Masz rację, ale tylko w wypadku Diesla lub LPG.
Na benzynie lepiej jak jest ciepłe, bo cząsteczki benzyny w stanie ciekłym lepiej się łączą z ciepłym powietrzem (bo jest rzadsze, a benzyna bardzo lotna).
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
A z LPG jest podobnie, ale gaz podawany do gaźnika lub wtryskiwaczy jest w stanie lotnym po uprzednim podgrzaniu w parowniku cieczą chłodzącą. I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
Na pewno nie raz spotkałeś się z zakazem wjazdu dla aut z inst. LPG do podziemnych garaży? To jest z przyczyn bezpieczeństwa, w razie ulatniania się gazu. W słabo wentylowanych pomieszczeniach gaz ściele się przy podłodze, a gdy jest go dużo może przy zapłonie silnika wybuchnąć (jeszcze chyba w Polsce nigdy się to nie zdażyło).
Co do klapki, o której pisałeś:
Jest w miejscu tam gdzie koledzy Ci napisali. Jak chcesz odłączyć ciepłe powietrze to po prostu zdejmij z tego termostatu rurę doprowadzającę ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Jak jeździsz na benzynie to nie ma potrzeby, bo nie polepszysz osiągów, a wręcz pogorszysz. Jak jeżdzisz na gazie to spróbuj i zobaczysz jak będzie.
Powodzenia!
[ Dodano: 03 Lip 2007 18:51 ]
P.S.
Prośba
Na drugi raz opisuj dokładnie jaki masz silnik: pojemność, zasilanie (Pb, LPG lub ON) i ozanaczenie literowe silnika.