Strona 1 z 1

ostro grające zawory

: pt cze 29, 2007 10:59
autor: roae
grają zawory gdy silnik jest mocno obciążony czyli np. gdy mam niskie obr. ok. 2500 i załanczam 3 bieg dodaje gazu i zaczyna się koncert auto wtedy chodzi jak ciągnik a gdy dojdzie do ok 4 tyś. przestają jak jest zimny nie grają dopiero jak się rozgrzeje silnik 2E narazie mam wlany mineralny ale czy to wina oleju zapłon ustawiany

: pt cze 29, 2007 12:07
autor: bodzio_j
roae pisze:grają zawory gdy silnik jest mocno obciążony czyli np. gdy mam niskie obr. ok. 2500 i załanczam 3 bieg dodaje gazu i zaczyna się koncert auto wtedy chodzi jak ciągnik a gdy dojdzie do ok 4 tyś. przestają jak jest zimny nie grają dopiero jak się rozgrzeje silnik 2E narazie mam wlany mineralny ale czy to wina oleju zapłon ustawiany
Bardziej to wygląda na źle ustawiony zapłon - za wczesny.

: pt cze 29, 2007 12:58
autor: Matador
napewno zawory , a nie panewki??

: pt cze 29, 2007 13:35
autor: jozekrjrj
a mi to wyglada na spalanie stukowe

zawory i panewkiklepały by cały czas

: pt cze 29, 2007 14:12
autor: Matador
jozekrjrj pisze:a mi to wyglada na spalanie stukowe

zawory i panewkiklepały by cały czas
możliwe ale jeździłem autem z wywalonymi panewkami i tylko w górnej połowie obrotów grechotały

: pt cze 29, 2007 14:23
autor: kristo
bodzio_j pisze:Bardziej to wygląda na źle ustawiony zapłon - za wczesny
Dokładnie. Miałem identyczne objawy. Po ustawieniu zapłonu na oscyloskopie jest git. Wcześniej był faktycznie zawczesny.

: pt cze 29, 2007 17:18
autor: jozekrjrj
Matador, mozliwe ze Ty dopiero słyszałes


duzo osob jest w stanie stwierdzic ze panewki sa do wymiany zanim jeszcze bedzie je słychac

: pt cze 29, 2007 17:31
autor: Matador
jozekrjrj pisze:duzo osob jest w stanie stwierdzic ze panewki sa do wymiany zanim jeszcze bedzie je słychac
no ale co to wnosi? :grin:
ja tylko stwierdziłem ,że było je słychać podczaj jazdy w górnym zakresie obrotów ,przy obrotach do 2500 poprostu nie było to odczuwalne :bigok:

: pt cze 29, 2007 19:02
autor: Bąku
raczej nie będzie to wina zapłonu bo w silniku masz czujnik spalania stukowego który w razie jego powstania ustawia zapłon tak aby spalanie stukowe nie występowało... ale sprawdzić ustawienia zapłonu nie zaszkodzi

: pt cze 29, 2007 19:26
autor: jozekrjrj
z tym czujnikiem to roznie bywa

zalej dobrego paliwa 98 albo pokus sie o zatankowanie v-power 99+ i sprawdz zapłon jak przestanie to masz zagadke rozwiazana

: pt cze 29, 2007 21:12
autor: Paweł Marek
Bąku pisze:raczej nie będzie to wina zapłonu bo w silniku masz czujnik spalania stukowego który w razie jego powstania ustawia zapłon tak aby spalanie stukowe nie występowało... ale sprawdzić ustawienia zapłonu nie zaszkodzi
zgadzam się w pelni. Na zachodzie modne jest przyśpieszanie zapłonu w 2E, w GTI żonki był ustawiony na -20 stopni i żadnego spalania stukowego nie było. Roae boję się że to panewki, nagrałbyś ten dźwięk czymś to można by więcej powiedzieć. A gdyby czujnik spalnia stukowego był padnięty to auto byłoby słabe jak licho - (tryb awaryjny). Można by jeszcze oprócz zapłonu sprawdzić ustawienie paska rozrządu czy się ktoś nie machnął.