Strona 1 z 1

Montaz strumiennicy albo rury zamiast kata

: pn cze 25, 2007 12:46
autor: golfik88
CZy po zamontowaniu strumiennicy zamiast kata albo samej rury, golfik bedzie glosniej chodzil??

: pn cze 25, 2007 12:50
autor: dziejo
ja po usunięciu kata i wspawaniu rury nie odczułem zbytnio róznicy ale za to lepiej sie wkręca na obroty

: pn cze 25, 2007 12:56
autor: starko87
ja mam kata ale pusty zostala tylko obudowa auto sie lepiej wkreca nie wydaje mi sie zeby strumienica cos dawała lepiej wspawaj rure jak miales zawalony kat to napewno poczujesz roznice a glosniej nie jest

: pn cze 25, 2007 13:00
autor: maccciej
starko87 pisze:a mam kata ale pusty zostala tylko obudowa auto sie lepiej wkreca nie wydaje mi sie zeby strumienica cos dawała lepiej wspawaj rure jak miales zawalony kat to napewno poczujesz roznice a glosniej nie jest
A jak z wrażeniami dźwienkowymi? bo mnie jeden mechanik straszył, ze jak wywale kata to pusta puszka zadziała jak puszka rezonansowa i bedzie tak głosno , że po 2 tygodniach jazdy wrpce do niego z pretensjami

: pn cze 25, 2007 13:29
autor: golfik88
wlasnie tez mnie to ciekawi czy nie bedzie dudnil jakby nie mial w ogole tlumika bo tez znajomy mi mowil ze jak wywale kata i wstawie np strumiennice to tak bedzie i ze zamiast tego wlozyc srodkowy tlumik

[ Dodano: 25 Cze 2007 13:31 ]
bo wlasnie zamula sie golficzek i to bardzo, jak 5 trzeba juz wrzucac przy 100km/h :/

: pn cze 25, 2007 14:10
autor: zajac
jak strumienice chcesz wlozyc to licz sie z wydatkiem na taka obliczona do twojego auta bo innej sie nie oplaca wkladac bo ci sie zmuli auto
ja ostatnio wlasnie wywalilem taka uniwersalna i wspawalem rure 50mm i jest duzo lepiej u mnie akurat wzrosl trosze halas ale to dlatego ze mam juz wydmuchany tlumik koncowy (chociaz mi sie dzwiek podoba bo slychac dopiero jak dam w palnik mocniej)

a jesli zostawisz puszke po kacie pusta to u niektorych jest ok a czasem auto wydaje taki meczacy metaliczny dzwiek

: pn cze 25, 2007 15:33
autor: Maćkooo
Przyłacze sie do tej dyskusji :))
Wywalenie kata daje minimalny wzrost halasu ale w sumie nieodczuwalny. Wiekszy problem jest zeby potem uszczelnic ukłąd wydechowy gdyz rury sa juz zardzewiale i moga warczec po zmianie( niemiły dzwiek) . Ale usuniecie kata daje kilka + m.in wzrost mocy i mniejsze zuzycie paliwa. ALe sam ocen czy warto sie go pozbyc.

: pn cze 25, 2007 16:41
autor: Mis
nie wiem jak wyglada zycie ze strumienica ale dzisiaj wywalilem kata i wspawalem ryre takiej samej srednicy jak reszta wydechu. Ato pracuje tak sanmo cicho jak przed rozwalonym katem no i troche lepiej jezdzi, troche bardziej zywotny sie zrobil.

Tylko pamietajcie o ZABIERANIU KATALIZATOROW OD MECHANIKOW. Nie zostawiajcie ich cokolwiek by wam wmawiali. Za zuzytego kata mozna dostac 150 plnow

: pn cze 25, 2007 17:53
autor: guti
kumplowi wybebeszalalismy katalizator w lanosie, zoastawilismy sama puszke , i efekty :
- odgłos z ukladu wydechowego jak w polonezie starym albo we fiacie 125. Taki metaliczny dzwiek , wiec wstawilismy sama rure,
- wywalilo wytłumienie z koncowego tłumika, wlokły sie włosy na 2 m za autem :) takie anielskie włosy :D
A osobiscie to tez sie zastanawiam nad wywaleniem tłumika ktory wstawilem zamiast katalizatora. Wydaje mi sie ze jakby autko sie bardziej muliste zrobilo, ale to tylko moje subiektywne odczucia i nie wiem jak to naprawde jest. Co do głosnosci to ten tłumik wiele nie zmienia, wiem bo jak załozylem tylko ten jeden tłumik majac na koncu tylko buczacy to wiele nie zmienil , jak załozylem drugi tłumik ( ten koło belki , lub jak kto woli , przedostatni) to wtedy zrobilo sie ciszej.