Strona 1 z 1

Falują obroty i gaśnie!

: śr cze 27, 2007 21:12
autor: kosmo3104
Witam.
Mam VW Golf III 1.6 95r. Typ silnika: AEE.
Instalacja gazowa II generacji Autronic AL-700.
A oto problem.
Po zapaleniu silnika [zimny] obroty wskakuja na 2800. Spadaja w momencie gdy przegazuje. Ale spadaja do poziomu 650 i faluja. Ale nie caly czas tylko co kilka sekund. Wyglada to tak: obroty wynosza 650 i nagle spadaja do 500 by po 2-4sek. wzrosnac do 650. I tak kilka razy az w pewnym momenice spadaja do zera. Czasami [dosc rzadko] po zapaleniu i przegazowaniu obroty maja poziom 900 i nie faluja.

Dodam ze obroty byly takie od momentu kiedy zostal zakupiony. Okazalo sie ze ma padnieta sonde lambda. Gdy wymienilem [oryginal bosh] silnik na gazie zaczal sie dlawic [jutro jade na regulacje] a na benzynie oprocz niskich obrotow zaczal gasnac.

Wymienione: Silnik krokowy, kopulka+palec, swiece i sonda lambda.

Doradzcie co to moze byc?
Sterownik nalapal bledow? Zresetowac?
Moze jeszcze raz adaptowac krokowca?
A moze to wina instalacji gazowej?

Juz nie mam pojecia w czym problem.
Oczywiscie punkty za pomoc. Zapraszam.

: śr cze 27, 2007 21:33
autor: finek
niewiem czy masz tam przepływomierz ale jak masz to morze być to

: śr cze 27, 2007 21:50
autor: Luca
A OBROTY TAK WARJUJA NA GAZIE

[ Dodano: 27 Cze 2007 21:55 ]
JEZELI TO SIE DZIEJE NA BENZYNIE TO KONIECZNEE JEST CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY,TRZEBA SPRAWDZIC TEZ TPS.

: śr cze 27, 2007 22:46
autor: Jacenty85
A gdzie ty tam masz krokowca? Mam nadzieje, że chodzi Ci o przepustnicę. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie napisać jakie jest zachowanie na gazie i opisać póxniej zachowanie na benzynie. Obroty biegu jałowego po odpaleniu (na zimnym) powinny wynosić około 1100 i po osiągnięciu temperatury pracy powinny spaść do 650-750. Możesz podpiąć go pod kompa i sprawdzić czy nie załapał błędów. Trzeba sprawdzić też działanie wsyzstkich czujników. Jeśli wszystko będzie ok sprawdź elektrozawór od pochłaniacza par paliwa.

: czw cze 28, 2007 07:05
autor: kosmo3104
A gdzie ty tam masz krokowca?
Pod obudowa filtra powietrza. A wyglada podobnie do: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=204593779.
Wiec czyszczenie przepustnicy odpada.
Na gazie po wymianie sondy sie posypal tzn. Obroty ciagle faluja w granicach 550-600. Ale to kwestia mieszanki i dzis wyreguluje. A na benzynie zapalam - obroty wzrastaja do 2800 i bardzo powoli opadaja. Gdy nacisne pedal gazu po przegazaowaniu albo spadaja do 900 i sie tak utrzymuja albo spadaja do 650 i co 10-15 sekund opadaja do 500 i po sekundzie lub dwuch wracaja do 650. I tak kilka razy az w pewnym momencie spadaja do 500 i samochod gasnie. Wyglada to tak jakby silnik sie dusil...
Mam nadzieje ze lepiej opisalem niz na poczatku.

[ Dodano: 28 Cze 2007 07:15 ]
A podczas jazdy wszystko jest ok. Nie zamula ma odp. kopa. Tylko na luzie ma takie problemy. W czym problem? Moze cos przy instalce LPG zwalili?

: czw cze 28, 2007 08:44
autor: pietia-gce
Długo masz tą instalacje LPG ? byłem kiedyś pytać o gaz do mojego AEE i mówili mi w dwóch warsztatach że jak instalacja to tylko 3-ciej generacji

: czw cze 28, 2007 13:22
autor: kosmo3104
Instalke mam dwa lata. Sprawowala sie ok. Bylem dzis u swojego mechanika. Podpielismy pod VAG. Wykasowalismy bledy i chcielismy zaadaptowac przepustnice. Niestety wystapil problem tzn. na komputerze pokazywał sie pasek postepu jednak przepustnica nie chciala sie zaadaptowac. czasami pojawial sie blad adaptacji a czasami nie. sprawdzalismy wszystko odlaczalismy odbiorniki pradu i nic...VAG laczy sie z ECU ale nie moze zapisywac danych.
mechanik zaproponowal mi wymiane ECU na jakis uzywany. Czy ECU jest do wymiany?

: czw cze 28, 2007 16:05
autor: finek
Wychodzi na to że tak. poszukaj na alegro

: czw cze 28, 2007 16:48
autor: Jacenty85
Co istnienia krokowca przy AEE to nie ma czegoś takiego - jest tylko przepustnica a tego z krokowcem mylić nie można. Próbowaliście dokonywać adaptacji z odczepioną linką na przepustnicy? Sprawdzaliście kąt wyprzedzenia zapłonu na kompie? Odczyty z czujnika temp i przebieg TPSu? Przegrywaliscie soft przed adaptacją? Jesli nie wykasujecie wyuczonych błędów bo mechanik nie ma odpowiedniego programu i nie potrafi to najlepiej powiedzieć żeby zmienić ECU. A co mu tam ... to ostateczność

: czw cze 28, 2007 22:19
autor: kosmo3104
Jacenty85 pisze:Próbowaliście dokonywać adaptacji z odczepioną linką na przepustnicy? Sprawdzaliście kąt wyprzedzenia zapłonu na kompie? Odczyty z czujnika temp i przebieg TPSu? Przegrywaliscie soft przed adaptacją? Jesli nie wykasujecie wyuczonych błędów
Wszystko robilismy. Bylem przy tym. Po pewnym czasie adaptacja zakonczyla sie powodzeniem. Problem teraz znow jest taki ze obroty utrzymuja sie na 1100 i faluja do 1400. Na VAG juz zadnych bledow nie ma. Wszystkie nastawy wprowadzone poprawnie. Zero pomyslow...

: pt cze 29, 2007 18:01
autor: Kavior
kosmo3104 pisze:
Jacenty85 pisze:Próbowaliście dokonywać adaptacji z odczepioną linką na przepustnicy? Sprawdzaliście kąt wyprzedzenia zapłonu na kompie? Odczyty z czujnika temp i przebieg TPSu? Przegrywaliscie soft przed adaptacją? Jesli nie wykasujecie wyuczonych błędów
Wszystko robilismy. Bylem przy tym. Po pewnym czasie adaptacja zakonczyla sie powodzeniem. Problem teraz znow jest taki ze obroty utrzymuja sie na 1100 i faluja do 1400. Na VAG juz zadnych bledow nie ma. Wszystkie nastawy wprowadzone poprawnie. Zero pomyslow...
Spróbuj przeczyscic czujnik temperatury powietrza zasysanego, jest wpiety z boku kolektora dolotowego. Ja u siebie w polowce z silnikiem AEE mialem to samo. Po uruchomieniu obroty miałem pod 2tys. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie pomogla. Wyczysciłem ten czujnik ( zwykly termistor ) bo był cały zaolejony i juz czwarty miesiac ciesze sie idealnymi óobrotami. Sprobuj to nic nie kosztuje a nóz pomoze.

: pt cze 29, 2007 18:50
autor: danioo
Spróbuj przeczyscic czujnik temperatury powietrza zasysanego, jest wpiety z boku kolektora dolotowego. Ja u siebie w polowce z silnikiem AEE mialem to samo. Po uruchomieniu obroty miałem pod 2tys. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie pomogla. Wyczysciłem ten czujnik ( zwykly termistor ) bo był cały zaolejony i juz czwarty miesiac ciesze sie idealnymi óobrotami. Sprobuj to nic nie kosztuje a nóz pomoze.
Kavior

Możesz dać jakieś foto albo namiar na ten czujnik gdzie on sie znajduje bo u mnie sa takie same objawy jak opisuja koledy wyzej.

Tez mam silnik AEE

: pt cze 29, 2007 19:12
autor: Kavior
danioo pisze:
Spróbuj przeczyscic czujnik temperatury powietrza zasysanego, jest wpiety z boku kolektora dolotowego. Ja u siebie w polowce z silnikiem AEE mialem to samo. Po uruchomieniu obroty miałem pod 2tys. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie pomogla. Wyczysciłem ten czujnik ( zwykly termistor ) bo był cały zaolejony i juz czwarty miesiac ciesze sie idealnymi óobrotami. Sprobuj to nic nie kosztuje a nóz pomoze.
Kavior

Możesz dać jakieś foto albo namiar na ten czujnik gdzie on sie znajduje bo u mnie sa takie same objawy jak opisuja koledy wyzej.

Tez mam silnik AEE
Na fotce zaznaczony masz czujnik czerwonym kólkiem. Odpinasz wtyczke, odkrecasz dwie srubki na imbusa i wyciagasz czujnik. Zobaczysz ze w tej obudowie na koncu jest wpiety taki mały czerwony termistor. Przedmuchaj go powietrzem albo przetrzyj wacikiem. U mnie był cały w oleju. Jak czysciłes przepustnice to wyciagałes ja cała z auta czy tylko tak z wierzchu ja przetarłeś ? Jesli jej nie wyciagałes to zrób to bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze tylko w ten sposob mozna ja porzadnie umyc i widac efekty czyszczenia na obrotomierzu
Obrazek

Obrazek

: sob cze 30, 2007 14:42
autor: danioo
Nie wyciągałem przepustnicy tylko ja przetarłem wacikami do czyszczenia uszu.

Dzisiaj wyczyszcze jeszcze ten czujnik zobaczymy co będzie.

O tak po za tym to jak odkręcić przepustnicę bo nigdy tego nie robiłem a na samochodach to sie mało znam, golfa mam dopiero 1,5 miesiąca a w dodatku to pierwszy samochód.

[ Dodano: 01 Lip 2007 22:44 ]
Wyczyściłem wczoraj ten czujnik. Jutro jade autkiem to zobaczymy czy mu to pomogło czy nie.

Jak nie pomoże to co? silniczek krokowy?

[ Dodano: 19 Lip 2007 19:07 ]
Wyczyściłem czujnik, przepustnicę, zmieniłem przewody WN, świece.

Problem tkwi nadal.

Jak go rozwiązać??