problem z sonda lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z sonda lambda
Witam wszystkich na forum!
Problem wyglada nastepujaco zauwazylem przy wtyczce od sondy (czteroprzewodowa) ze bialy jest przeciety prawdopodobnie umyslnie bo auto sprowadzone z niemiec.Zlutowalem kabelek po nocy rozladowalo mi akumulator musialo byc zwarcie od grzalki.pomyslalem ze sonda jest padnieta wiec kupilem na allegro uniwersalna po odpaleniu silnik pracuje ok30-40sekund i dlawi sie i gasnie.Po odlaczeniu bialego przewodu grzalki sondy silnik nie gasnie.Czy ta sonda jest niedobra czy moze jest jakies zwarcie w instalacji?
Bardzo prosze o rade.
Problem wyglada nastepujaco zauwazylem przy wtyczce od sondy (czteroprzewodowa) ze bialy jest przeciety prawdopodobnie umyslnie bo auto sprowadzone z niemiec.Zlutowalem kabelek po nocy rozladowalo mi akumulator musialo byc zwarcie od grzalki.pomyslalem ze sonda jest padnieta wiec kupilem na allegro uniwersalna po odpaleniu silnik pracuje ok30-40sekund i dlawi sie i gasnie.Po odlaczeniu bialego przewodu grzalki sondy silnik nie gasnie.Czy ta sonda jest niedobra czy moze jest jakies zwarcie w instalacji?
Bardzo prosze o rade.
Piotr
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
białe przewody są od grzałki sondy. Jeden idzie przez przekaźnik do plusa po zapłonie, drugi do sterownika silnika. Widać jest zwarcie w instalacji skoro aku rozładowało, albo pomylone kable. Bez grzałki w sondzie da rady jeździć. Wolniej się rozgrzewa i później zaczyna działać przez to. Teraz sprawdź dokładnie czy dobrą sondę kupiłeś (jednowoltową) i czy nie pomyliłeś kabli przy podłączaniu.
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 9:26 pm ]
Zawsze puisz w temacie jaki to silnik, to konieczne dla konkretnej pomocy.
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 9:26 pm ]
Zawsze puisz w temacie jaki to silnik, to konieczne dla konkretnej pomocy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek pisze:białe przewody są od grzałki sondy. Jeden idzie przez przekaźnik do plusa po zapłonie, drugi do sterownika silnika. Widać jest zwarcie w instalacji skoro aku rozładowało, albo pomylone kable. Bez grzałki w sondzie da rady jeździć. Wolniej się rozgrzewa i później zaczyna działać przez to. Teraz sprawdź dokładnie czy dobrą sondę kupiłeś (jednowoltową) i czy nie pomyliłeś kabli przy podłączaniu.
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 9:26 pm ]
Zawsze puisz w temacie jaki to silnik, to konieczne dla konkretnej pomocy.
silnik jest 1.6 AEA czy jak bym podpial pod komputer wykazaloby co powoduje zwarcie na sondzie?czy jest moze jakis sposob zeby samemu sprawdzic i od czego zaczac?
Piotr
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wątpię czy podpięcie pod komp pokaże dokladnie co jest źle.
To przecięcie bialego kabelka coś musi znaczyć. Ale jest kilka opcji
Grzalka sondy miala zwarcie do masy, przecięcie kabla zlikwidowało to i Niemiec tak jeździł. Dlatego teraz po podpięciu jak trzeba aku jest rozładowywane.
Jak pisałem grzałka do dwa białe kable z sondy. Tyle że od wtyczki sondy do sterownika kable zmieniają kolor. W każdym razie na jednym z nich powinien się pojawić plus po właczeniu zapłonu, a na drugim masa po uruchomieniu silnika. Jeśli plus jest stały zamiast tylko po zapłonie to może to być przyczyna.
A teraz zrobiłeś dwie rzczeczy na raz, to znaczy zmieniłeś sondę oraz podlutowałeś jeden kabelek jak był. Więc teraz mogą być 3 rzeczy: zwarcie w instalacji, twój błąd w podłaczeniu sondy lub wadliwa sonda. Więc nie mogę zgadnąć co jest . Spróbuj się cofnąć i odlutować ten kabelek z powrotem i zobaczymy co będzie. Nową sondę miałeś z wtyczką orginalną? Dorabianą? Tylko kabelki podłączałeś? Podaj może ktory kabel od sondy do jakiego kabla z wiązki dołączyłeś.
To przecięcie bialego kabelka coś musi znaczyć. Ale jest kilka opcji
Grzalka sondy miala zwarcie do masy, przecięcie kabla zlikwidowało to i Niemiec tak jeździł. Dlatego teraz po podpięciu jak trzeba aku jest rozładowywane.
Jak pisałem grzałka do dwa białe kable z sondy. Tyle że od wtyczki sondy do sterownika kable zmieniają kolor. W każdym razie na jednym z nich powinien się pojawić plus po właczeniu zapłonu, a na drugim masa po uruchomieniu silnika. Jeśli plus jest stały zamiast tylko po zapłonie to może to być przyczyna.
A teraz zrobiłeś dwie rzczeczy na raz, to znaczy zmieniłeś sondę oraz podlutowałeś jeden kabelek jak był. Więc teraz mogą być 3 rzeczy: zwarcie w instalacji, twój błąd w podłaczeniu sondy lub wadliwa sonda. Więc nie mogę zgadnąć co jest . Spróbuj się cofnąć i odlutować ten kabelek z powrotem i zobaczymy co będzie. Nową sondę miałeś z wtyczką orginalną? Dorabianą? Tylko kabelki podłączałeś? Podaj może ktory kabel od sondy do jakiego kabla z wiązki dołączyłeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek pisze:Wątpię czy podpięcie pod komp pokaże dokladnie co jest źle.
To przecięcie bialego kabelka coś musi znaczyć. Ale jest kilka opcji
Grzalka sondy miala zwarcie do masy, przecięcie kabla zlikwidowało to i Niemiec tak jeździł. Dlatego teraz po podpięciu jak trzeba aku jest rozładowywane.
Jak pisałem grzałka do dwa białe kable z sondy. Tyle że od wtyczki sondy do sterownika kable zmieniają kolor. W każdym razie na jednym z nich powinien się pojawić plus po właczeniu zapłonu, a na drugim masa po uruchomieniu silnika. Jeśli plus jest stały zamiast tylko po zapłonie to może to być przyczyna.
A teraz zrobiłeś dwie rzczeczy na raz, to znaczy zmieniłeś sondę oraz podlutowałeś jeden kabelek jak był. Więc teraz mogą być 3 rzeczy: zwarcie w instalacji, twój błąd w podłaczeniu sondy lub wadliwa sonda. Więc nie mogę zgadnąć co jest . Spróbuj się cofnąć i odlutować ten kabelek z powrotem i zobaczymy co będzie. Nową sondę miałeś z wtyczką orginalną? Dorabianą? Tylko kabelki podłączałeś? Podaj może ktory kabel od sondy do jakiego kabla z wiązki dołączyłeś.
Sonda byla bez wtyczki polaczylen na zaciski hermetyczne,ktore byly w komplecie kolory kabelkow to:2 biale,szary i czarny.Przeciety kabel przy wtyczce bialy pierwszy z prawej(trzy z lewej sa jakby razem a ten z prawej jakby osobno we wtyczce) gdy go odlutowalem silnik przestal gasnac moze cos z przekaznikiem?Wiem ze moglbym jezdzic na sondzie bez grzalki, ale ja duzo jezdze na krotkich odcinkach na zimnym silniku a wtedy pali mi ok 16l\100km
Piotr
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czekaj. Kabel biały ale od strony sondy czy od drugiej strony wtyczki. Pisałem że kolory kabli się zmieniają we wtyczce i biały od strony silnika to jest masa sondy, a biały od strony sondy to grzanie. Najprościej będzie jak napiszesz jaki kolor od strony sondy z jakim kolorem od drugiej strony są podłączone
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 2:41 pm ]
Ten kabelek co jest we wtyczce oddalony od reszty to jest kabel sygnałowy a nie od grzałki.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 2:41 pm ]
Ten kabelek co jest we wtyczce oddalony od reszty to jest kabel sygnałowy a nie od grzałki.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kable od sady dochodzace do wtyczki od lewej:bialy,bialy,szary,czarny natomiast kable we wtyczce od lewej:bialy z czerwonym paskiem,brazowy z czarnym paskiem,zólty,bialy.Paweł Marek pisze:Czekaj. Kabel biały ale od strony sondy czy od drugiej strony wtyczki. Pisałem że kolory kabli się zmieniają we wtyczce i biały od strony silnika to jest masa sondy, a biały od strony sondy to grzanie. Najprościej będzie jak napiszesz jaki kolor od strony sondy z jakim kolorem od drugiej strony są podłączone
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 2:41 pm ]
Ten kabelek co jest we wtyczce oddalony od reszty to jest kabel sygnałowy a nie od grzałki.
Tak ze bialy we wtyczce ktory byl przeciety laczy sie z czarnym od sondy.
Piotr
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No to sygnałowy był przecięty a nie od grzałki jak myślałem najpierw.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:18 pm ]
Wg dostępnego mi schematu podłączone masz ok, z tym że ten kabel co jest żółty na schemacie w mojej książce jest zielono czerwony (masa sondy). Mogą być błędy na schematach tak że więcej trudnomi wymyślić
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:20 pm ]
A że by było ciekawiej to na całym schemacie do wtrysku w AEA widzę tylko jeden żółty kabel: do czujnika spalnia stukowego
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:18 pm ]
Wg dostępnego mi schematu podłączone masz ok, z tym że ten kabel co jest żółty na schemacie w mojej książce jest zielono czerwony (masa sondy). Mogą być błędy na schematach tak że więcej trudnomi wymyślić
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:20 pm ]
A że by było ciekawiej to na całym schemacie do wtrysku w AEA widzę tylko jeden żółty kabel: do czujnika spalnia stukowego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam!Paweł Marek pisze:No to sygnałowy był przecięty a nie od grzałki jak myślałem najpierw.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:18 pm ]
Wg dostępnego mi schematu podłączone masz ok, z tym że ten kabel co jest żółty na schemacie w mojej książce jest zielono czerwony (masa sondy). Mogą być błędy na schematach tak że więcej trudnomi wymyślić
[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 5:20 pm ]
A że by było ciekawiej to na całym schemacie do wtrysku w AEA widzę tylko jeden żółty kabel: do czujnika spalnia stukowego
Sory ze zawracam głowe ale potrzebna mi Twoja rada odnosnie tematu ktory opisywalem na forum odnosnie sondy lambda.Kupilem orginalna sonde boscha zalozylem i okazuje sie ze temat powrocil niby wszystko dziala ale sprawdzilem napiecie na akumulatorze bylo 12,6V a po godzinie bylo juz tylko 9,4V czyli do rana mialbym znowu wyladowany aku.Wyglada na to ze jest gdzies zwarcie w instalacji ale nie mam pojecia gdzie mam go szukac moze przekaznik?
Pozdrawiam i prosze o jakas rade.
Piotr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości