Strona 1 z 1

Brak iskry w 1.3

: sob cze 30, 2007 15:58
autor: pawel bonkowski
błagam kogokolwiek o jakąś porade lub pomoc. moj problem polega ze w czasie jazdy moj samochód gasnie sprawdziłem niema iskry w cewce lecz gdy poruszam kabelkiem plusowym który zasila cewke to wtedy odpali
co to morze byc
wymieniałem modół i nic to samo; cewke tez wymieniałem ale dostałem od kumpla jakies dwie dwudziesto letnie i niebyłem pewny czyone były sprawne
moj samochodzik to jetta 2 1,3 pelny wtrysk z 89r
pomocy

: sob cze 30, 2007 17:32
autor: Tomek MK2
Sprawdz tez kable Mozliwe ze sa do wymiany moze maja gdziesz przebicie Sprawdz tez kopulke Moze jest gdzies peknieta

: sob cze 30, 2007 17:33
autor: Paweł Marek
Napisałeś że odpala po proruszaniu kablem plusowaym od cewki to idź najpierw tym tropem i go sprawdź, wymień czy ściśnij wsuwkę na nim co się na styk cewki wkłada.

: sob cze 30, 2007 17:38
autor: pawel bonkowski
gdy zgasł mi silnik sprawdziłem ten kabelek który zasila cewke ma napiecie aiskry w cewce niema
kopułka i przewody i palec nowe
a morze to jakis przekaznik
albo czujnik halla
ale gdy zgasnie to go za zadne hiny nie odpale nawet jak ostygnie silnik

: sob cze 30, 2007 17:41
autor: Paweł Marek
No cóż. Najczęściej pada cewka, potem czujnik halla i moduł, kabelki i wtyczki do tych elementów, najrzadziej sterownik silnika. Wszystko można sprawdzić ale najszybciej i najłatwiej podmienić cewkę na dobrą, a dopiero jak nie pomoże zacząć bawić się w dalszą diagnostykę.

: sob cze 30, 2007 17:47
autor: pawel bonkowski
a moze wiesz czy moge go podpiac pod komputer iczy wogule mozna
ajak mozna to gdzie moze byc te podpiecie

: sob cze 30, 2007 17:52
autor: Paweł Marek
NZ nie ma złącza diagnostycznego. Trza działać po staremu

: sob cze 30, 2007 19:07
autor: pawel bonkowski
mam pytanie czymorzna sprzwdzic w jakis inny sposób np;
jakimis ipulsami ipulsy sie liczy i odczytuje sie gdzie jest gład lub co jest uszkodone

: sob cze 30, 2007 20:25
autor: Paweł Marek
Nie w twoim silniku

: ndz lip 01, 2007 15:10
autor: pawel bonkowski
czy czujnik halla moze mic cos wspulnego z cewka
czy jak czujnik halla jest uszkodzony to w cewce moze niebyc prądu(w przewodzie zasilajocym aparat zapłonowy)
czy niema żadnego znaczenia
czy nawet jak walnie czujnik halla to i tak powinna wychodzić iskra z cewki do aparatu zapłonowego
bo sam niewiem moze ktoś mi powie

mamprośbe jeszcze jednąod czego sa przewody wychodzące z cewki u mnie sa cztery przewody dwa czarne podłączonedo +
i dwa zielony z paskiem i czerwony z paskiem podłoczone do -

: ndz lip 01, 2007 17:55
autor: bodzio_j
pawel bonkowski pisze:czy nawet jak walnie czujnik halla to i tak powinna wychodzić iskra z cewki do aparatu zapłonowego
bo sam niewiem moze ktoś mi powie
Jeśli padnie czujnik halla to iskry nie będzie. Aby cewka działała to musi być prąd zmienny albo stały ale przerywany.I takie zadanie ma czujnik halla (kiedyś były przerywacze mechaniczne). U ciebie jest to dość prawdopodobne - jeśli ruszasz kabelkiem to iskra jest. Być może ruszając przerywasz dopływ prądu i cewka sie wzbudza.

: wt lip 03, 2007 12:54
autor: pawel bonkowski
ostatnio zrobilem jedna rzecz
odłoczyłem akumulator na cały dzien (tak mi poradził mechanik)
no i teraz juz jeżdze drugi dzień i jeszcze mi niezgasł
czy morze byc komputer sterujacy (ten głuwny)
a morze on łapie jakiś błąd a moze jest walniety w takim przypadku gdy znowu zacznie gasnąć samochud czy to zanaczy ze morze byc ten komputer sterujący

[ Dodano: 06 Lip 2007 21:07 ]
wymieniłem aparat zapłonowy cały i teraz czekam
zgłoście sie do mnie na mój temat a dam po plusiku kturzy mi odpisywali
a wiem ze mi wszyscy mi pomogliście w iakimś stopniu