Ile oleju może wziąść silnik ABF?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 17:41
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Ile oleju może wziąść silnik ABF?
Witam
Mam golfa III z silnikiem ABF i zauważyłem że na około 5000 km bierze litr oleju (używam oleju Shell 10W/40 półsyntetyk). Dodam że nie oszczędzam raczej autka i często go kręce na wysokie obroty. Oczywiście nie mam wycieków oleju. Przebieg na liczniku 200 000 (ale kto to sprawdzi ile na prawde jest
Prosiłbym osoby które orientują się w temacie o wypowiedź. Kiedy poddać silnik remontowi, co remont ma obejmować, przybliżony koszt takiej zabawy i najważniejsze czy przy takim zużyciu jak napisałem remont jest zalecany (ile oleju jest dopuszczalne na spalenie).
Z góry dziękuje za odpowiedź
Mam golfa III z silnikiem ABF i zauważyłem że na około 5000 km bierze litr oleju (używam oleju Shell 10W/40 półsyntetyk). Dodam że nie oszczędzam raczej autka i często go kręce na wysokie obroty. Oczywiście nie mam wycieków oleju. Przebieg na liczniku 200 000 (ale kto to sprawdzi ile na prawde jest
Prosiłbym osoby które orientują się w temacie o wypowiedź. Kiedy poddać silnik remontowi, co remont ma obejmować, przybliżony koszt takiej zabawy i najważniejsze czy przy takim zużyciu jak napisałem remont jest zalecany (ile oleju jest dopuszczalne na spalenie).
Z góry dziękuje za odpowiedź
mi 2.0 8v wziął na 4 tys prawie 1,5 oleju :/ mechanik powiedział ze wymiana wszystkiego co może powodować (wymiana uszczelek +panewki +szlif ) i robocizna wyjdzie do 700 zł, ale równie dobrze jesli wymienisz np same uszczelki nie powinno byc bardzo drogo, ale przynajmniej wg mnie jak na 200 tys + gaz (jeśli masz) litr na 5000 to nie tragedia.
Hm... W sumie przy "bardzo dynamicznej jezdzie" taka ilosc na taki przebieg to mysle nie wiele. Ja mam na liczniku 217 tys, choc sadze ze faktycznie ma wiecej. Raczej jezdze spokojnie, Oleju mimo wycieku ktory mam (w sumie to poci sie gdy go pociagne na biegach, dam ostro po garach) praktycznie nie bierze nic. Od wymiany do wymiany nie dolewam ni grama. Remont... mysle ze tak przy 500 tys mozna myslec, a kiedy (gdy licznik nie pewny) gdy czuc brak mocy
Koszt - no tego nawet nie strzelam bo nie mam pojecia. Pozdro brachu
Koszt - no tego nawet nie strzelam bo nie mam pojecia. Pozdro brachu
tom100, w sumie nie powienien silnik wogole brac ale producent dopuszcza zuzycie przez okres przebiegu oleju (czyli np rok lub 10 tys. km) ze poziom "moze" spasc od maksa na poczatku do min, ale powinno sie przejezdzac caly okres bez dolewek
jedz na pomiar sprezania z proba olejowa i wtedy "wyjdzie" Ci co powinienes zrobic, jesli tylko uszczelniacze zaworow to jest to tani koszt a jelsi dojdzie wymiana pierscionkow, wymiana uszczelki pod glowica i planowanie glowicy to juz to troche drozej bedzie, tzn duzo drozej
poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104898 tutaj jest dokladniej o kosztach
jedz na pomiar sprezania z proba olejowa i wtedy "wyjdzie" Ci co powinienes zrobic, jesli tylko uszczelniacze zaworow to jest to tani koszt a jelsi dojdzie wymiana pierscionkow, wymiana uszczelki pod glowica i planowanie glowicy to juz to troche drozej bedzie, tzn duzo drozej
poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104898 tutaj jest dokladniej o kosztach
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Mój ABF od wymiany do wymiany "bierze" rzekłbym śladowe ilości oleju ale nie katuję auta.
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 07:08 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Ja też się nad tym zastanawiałem aż w końcu skonsultowałem się ze znajomym szefem serwisu seata. Powiedział mi, że np. silnik 1.4 16V (też stosowany w golfach 4) ma normę 1 litr na tyś kilometrów. Dodał też że śmieszni są dla niego ludzie, którzy twierdzą, że ich samochody nie biorą nic oleju a jeszcze bardziej współczuje i podziwia tych, którzy chcą naprawiać leciwe auto bo przez kilka tysięcy troszkę im zjadł oleju. Moim zdaniem ma facet racje.
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
silnik do remontu to raczej sie nadaje jak spala duzo oleju i jest to zauwazalne na bagnecie i jak kopci z wydechu na bialo albo nie ma mocy
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
To wszustko nie zmienia faktu , iż dobrze świadczy o silniku jak od zmiany do zmiany oleju utrzymuje się prawidłowy poziom.
Co do opli to słyszałem, że niektóre silniki (i wcale nie stare) lubują się w żłopaniu oleju.
Co do opli to słyszałem, że niektóre silniki (i wcale nie stare) lubują się w żłopaniu oleju.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 306 gości