Strona 1 z 2

dopływ zimnego powietrza.

: ndz lip 01, 2007 22:02
autor: Marcin22
Mam golfa Mk2 1,6 słyszałem że jak do filtra dostanie sie więcej zimnego powietrza to lepiej wchodzi na obroty ponoć jest jakać klapka co zamyka i otwiera dopływ zimnego i ciepłego atylko gdzie to jest w 1,6 filtr powietrza jest na gaźniku więc gdzie by była ta klapka a może wie ktoś jak to zrobić...

: pn lip 02, 2007 13:13
autor: Lipek81
klapkę masz przy rurze doprowadzającej powietrze do obudowy filtra powietrza. Takie coś kwadratowe, przy końcu tej rury - od tyłu wchodzi tam druga rura. która dostarcza ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Klapka umieszczona w tym urządzeniu sterowana jest podciśnieniem dostarczanym przez cienką rurkę, za pośrednictwem termostatu umieszczonego na obudowie filtra powietrza, tuż przy samym filtrze.

: wt lip 03, 2007 16:08
autor: Marcin22
Musze to zobaczyć a to silnik musi być zagrzany czy na simnym tez ta klapka bedzie chodziła czy jak jak to sprawdzic jak ta klapka chodzi...

: wt lip 03, 2007 18:13
autor: bodzio_j
Marcin22 pisze:ponoć jest jakać klapka co zamyka i otwiera dopływ zimnego i ciepłego
Nie wiem jak to jest dokładnie u Ciebie, ale sądzę, że klapka zamyka dopływ tylko ciepłego powietrza znad kolektora.

: wt lip 03, 2007 18:23
autor: Gangst3R
Klapka ta przełącza piomiędzy zimnym a ciepłym powietrzem. Ciepłe puszcza przy zimnym silniku w fazie nagrzewania a zimne po nagrzaniu. Można to prosto sprawdzić. Jeśli na zimnym silniku przytkamy dolot ciepłego powietrza to "udusimy" silnik i tak samo jeśli na ciepłym przytkamy dolot zimnego powietrza to również powinno go udusić. A jak puścić samo zimne powietrze? poprostu odpiąć weżyk który tym steruje od obudowy filtra powietrza.

: wt lip 03, 2007 18:47
autor: Radosław Guzik
Masz rację, ale tylko w wypadku Diesla lub LPG.
Na benzynie lepiej jak jest ciepłe, bo cząsteczki benzyny w stanie ciekłym lepiej się łączą z ciepłym powietrzem (bo jest rzadsze, a benzyna bardzo lotna).
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
A z LPG jest podobnie, ale gaz podawany do gaźnika lub wtryskiwaczy jest w stanie lotnym po uprzednim podgrzaniu w parowniku cieczą chłodzącą. I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
Na pewno nie raz spotkałeś się z zakazem wjazdu dla aut z inst. LPG do podziemnych garaży? To jest z przyczyn bezpieczeństwa, w razie ulatniania się gazu. W słabo wentylowanych pomieszczeniach gaz ściele się przy podłodze, a gdy jest go dużo może przy zapłonie silnika wybuchnąć (jeszcze chyba w Polsce nigdy się to nie zdażyło).
Co do klapki, o której pisałeś:
Jest w miejscu tam gdzie koledzy Ci napisali. Jak chcesz odłączyć ciepłe powietrze to po prostu zdejmij z tego termostatu rurę doprowadzającę ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Jak jeździsz na benzynie to nie ma potrzeby, bo nie polepszysz osiągów, a wręcz pogorszysz. Jak jeżdzisz na gazie to spróbuj i zobaczysz jak będzie.
Powodzenia!

[ Dodano: 03 Lip 2007 18:51 ]
P.S.
Prośba :grin:
Na drugi raz opisuj dokładnie jaki masz silnik: pojemność, zasilanie (Pb, LPG lub ON) i ozanaczenie literowe silnika.

: wt lip 03, 2007 19:00
autor: Bąku
hmm no to po co w autach sportowych zakłada sie filtry stożkowe robi doloty zimnego powietrza itd.... nierozumiem twojej wypowiedzi chopie :foch:

: wt lip 03, 2007 19:55
autor: Gangst3R
To ja mam jeszcze pytanie. Dlaczego klapka przy nagrzanym silniku jest ustawiona na zimne powietrze a nie na ciepłe, skoro piszesz, że ciepłe jest lepsze?

: wt lip 03, 2007 20:18
autor: Paweł Marek
Radosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe,
krótko mówiąc piszesz nieprawdę.
Na zimnym silniku faktycznie potrzeba ciepłego żeby benzyna łatwiej odparowała w mieszance.
Na ciepłym ma już być zimne, bo zimne jest gęstsze, czyli jest w nim więcej tlenu w stosunku do objętości i silnik jest mocniejszy. A benzyna i tak odparuje bo w dolocie koło zaworów jest już cieplutko.

: wt lip 03, 2007 20:51
autor: andrew19_86
Radosław Guzik pisze:Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra,
:panna: :rotfl: no to się pośmiałem,powiedz mi chłopie co ma powietrze do transportowania oleju napędowego do cylindrów,skoro napędówka jest podawana do nich za pomocą wtrysków???


kolejny zna"f"ca :crazy:

: wt lip 03, 2007 21:34
autor: Pinhead
Radosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe
To tak jak byś napisał ze lepiej mieć mniej mocy i wyższe spalanie niż więcej mocy i mniejsze spalanie :)
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
Chyba nie wiesz jak działa silnik diesla :goof:
I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
LPG wymiesza się z powietrzem nawet przy -20C. Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu w tej samej objętości co powietrze zimne. Czyli spadek mocy. Najważniejszy powód dla których blokuje się dopływ powietrza w jednej pozycji na podciśnieniowych LPG to zachowanie niezmiennej charakterystyki dolotu.

: śr lip 04, 2007 07:10
autor: Radosław Guzik
Sorry! :blush: Za moje bzdurki co do Diesla, coś mi się pomerdało z tym powietrzem w dolocie.
W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).

[ Dodano: 04 Lip 2007 07:21 ]
I jeszcze się trochę potłumaczę.
Na Pb chodziło mi o dolot na zimnym silniku w pierwszej fazie pracy. Gdy jest zimny motor termostat steruje, aby ciepłe powietrze wchodziło do gaźnika, a jak dostatecznie silnik się nagrzeje to termostat przełącza na zimne.

Co do LPG też macie rację, że nawet przy przy -20 st. C i dlatego napisałem, że do LPG lepsze jest zimne powietrze bo jest gęstsze (a jak jest gęstsze tzn, że jest więcej w nim tlenu, ale także innych gazów składających się na mieszankę powietrzną)

Dzięki za sprostowania!!!!
Po to jest to forum, aby dyskutować i się uczyć od siebie.
Na drugi raz bardziej się zastanowię zanim coś naskrobię!!
Koledzy stawiam Wam :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel:

[ Dodano: 04 Lip 2007 07:23 ]
A najbardziej przepraszam Marcina22, bo to on pytał!
Po przez moje błędy szybko otrzymałeś wiele odpowiedzi, chyba dobrze.

: śr lip 04, 2007 08:26
autor: Bąku
no fajnie że przynajmniej wiesz że źle pisałeś :pub:

: śr lip 04, 2007 09:13
autor: Pinhead
Radosław Guzik pisze: W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).
Prawie prawda ;) W chwili wtrysku paliwa do cylindra temperatura już sprężonego powietrza może wynosić ponad 2000*C więc na pewno nie jest to powietrze schłodzone :) Polecam lekture http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/diesel.html