Strona 1 z 2

Cos dziwnie przymulony na niskich obrotach

: pn lip 02, 2007 19:39
autor: gixy
I jeszcze jedno pytanko- w sobote miałem wymiane paska rozrzadu i napinaczy. Stwoerdzono ze nic wiecej wymieniac nie trzeba. Do czego innego sie tez nie doczepiono- no moze troche do skrzyni biegów ze cos jakby sie poci-ale narazie nie wyglada to tragicznie jakos.
I zauwazyłem-a zwłaszcza dzis- ze jak ruszam i wrzucam dwójke i trojke- to auto tak do 3 tys obrotów jakby w ogole mocy nie miało- nie mowie ze wczensiej to była rakieta- ale deptałem w pedaqł i mi przyspieszał, a teraz jest cos nie tak- ja mu dwójke a ten jakby stał- dochodzi prawie pod 3 tys obrotów i dopiero cos zaczyna normalnie przyspieszac, wrzucam trojke i to samo(najpierw bardzo mułowato i w okolicach 3 tys znowu jakby lepiej) a jak sie zblizam do setki(na 4 lub5) to mam wrazenie jakby on nie wiele wiecej zdołał poleciec podczas gdzu wczesniej spokojnie sobie dochodził do 130/140-wiecej raczej nie jezdziłem) Dziwi mnie strasnzie ten fakt- no i to grzanie o ktorym napisałem w poscie ponizej- co moze byc grane Waszym zdaniem?
ps. tak sobie mysle- moze to przez to ze ten pasek musi sie ułozyc/dopasowac i bedzie znow ok(ale chyba to nie ma nic do rzeczy prawda?)- no sam nie wiem
Poradzcie cos prosze!:(

: pn lip 02, 2007 19:57
autor: jaszczur
gixy, a ustawienie pompy wtryskowej po wymianie rozrządu sprawdzane było

: wt lip 03, 2007 07:56
autor: T.O.B.I.
chyba raczej czy ustawienie zapłonu bylo :) trzeba sparwdzic jeszcze raz dokladnie ustawienie paska i zaplon

: wt lip 03, 2007 12:47
autor: gixy
to w koncu pompy wtryskowej czy zapłonu?- czy to to samo jest?<zawstydzony> i jak to sie robi?
Na wypadek gdybymnie miał czasu jzu do tego mechanika jechac i musiał sam to zrobic..(i czy to proste jest i dam rade samemu czy nie za bardzo?-(nigdy tego nie robiłem)
ps.mam na mysli oczywiscie ustawiania tej pompy/zapłonu...:) :chytry:

: wt lip 03, 2007 13:01
autor: T.O.B.I.
masz silnik bezynowy prawda, wiec ustawia sie zaplon, w dieslach ustawia sie kat wtrysku pompy (w dieslach nie jestem mocny) zaplon reguluje sie aparatem zaplonowym i lampa stroboskopowa lub komputerem na -6 st.

: wt lip 03, 2007 17:00
autor: Jerzas
jaszczur pisze:przeczytaj dokładnie w opisie jaki motor pisze adz
:panna:
ADZ to jest benzyna 1,8. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124

: wt lip 03, 2007 20:49
autor: jaszczur
jak zwykle dałem d :bajer: :bigok:

: śr lip 04, 2007 09:41
autor: kristo
Dziwna sprawa z innej beczki. Dlaczego usunieto mojego posta z cenna radą dla kolegi przysyłając mi meila:

Witaj kristo,

Twój Post napisany przez Ciebie na: "forum.VWGolf.pl", został usunięty przez Administratora lub Moderatora.

Powód: to jest diesel czytajcie dokładnie

:bajer: :bajer: :bajer:

: śr lip 04, 2007 10:24
autor: Bąku
masz benzyne tak? a dobrze mechanik ustawił rozrząd przy wymianie, może źle ustawiony o 1 ząbek i kibel, a druga sprawa to sprawdzenie ustawienia zapłonu :satan:

: śr lip 04, 2007 13:20
autor: Jacenty85
Myślę, że mechanik walnął się o 1 ząbek a jak nie to wypytaj go czy przypadkiem nie kręcił aparatem zapłonowym.

: śr lip 04, 2007 18:31
autor: gixy
Faktycznie było tak jak sugerujecie- był bład z ustawieniem paska(tych zabków) dzis sprawdził raz jeszcze i wyszło. Jest o niebo lepiej, ale albo ja przewrazliwiony jestem, albo jeszcze minimalnie jakby sie krztusił na tej dwójce i teraz(juz czasem tylko) na trójce. To dac mu dzien by sie tam wszystko "poukładało" czy znow cos nie tak?
I teraz z tym zapłonem...: Nawet jesli nic przy nim nie było przed wymiana paska robione/ruszane- to tak czy inaczej trzeba z nim teraz (po tej wymianie) cos zrobic???
ps. jak juz pewnie sie zorientowaliscie jestem kopletnym laikiem w tych sprawach takze prosze o dalsze wskazówki-jak najprosciej tłumaczone:)))<zawstydzony>

: śr lip 04, 2007 21:52
autor: T.O.B.I.
moze koledzy mnie popra? po kazdej wymianie paska powinno sie ustawic zaplon moim zdaniem, paski miedzy soba moga sie lekko roznic i male zmiany w kacie wyprzedzenia moga wustapic

: śr lip 04, 2007 22:14
autor: Jacenty85
hmm wszystko zależy od sterowania. Jeżeli jest to jednopunkt można wziąć lampe i skorygować ale zapewniam was, że jeżeli pasek jest założony umiejętnie to nawet małe różnice nie są do wykrycia - szczególnie stroboskopem. Inne sterowanie magnetti marelli skoryguje sobie samo lekkie przesunięcie natomiast bosch motronic można profilaktycznie sprawdzić na kompie odczytująć kąt wyprzedzenia zapłonu może też wprowadzić go w nastawy podstawowe podczas pracy na gorącym silniku i po podniesieniu automatycznym prędkości obrotowej skorygować go bardzo dokładną lampą. Ja spotkałem się z pewną niewtłumaczalną sytuacją w systemie motronic, która polegała na tym, że po minimalnym przestawieniu aparatu i odpaleniu go na zimnym silniku dochodziło do utraty mocy przez silnik i nawet przegranie map zapłonu i pernamentny reset nie czynił zmian - pomagała dopiero wymiana halla. Troche to dziwne ale cóż.

: czw lip 05, 2007 13:26
autor: gixy
:green_fuck: czyli??:)