Strona 1 z 1

Juz 2 pompka centralnego spalona w 2 miesiace :/

: śr cze 27, 2007 20:09
autor: gregoreq
Witam

Mam problemik z pompka powietrza do centralnego w Pasku B3 . Wyglada na to ze spalil sie silniczek w niej bo wydowbywa sie typowy zapaszek spalonego uzwojenia ( tak samo jak przy poprzedniej spalonej pompce ) .
Instalacja pracowala normlanie powietrze nigdzie nie uciekalo . Ladnie zamykalo i otwieralo centraly a tu taki zonk. Wieczorem auto zamknelo sie , po kilkunastu sekundach dopompowalo chwilke powietrze a rano juz nie zylo . Po poprzedniej awari wszystkie ciegna zamkow wyczyscilem i zapsikalem wd40 . Pompka sucha . Styki nie sa zasniedziale .
Ma ktos pomysl czego moze to byc przyczyna .
Juz sie zastanawiam czy nie zastosowac jakiegos bezpiecznika termicznego przylozonego do obudowy silniczka :/ bo nie mam ochoty wydawac 70 zl co 2 miechy na pompke .

: śr cze 27, 2007 22:08
autor: stonefree
gregoreq pisze:czy nie zastosowac jakiegos bezpiecznika termicznego
Dobry pomysł,czemu nie

: śr cze 27, 2007 22:15
autor: zodiak
Może wężyk od centralnego przytkany jakimś "syfem"?

: sob lis 03, 2007 17:05
autor: gregoreq
Wszytsko bylo sprawdzone, a mimo tego spalila sie juz 3 pompka :grrr: :grrr: :grrr: . Silowniki "na dmuch" chodza dosyc lekko ( bo teraz tak zamykam i otwieram klape ) .

Teraz definitywnie przesiadam sie z centralnego pneumantycznego na elektryczny !!

: sob lis 03, 2007 23:18
autor: Jozef
No, przyznam że konia by wk...wiło. 3 pompki spalić! Coś z elektryką tego ustrojstwa jest nie teges. Silnik pompki jest wyłączany przez taki specjalny czujnik ciśnieniowy zabudowany tuż obok pompki. Może on jest walnięty i psuje silnik nie wyłączając go. Wymieniałeś całą płytkę z wszystkimi elementami, czy tylko sam silniczek z pompka?

: ndz lis 04, 2007 12:03
autor: Paweł Marek
Ja myślę żebyś postał dłużej przy aucie i posłuchał czy ta pompka nie włącza się w niekontrolowany sposób po jakmiś czasie, a jeśli tak to szukał zwarcia na przewodach sterujących, zielony do stałego plusa na przykład, może w którejś złączce drzwiowej.

: ndz lis 04, 2007 23:40
autor: gregoreq
Wymieniane cale pompki. Ostatnio probowalem jakis silniczek podpasowac ale nic sensownego nie znalazlem w garazu.

Po spaleniu drugiej pompki kilka razy zamykalem auto grzebiac cos w garazu i nigdy nie zdarzylo sie zeby pompka sie wlaczyla . Zawsze ok 10 sekund po zamknieciu drzwi dopompowala troche powietrza ( czy to normalne zachowanie ? ) i potem cisza.

Ma ktos moze schemat kostki do tej pompki ?

: ndz lis 04, 2007 23:59
autor: Paweł Marek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 8b7216cc91
na dole masz szukajkę, użyjjej wyjdzie ci sporo tematów, chociaż konkretnie twojego problemu chyba tam nie znajdziesz

: pn lis 05, 2007 23:48
autor: Jozef
10 sekund to za dużo, nie więcej niż 2-3 sek. Jeśli dłużej pracowała pompka to chyba masz gdzieś nieszczelne przewody doprowadzające powietrze do siłowników.