Strona 1 z 1

Montaż centralnego zamka

: wt cze 26, 2007 21:32
autor: Woland
Witam

Zabieram się na dniach do zamontowania centralnego w moim Golfie. Ponieważ mam zwykła CL-kę 5-drzwiową z 92r więc robota od podstaw a żadna przeróbka z klucza na pilota. Mam kilka pytań szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi:

1. Jak pociagnąć kable do tylnich drzwi? Do przednich dojde bez problemu, ale do tylnich - hmm nie mam pomysłu
2. Cos gdzies czytałem że jak montuje centralny w aucie który do tej pory nie miał to muszę dodać jakis bezpiecznik - jakiego typu?
3. Jakie jest najlepsze miejsce na montaż centralki zamka?
4. W ogóle jaki polecacie centralny - nie potrzebuję żadnych bajerów zwykły na pilota

Może ktos ma jakis schemacik podłaczenia? Bede wdzięczny - wolander@o2.pl

Pozdrawiam

: śr cze 27, 2007 11:08
autor: booli
Ad 1. Na słupku pomiędzy zawiasami drzwi powinieneś mieć zaślepkę i drugą na wprost w drzwiach. Możesz zrobić otwory w zaślepkach i puścić przewody w czarnej koszulce (najłatwiej, ale niezbyt fachowo), możesz kupić oryginalne przelotki gumowe podobne jak masz z przodu (mogą być drogie),albo kupić w serwisie AGD gumowe karbowane przewody do pralki automatycznej - jak trochę pokombinuję to zrobisz tanio i tak że nikt nie pozna że to nieoryginalne.
Ad 2. Powinno być w opisie centralki
Ad 3. Takie żeby kabli ci starczyło i żeby woda się do środka nie dostała. przeważnie kable są tak odmierzone że centralka lądeuje w okolicy tablicy z bezpiecznikami.
Ad 4. Proponuję zerknąć na Allegro, nawet nie trzeba szukać. Proponuje wybrać zamek z dwoma siłownikami master - wtedy będziesz mógł zamykać drzwi z obu drzwi kluczykiem i od środka co chyba też jest ważne.

Schemat podłączenia na pewno dostaniesz w komplecie z zamkiem

Aha, jeszcze jedno - jeżeli chcesz zamykać tylną klapę z centralnego to na pewno musisz kupić zamek klapy z dźwignią do centralnego. Tylko nie kupuj z siłownikiem bo będzie to pneumatyk i nic z nim nie zrobisz. Musisz dokupić dodatkowy siłownik typu slave i dorobić sobie kawałek instalacji od siłownika tylnych drzwi (dodatkowy siłownik należy podłączyć równolegle do istniejącego)