Ile oleju może wziąść silnik ABF?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tom100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 17:41
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Ile oleju może wziąść silnik ABF?

Post autor: tom100 » pn cze 25, 2007 23:36

Witam

Mam golfa III z silnikiem ABF i zauważyłem że na około 5000 km bierze litr oleju (używam oleju Shell 10W/40 półsyntetyk). Dodam że nie oszczędzam raczej autka i często go kręce na wysokie obroty. Oczywiście nie mam wycieków oleju. Przebieg na liczniku 200 000 (ale kto to sprawdzi ile na prawde jest :)

Prosiłbym osoby które orientują się w temacie o wypowiedź. Kiedy poddać silnik remontowi, co remont ma obejmować, przybliżony koszt takiej zabawy i najważniejsze czy przy takim zużyciu jak napisałem remont jest zalecany (ile oleju jest dopuszczalne na spalenie).


Z góry dziękuje za odpowiedź



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » wt cze 26, 2007 00:04

mi 2.0 8v wziął na 4 tys prawie 1,5 oleju :/ mechanik powiedział ze wymiana wszystkiego co może powodować (wymiana uszczelek +panewki +szlif ) i robocizna wyjdzie do 700 zł, ale równie dobrze jesli wymienisz np same uszczelki nie powinno byc bardzo drogo, ale przynajmniej wg mnie jak na 200 tys + gaz (jeśli masz) litr na 5000 to nie tragedia.



Awatar użytkownika
SpartacuS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 17, 2006 23:16
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SpartacuS » wt cze 26, 2007 00:34

Hm... W sumie przy "bardzo dynamicznej jezdzie" taka ilosc na taki przebieg to mysle nie wiele. Ja mam na liczniku 217 tys, choc sadze ze faktycznie ma wiecej. Raczej jezdze spokojnie, Oleju mimo wycieku ktory mam (w sumie to poci sie gdy go pociagne na biegach, dam ostro po garach) praktycznie nie bierze nic. Od wymiany do wymiany nie dolewam ni grama. Remont... mysle ze tak przy 500 tys mozna myslec, a kiedy (gdy licznik nie pewny) gdy czuc brak mocy :)
Koszt - no tego nawet nie strzelam bo nie mam pojecia. Pozdro brachu ;)



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt cze 26, 2007 00:37

tom100, w sumie nie powienien silnik wogole brac ale producent dopuszcza zuzycie przez okres przebiegu oleju (czyli np rok lub 10 tys. km) ze poziom "moze" spasc od maksa na poczatku do min, ale powinno sie przejezdzac caly okres bez dolewek
jedz na pomiar sprezania z proba olejowa i wtedy "wyjdzie" Ci co powinienes zrobic, jesli tylko uszczelniacze zaworow to jest to tani koszt a jelsi dojdzie wymiana pierscionkow, wymiana uszczelki pod glowica i planowanie glowicy to juz to troche drozej bedzie, tzn duzo drozej
poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104898 tutaj jest dokladniej o kosztach


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt cze 26, 2007 06:58

Mój ABF od wymiany do wymiany "bierze" rzekłbym śladowe ilości oleju ale nie katuję auta.
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 07:08 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt cze 26, 2007 07:02

Mój ABF od wymiany do wymiany "birze" rzekłbym śladowe ilości oleju ale nie katuję auta.
to samo.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » wt cze 26, 2007 09:34

Mi bierze 1 litr na 15000.

Ostatnio sprawdzałem ciśnienie w cylindrach.
1 - 13
2 - 13,5
3 - 13
4 - 13,5

Silnik trochę się poci ale na silnik nie narzekam - przebieg 260 000.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt cze 26, 2007 10:08

Zapoznajcie się z tym - tak dla siebie

http://autoswiat.redakcja.pl/artykuly/a ... ykul=16732



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » wt cze 26, 2007 21:52

Jacenty85, czy te dane sa napewno dobre :)
wow, Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km
mi ost wziął ok 1,4L na 4000 tys ale mam na gazie i przyznam ze do tej pory dość ostro golfika traktowałem, ale teraz trza mu odpuścić :) szkoda go



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt cze 26, 2007 22:45

Ja też się nad tym zastanawiałem aż w końcu skonsultowałem się ze znajomym szefem serwisu seata. Powiedział mi, że np. silnik 1.4 16V (też stosowany w golfach 4) ma normę 1 litr na tyś kilometrów. Dodał też że śmieszni są dla niego ludzie, którzy twierdzą, że ich samochody nie biorą nic oleju a jeszcze bardziej współczuje i podziwia tych, którzy chcą naprawiać leciwe auto bo przez kilka tysięcy troszkę im zjadł oleju. Moim zdaniem ma facet racje.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt cze 26, 2007 23:57

silnik do remontu to raczej sie nadaje jak spala duzo oleju i jest to zauwazalne na bagnecie i jak kopci z wydechu na bialo albo nie ma mocy


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr cze 27, 2007 06:59

To wszustko nie zmienia faktu , iż dobrze świadczy o silniku jak od zmiany do zmiany oleju utrzymuje się prawidłowy poziom.
Co do opli to słyszałem, że niektóre silniki (i wcale nie stare) lubują się w żłopaniu oleju.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » śr cze 27, 2007 10:03

jak kopci na biało to ok, szczególnie w przypadku aut z gazem bo być moze to para wodna, jak kopci na jakiś niebieskawy kolor to juz gorzej :)



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » wt lip 03, 2007 14:44

Witam mam pytanie:) Mam Golfa 2.0 16V ABF i czy pasuje do niego miska olejowa od silnika 2.0 8V ??


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 258 gości