Wplyw stanu amortyzatorow do przyspieszenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wplyw stanu amortyzatorow do przyspieszenia
Kilka dni temu ogladalem jakis program motoryzacyjny i prowadzacy uswiadamial widzow,ze malo kto o tym wie iz stan amorkow bardzo odbija sie na zrywnosci,przyspieszeniu auta.Moc jest niewlasciwie przenoszona na kola i golfik boksuje nam zamiast jechac.Postanowilem wiec to sprawdzic u siebie i faktycznie na zwirze,czy tez bruku zajebiscie mi przyspiesza,a im asfalt lepszej jakosc tym gorzej.Wczesniej sadzilem,ze niedostateczne przyspieszenie jest zwiazane byc moze z umierajcym sprzeglem,wtryskami,intercoolerem,a tym czasem przyczyna moze byc gdzie indziej.
Czy w jakis domowy sposob moge sprawdzic stan przednich amorkow?Co o tym wszystkim sadzicie?
Czy w jakis domowy sposob moge sprawdzic stan przednich amorkow?Co o tym wszystkim sadzicie?
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 20:18 przez Roggi, łącznie zmieniany 1 raz.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
za duzo telewizji. oczywiscie, ze amory, tak jak caly uklad jezdny odpowiada za jazde. wysrane amory beda skutkowac nurkowaniem przy hamowaniu i unoszeniem przodu przy butowaniu. normalne i oczywiste, ale bez przesady z tym wplywem na przyspieszenie. jak masz opanowane starty to pomijalny fakt. domowym sposobem to nic nie sprawdzisz. na przegladzie sie dowiesz jak sie maja amory.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
- Lokalizacja: Sierpc
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Heya
Ja mysle ze mozna sprawdzic stan amorów.
Podchodzisz do autka i mocno cisniesz je w doł.
Patrzysz czy mocno sie buja jesli tak to amory sa do wymiany. I tak patrzysz wszystkie szytuki. Aha jak wymieniasz to tylko parami.
Rownie dobrze czuc to podczas jazdy gdy buja jak na morzu . Wiec spradzenie zadna filozofia. Aha i sprawdz czy nie ciekna bo jesli tak to tez 90% cieknacych amorów jest do wymiany.
Ja mysle ze mozna sprawdzic stan amorów.
Podchodzisz do autka i mocno cisniesz je w doł.
Patrzysz czy mocno sie buja jesli tak to amory sa do wymiany. I tak patrzysz wszystkie szytuki. Aha jak wymieniasz to tylko parami.
Rownie dobrze czuc to podczas jazdy gdy buja jak na morzu . Wiec spradzenie zadna filozofia. Aha i sprawdz czy nie ciekna bo jesli tak to tez 90% cieknacych amorów jest do wymiany.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Bez obrazy ale tak to można było 15 lat temu sprawdzać ,jak były same fiaty i polonezyMaćkooo pisze:Podchodzisz do autka i mocno cisniesz je w doł.
w aucie z twardym zawieszeniem nawet przy wywalonym amortyzatorze nieraz nie widać, a jak ktoś jeździ x-czasu to się przyzwyczaja i nie odczuje
koszt sprawdzenia amortyzatorów na stacji diagnostycznej to grosze , na niektórych stacjach nawet gratis sprawdzają
ZURZYTEAMORKI NIE MAJA WPLYWU NA PRZYSPIESZANIE
MACKOOO napisal.
[ Dodano: 28 Cze 2007 20:34 ]
Aha i sprawdz czy nie ciekna bo jesli tak to tez 90% cieknacych amorów jest do wymiany.
AMORKI KTóRE CIEKNA TO KAZDE SA DO WYMIANY
MACKOOO napisal.
[ Dodano: 28 Cze 2007 20:34 ]
Aha i sprawdz czy nie ciekna bo jesli tak to tez 90% cieknacych amorów jest do wymiany.
AMORKI KTóRE CIEKNA TO KAZDE SA DO WYMIANY
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 20:35 przez Luca, łącznie zmieniany 1 raz.
na twardym zawieszeniu lepiej się przyspiesza...
bo moc idzie na koła, a nie bujanie auta - czyli przysiadanie dupy i podnoszenie przodu...
oczywiście nie ma to znaczenia w 1.4 ale jak sie ma duuuze moce i moment to moze być odczuwalne
brak trakcji spowodowany skakaniem kół to juz inna sprawa...
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 12:59 ]
wszędzie jest dokładnie na odwrót, czyli im lepsza przyczepność tym lepsze przyspieszenie
bo moc idzie na koła, a nie bujanie auta - czyli przysiadanie dupy i podnoszenie przodu...
oczywiście nie ma to znaczenia w 1.4 ale jak sie ma duuuze moce i moment to moze być odczuwalne
brak trakcji spowodowany skakaniem kół to juz inna sprawa...
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 12:59 ]
no stary zaprzeczyłeś prawom fizyki !Roggi pisze:Postanowilem wiec to sprawdzic u siebie i faktycznie na zwirze,czy tez bruku zajebiscie mi przyspiesza,a im asfalt lepszej jakosc tym gorzej
wszędzie jest dokładnie na odwrót, czyli im lepsza przyczepność tym lepsze przyspieszenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości