przejdzie badania techniczne? :okej:

a taka uszczelka pod glowice ile moze kosztowac? :smoke:

a co do tego odpalania - ten dymek co mi auto wypuszcza moze byc z powodu kabli zaplonowych, swiec? czy to bedzie mialo zwiazek z ubytkiem plynu?
Dodam, ze auto moze normalnie zapalic, ale ta chmurke sobie tez pusci, tyle ze mniejsza niz rano