Strona 1 z 2

Obroty spadaja, spalanie, przewody podcisnieniowe

: sob kwie 02, 2005 22:48
autor: malolat
ok, skladam sobie mk2, silnik pf znalazlem to zaadaptowalem, i kilka problemow mam. otoz, pomijam ze cuda w elektryce sie staly i odpalil :> ale teraz mam kilka zapytan:
1) przewody podcisnieniowe, te przy przepustnicy, za i przed, te co dochodza do puszki filtra i tak dalej, czy jest to wszystko konieczne czy nie da sie jakos pominac tych wynalazkow, poza tym co robi ten stozkowy element polaczony z odpowitrzeniem baku i podcisnieniem rowniez.
2) jak odkrece korek oleju to spadaja obroty, przygasa troche, dlawi sie- wiem ze to nie zaszczesliwy objaw, ale cos dokladniej moze sie ktos orientuje?
3) duzo to powinno spalac w miescie??
4) mfa dziala srednio, podcisnienie podlaczone

na razie to tyle co mi przychodzi do glowy, pozdrawiam

: sob kwie 02, 2005 23:14
autor: MAREK 74
a gdzie podłączyłes odme?
przewody do filtra mozesz sobie darować
tylko wywal tą przysłone ciepłe zimne powietrze
w mieście jedynka mi pali 10
to cudo stozkowe to pewnie zawór do filtra z węglem aktywnym

: pn kwie 04, 2005 00:31
autor: malolat
ok, poradzilem sobie z tym deklem :) ale pojawily sie nowe zagwozdki. odpalilem wczoraj wozik i chodzil ok 15-20 minut, pojezdzilem chwilke. dzis odpalam, chwile po chodzil i jezdze 10 minut, az tu nagle obroty podskakuja i na 4k wchodza. ja panika :> patrze czy pedal sie nie zacial a tu muka, na miejscu. okazalo sie ze wrzucil mi ssanie, odlaczylem wtryskiwacz i zaczal chodzic jak traktor, znaczy sie obroty ok 1300, spadaja prawie do gasniecia i znowu spaca na 1300 i spadaja i tak w kolko. podlaczylem spowrotem ssanie, zapalilem znowu i niby wsio ok, ale po jakims czasie dla odmiany objawy jakby koniec paliwa, zaczyna sie dusic i po chwili gasnie. odpalam 5-10 sekund i znowu ?? pomocy, co za walek z tym silnikiem :> kto wymyslil ten wtrysk :>

: pn kwie 04, 2005 20:40
autor: MAREK 74
wtrysk jest dobry u mnie działa bez problemu

: pn kwie 04, 2005 21:00
autor: dzidzia
u mnie tesz bangla jak ta lala

zdemątuj silniczek krokowy i go wypłucz w benzynie moze on ci sie wiesza , pozatym sprawdz wszystkie przewody gumowe czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza

sprawdz wtyczke która jest wpieta przed filtrem powietrza przez to moze chodzić jak traktor i kopcić.

jesli chodzi o spalanie to w duzych korkach pali koło 12( zima krótkie przeloty)

na trasie udało mi sie zejśc do 6,2 litra ale mam chyba inną skrzynie niz orginał bo na piątce przy 90 kmh mam niecałe 1900 obrotów

a taka moja srednia z uzytkowania autka od 2 lat to 8 do 8,5 litra wcale nie zamulonej jazdy :satan:

: wt kwie 05, 2005 09:43
autor: bartek1001
no mi spala po miescie jakies 12 ale nie odpuszczam nikomu:) na trasie najmniej spalil mi 8 ale niewiem jak to sie stalo. Przy 100/h mam 3000 obr/min

: czw maja 19, 2005 22:06
autor: malolat
juz sobie jezdze, ale czasem wystepuja problemy, mianowicie czasem mam problemy z wolnymi obrotami - faluja ?? spadaja do 500 a potem do pieca sobie dodaje sam. jakies porady ??

drugi problem juz jakos mniejszy - obrotek mam od 16v, wiec jest do 8k, ale czy on dobrze mi pokazuje obroty czy ma prawo przeklamywac ?? - generalnie mi stwierdzic, wedlug obrotka to najlepszy uciag ;) mam ok 3-5k wg obrotka, a 100 na 5 pokazuje kolo 3100...

ogolnie fajnie by bylo jak by ktos mi wrzucil jakas instrukcje jak zdiagnozowac taki wtrysk, co gdzie mierzyc i ile powinno wynosic. pozdro

aha- czym sie roznil pb od pf-a ?? tylko brakiem kata?? napewno ale tez pewnie kompa jakos oszukac bedzie trzeba ... ??

: czw maja 19, 2005 22:14
autor: MaLiBU
tez mam obrotek od 16V i raczej dobrze wskazuje,
przy 100 mam 3000 tys.

PB od PF rozni sie: brakiem kata, sondy, inne ECU i inne podcisnienia tzn o polowe mniej, nie ma filtra z weglem aktywnym i takiego grzybka wlasnie przy tym.......pozatym to samo

poza tym Digifan i 1.8 8Vto wg. wielu znawcow temoatu jeden z najlepszych silnikow jakie VW wymyslil...

: czw maja 19, 2005 22:47
autor: dzidzia
czyli wychodzi na to ze mam coś nabrojone w aucie ze skrzynią biegów
bo przy 100 km/h mam 2.300 obr/min.

a moze mam przekłamanie prętkościomierza?

ma ktoś pojęcie jak to sprawdzić czy licznik kłamie i o ile?/

: czw maja 19, 2005 22:54
autor: MaLiBU
dzidzia pisze:czyli wychodzi na to ze mam coś nabrojone w aucie ze skrzynią biegów
bo przy 100 km/h mam 2.300 obr/min.

a moze mam przekłamanie prętkościomierza?

ma ktoś pojęcie jak to sprawdzić czy licznik kłamie i o ile?/
w mk2 np. licznik do 10% klamie...i to na prawde,
do pewnego czasu myslalem ze 200 lece.... a lecialem 180
Najlepiej z kims sprawdz, ale prz 2300 to imo cos nie bardzo...

PF masz w trojce wsadzonego?

: pt maja 20, 2005 00:36
autor: MAREK 74
możliwe że skrzynia jest inna
jutro mam 2H na placu czyli zdechnięty PF- 98PS bodajże
z brakiem wolnych

: pt maja 20, 2005 00:45
autor: KATO
malolat pisze:juz sobie jezdze, ale czasem wystepuja problemy, mianowicie czasem mam problemy z wolnymi obrotami - faluja ?? spadaja do 500 a potem do pieca sobie dodaje sam. jakies porady ??

drugi problem juz jakos mniejszy - obrotek mam od 16v, wiec jest do 8k, ale czy on dobrze mi pokazuje obroty czy ma prawo przeklamywac ?? - generalnie mi stwierdzic, wedlug obrotka to najlepszy uciag ;) mam ok 3-5k wg obrotka, a 100 na 5 pokazuje kolo 3100...

ogolnie fajnie by bylo jak by ktos mi wrzucil jakas instrukcje jak zdiagnozowac taki wtrysk, co gdzie mierzyc i ile powinno wynosic. pozdro

aha- czym sie roznil pb od pf-a ?? tylko brakiem kata?? napewno ale tez pewnie kompa jakos oszukac bedzie trzeba ... ??
u mnie tez jest podobnie z tymi obrotami czasmi jest ok a czasami jak mu cos odbije to sobie podskoczyod 750 do 1500 i tak skacze chwilke i sie uspokaja najczesciej jest tak na zimnym silniku na ciepłym rzadziej ale tez sie zdaza i niewiem co mu jest walcze z tym juz 3lata


a obrotek tez mam do 8000 tys i tak juz był jak go kupiłem i chodzi ok nic nie przekłamuje bo sprawdzałem na uzradzeniu diagnostycznym

: pt maja 20, 2005 03:19
autor: KATO
od kiedy pf ma 98 ps

: pt maja 20, 2005 11:29
autor: MaLiBU
98ps na digifanie to ma 1P (syncro, country)