Strona 1 z 1

Jak wymienic koncowke lewego drazka kierowniczego??

: śr cze 27, 2007 09:56
autor: Gorzel
Witam,

prosze napiszcie czy skomplikowana jest wymiana koncowki drazka kierowniczego w golf III 1.6 AEE,

moze jakis opis krok po kroku...

czy dam rae to sam zrobic...a potem jechac na geometrie...

Pozdrawiam

: śr cze 27, 2007 10:44
autor: dziejo
jak niemasz pożądnego klucza nie bierz sie za to

: śr cze 27, 2007 12:34
autor: Gorzel
tzn....

co to znaczy porzadny klucz...

dysponuje kanalem, i narzedziami....co masz na mysli porzadnyu klucz...

zaraz po wymianie bylbym umowiony na geometrie kol...

Pozdrawiam

: śr cze 27, 2007 12:53
autor: miś fazi
odkręcasz nakrętke ze sforznia gałki drążka ( ta od spodu , klucz chyba 17 ) potam pasuje mieć wyciskacz do gałek , choc da sie bez niego , ale troszke trudno , potem znaczysz sobie farbą koniec gwintu między drążkiem a końcem gwintu gałki , i wykręcasz ją całą z drążka , farba ma Ci na oko pokazać mniej więcej do kąd masz wkęcic nową , potem wkładasz sforzeń gałki w otwór zwrotnicy i dokręcasz , a na koniec jedziesz ustawiac zbieżność

: śr cze 27, 2007 12:53
autor: Komas
Wymiana koncowek to banał. Probleme moze byc sciagniecie ich ze zwrotnicy. Ja na swojej prawej koncowce polamalem sciagacz i nie obylo sie bez gumowki :) Musisz odkrecic srube od dolu. Nastepnie odkrecasz nakretke kontrujaca ktora jest na drazku kierowniczym. Potem wybijasz (wyciskasz) koncowke ze zwrotnicy, odkrecasz ja z drazka i gotowe. Montaz w odwrotnej kolejnosci. Sprawdz sobie stan sworzni wachacza dobrze za jadnym zamachem tez je wymienic. Po tych operacjach pozostaje ustawienie geometri kol i smigac :)

: śr cze 27, 2007 13:00
autor: miś fazi
jak nie masz ściągacza to po odkręceniu nakrętki podstaw pod koniec sforznia podnośnik , najlepszy hydrauliczny potem podnieś go do góry , przyłoz duzy młotek z boku sforznia , i uderzaj drugim młotkiem , z drugiej strony , tylko bij w koniec zwrotnicy tam gdzie sforzeń siedzi , jest on storzkowy i czasem udaje sie ze wyskoczy

: śr cze 27, 2007 13:36
autor: czyś
A czy aby z lewej strony końcówka drążka (jeśli jeszcze jest fabryczna) nie jest zawalcowana na drążku? Wtedy generalnie powinno się wymienić chyba cały drążek na rozkręcany plus końcówka czy próbowaliście to zrobić inaczej? Bo samą końcówkę to będzie raczej trudno.
Sorki, przyłączam się, bo mam lewą końcówkę do wymiany w golfiku, a jest zawalcowana fabrycznie na drążku, a nie odkręcana.

: śr cze 27, 2007 14:14
autor: miś fazi
jeśli jest zawalowana na stałe , to wymieniasz cały drązek, potem zakładasz z wymienną gałka i masz spokój