skrzynia 4 czy 5 wady i zalety ja mam 4biegową mk2 1990 gl
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
skrzynia 4 czy 5 wady i zalety ja mam 4biegową mk2 1990 gl
ja mam 4biegową skrzynie i nie wiem jak jest na 5 biegowej jezdze tylko po miescie ale chce sie dowiedziec jaka jest lepsza mam golfa z 1990 roku wersja GL
Czesc ! wiec moim skromnym zdaniem jesli jezdzisz najczesciej tylko po miescie to nie wlaczysz zbyt czesto piatego biegu jesli takowy bedziesz mial ( chyba, ze to duze miasto, wiele dlugich ulic, obwodnice, itp. - to co innego). Ja mam mkII 1.3, skrzynia 5, jezdze po trojmiescie i naprawde sporadycznie zdarza mi sie uzywac "piatki". Oczywiscie zawsze jest miec lepiej skrzynie z piatym biegiem, bo piatka to taki nadbieg - bieg ekonomiczny na ktorym obroty silnika sa nizsze a tym samym oszczedzasz silnik i tym samym paliwo. Tylko, ze skrzynia "piatka" - kupno uzywanej plus montaz to koszt minimum 500 zlotych. I tu trzeba zadac sobie pytanie - czy inwestycja ta ma sens ? Poza tym, jak kupisz skrzynie to prawdopodobnie nie bedziesz znal jest stanu technicznego bo to ciezko sprawdzic jesli nie miales predzej mozliwosci przetestowania jej w jezdzacym aucie - i tu pojawia sie ryzyko czy aby nie natniesz sie na wyeksploatowana skrzynie. Jesli kwota minimum 500 zlotych nie stanowi dla Ciebie problemu i masz juz jakas dobra skrzynie na oku to sie nie ogladaj i wymieniaj bo predzej czy pozniej odczujesz roznice w zaletach skrzyni z dodatkowym biegiem.
A ja jezdze duzo po miescie i poza miastem i mam juz dosc manualnej skrzyni ( nawet "piatki" ) i marzy mi sie automat mimo jego wad
Bozz
A ja jezdze duzo po miescie i poza miastem i mam juz dosc manualnej skrzyni ( nawet "piatki" ) i marzy mi sie automat mimo jego wad
Bozz
JESLI ZDECYDUJESZ SIE NA 5 SKRZYNIE PO TYM CO NAPISAŁ MÓJ PONA RODZAJ PRZEDNIK[A DOBRZE TO OPISAŁ]TO ZWRÓC UWAGE PRZY KUPNIE NA RODZAJ TEJ SKRZYNI ZEBY BYŁA DO BEZYNY BO DO DIESLA MA INNE PRZEŁOZENIA I NIE BEDZIESZ ZADOWOLONY PO JEJ ZAŁOZENIU!!! A SPRZEDAJACY NA GIEŁDZIE NIE ZAWSZE WIEDZA DO JAKIEGO TYPU SILNIKA MAJA SKRZYNIE!!! PISZE O TYM BO MÓJ KOLEGA SIE NACIOŁ NA TAKIEGO BARANA I PRZYJAC SPOWROTEM NIE CHCIAŁ!!! ZYCZE PRZYJEMNNEJ JAZDY NA V BIEGU!!! POZDRAWIAM
znam ten temat z własnych doświadczeń.
zmieniałem skrzynkę z 4 na 5 w moim mkII 1,3
generalnie problememy są dokładnie takie, jakie opisali moi poprzednicy...
patrząc na skrzynię i nawet obracając ją ręką możesz wychwycić tylko bardzo poważne usterki...
a usterek może być cała kupa, poczynając od stabilizatora i łożysk, których jest w skrzyni ponad 10 i jak któreś padnie, to generalnie nie warto naprawiać ,bo istnieje prawdopodobieństwo, że naprawisz nie to łożysko i problem pozostanie.
co do jakiegoś komfortu, to różnica między 4 a 5 nie zasługuje na pokłony, aczkolwiek jest zauważalna.
mój mkII bez problemu na 4 latał 140 km/h
oczywiście 4. bieg w skrzyni 4 ma inne przełożenia niż w skrzyni 5, ale namiastkę tego na ile lepsze wrażenie robi szybka jazda na obu tych biegach można odczuć rozpędzając golfika do np 120 km/h na 4. biegu, co nie powinno być dla niego problemem i dopiero przy tej prędkości wrzucenie 5. biegu.
różnica jest, aczkolwiek bardzo daleko jej od samochodów, gdzie przy wrzeuceniu na 5. nastaje cisza...
generalnie różnica obrotów nie jest zbyt duża.
ja zdecydowałem się zmienić skrzynię ze względu na trasy, jakie jednak czasami robię.
jeżeli głównie jeździsz po mieście, to nie warto...
niestety moja nowa-stara skrzynka okazała się nie być w najlepszym stanie i za jakiś czas będę musiał pomyśleć o jej wymianie...
jeżeli mogę doradzić, to jeśli zdecydujesz się na zmianę, to zorganizuj sobie majstra, który załatwi dla Ciebie skrzynię i następnie ją wstawi.
w ten sposób unikniesz bezsensownych dyskusji przy ewentualnej reklamacji, że coś jest winą skrzyni a nie montażu, albo na odwrót
pozdrawiam
zmieniałem skrzynkę z 4 na 5 w moim mkII 1,3
generalnie problememy są dokładnie takie, jakie opisali moi poprzednicy...
patrząc na skrzynię i nawet obracając ją ręką możesz wychwycić tylko bardzo poważne usterki...
a usterek może być cała kupa, poczynając od stabilizatora i łożysk, których jest w skrzyni ponad 10 i jak któreś padnie, to generalnie nie warto naprawiać ,bo istnieje prawdopodobieństwo, że naprawisz nie to łożysko i problem pozostanie.
co do jakiegoś komfortu, to różnica między 4 a 5 nie zasługuje na pokłony, aczkolwiek jest zauważalna.
mój mkII bez problemu na 4 latał 140 km/h
oczywiście 4. bieg w skrzyni 4 ma inne przełożenia niż w skrzyni 5, ale namiastkę tego na ile lepsze wrażenie robi szybka jazda na obu tych biegach można odczuć rozpędzając golfika do np 120 km/h na 4. biegu, co nie powinno być dla niego problemem i dopiero przy tej prędkości wrzucenie 5. biegu.
różnica jest, aczkolwiek bardzo daleko jej od samochodów, gdzie przy wrzeuceniu na 5. nastaje cisza...
generalnie różnica obrotów nie jest zbyt duża.
ja zdecydowałem się zmienić skrzynię ze względu na trasy, jakie jednak czasami robię.
jeżeli głównie jeździsz po mieście, to nie warto...
niestety moja nowa-stara skrzynka okazała się nie być w najlepszym stanie i za jakiś czas będę musiał pomyśleć o jej wymianie...
jeżeli mogę doradzić, to jeśli zdecydujesz się na zmianę, to zorganizuj sobie majstra, który załatwi dla Ciebie skrzynię i następnie ją wstawi.
w ten sposób unikniesz bezsensownych dyskusji przy ewentualnej reklamacji, że coś jest winą skrzyni a nie montażu, albo na odwrót
pozdrawiam
ja mam skrzynie 4 w mk3 1.4 benz i powiem szczerze , ze wystarcza, jeżdze i po miescie i w trasy, wiadomo ze 5 to 5 ale kiedy to sie zwróci i czy czasami jeszcze na tym nie strace (bo również myślałem o przełożeniu na 5 ) , a spalanie 6 litrów przy około 110 km/h i około 7,5 w mieście myśle , ze nie jest złe , a 180 też poleci , sam sprawdzałem wioząc go z hamburga
także pomyśl najpierw czy warto
także pomyśl najpierw czy warto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości