Odciecie pradu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Odciecie pradu.

Post autor: toldi » sob kwie 02, 2005 21:30

Chce zrobic male wylacznik pradu, i mam pytanie czy taki przelaczniczek: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=45792966 moze mi odcinac prad planacy z akumulatora, czy wystarczy, no i jakiej srednicy jest ten kabel co z niego wychodzi i biegnie do rozrusznika?



Awatar użytkownika
bladiiik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob lis 27, 2004 01:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: bladiiik » sob kwie 02, 2005 21:36

chcesz tym wlaczniczkiem odciac prad na caly samochod??


....::::VW Passat 1.8 Kombi::::.....
MoJe AuTkO : http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2202

Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: toldi » sob kwie 02, 2005 21:40

nie, tylko do rozrusznika,



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » sob kwie 02, 2005 21:42

Takim wyłącznikiem to możesz najwyżej odciąć zapłon lub sterowanie rozrusznika (cewka), prąd rozrusznika to ok 350 A, natomiast ten wyłącznik ma prąd przewodzenia na oko 10-15 A.
Skoro kabel plus rozrusznika ma przekrój 16 lub 25 mm kw., (zależnie od wersji silnika), to wyobraź sobie jakie potężne styki musi mieć wyłącznik lub obejrzyj w sklepie z częściami do samochodów lub maszyn przemysłowych wyłącznik masy instalacji...


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob kwie 02, 2005 21:42

jeżeli chcesz odłączać akumulator od masy to ten przełączniczek nie nadaje się do tego, przez niego bałbym się podłączyć coś więcej niż jedną żarówkę od krótkich (55W) a i to byłoby zadużo.

wyłącznik akumulatora musi przenieść prąd rzędu 150-200 Amperów a jak Diesel to więcej (większość tego prądu pobiera rozrusznik w czasie odpalania silnika)



Awatar użytkownika
bladiiik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob lis 27, 2004 01:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: bladiiik » sob kwie 02, 2005 21:43

TYLKO?????
wiesz jaki prad plynie przez te grube kable jak krecisz rozrusznikiem???? nie bez powodu one sa takie grube.jakbys zalozyl ten przelacznik to auto nawet by nie zagadalo a przelaczniczek poszedl by z takim dymem ze hoho:)nic by z niego nie zostalo


....::::VW Passat 1.8 Kombi::::.....
MoJe AuTkO : http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2202

Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » sob kwie 02, 2005 21:45

a jaki sens jest odcinac rozrusznik? Jak ktos bedzie chcial ci odpalic auto wystarczy ze wlaczy zaplon i troszke popchenie autko i ma odpalony wozek. No chyba ze masz problem odpaleniem bryczki przy pomocy rozrusznika to tez bedzie problem z odpaleniem z popychu. Ja proponuje odciecie zaplonu albo pompy paliwa.


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
KaRBoW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 04, 2005 15:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KaRBoW » sob kwie 02, 2005 21:48

No chyba ze zle zrozumialem temat i chodzi o odpalanie auta z przycisku. Ale wtedy stosuje sie przyciski typu "reset".


Golf III 1.6 ABU (LPG)

Awatar użytkownika
bladiiik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob lis 27, 2004 01:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: bladiiik » sob kwie 02, 2005 21:51

chyba raczej nie skoro kolega pytal o grubosc kabli od rozrusznika


....::::VW Passat 1.8 Kombi::::.....
MoJe AuTkO : http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2202

Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: toldi » sob kwie 02, 2005 21:51

no ta jak mowicie, najlepiej odciac zaplon. A tym: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=45791985
To ma byc taka mala przeszkoda przez zlodziejami, tak aby nie dalo sie samochodu uruchomic.



Awatar użytkownika
bladiiik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: sob lis 27, 2004 01:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: bladiiik » sob kwie 02, 2005 21:55

moj znajomy zrobil sobie cos takiego.mam na mysli ten glowny wylacznik pradu.ale on zalozyl taki od Jelcza:) Bo wiedzial ze taki sie nie spali:)


....::::VW Passat 1.8 Kombi::::.....
MoJe AuTkO : http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2202

Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » ndz kwie 03, 2005 10:14

Pytanie-po co wkladac jakikolwiek rozłącznik (bo taka jest fachowa nazwa łącznika który nie jest przystosowany do wyłączania prądów zwarciowych)
na drodze zasilania rozrusznika gdzie dazy sie do uzyskania jak najmniejszej rezystancji petli zasilajacej(wiekszy prad rozruchu-szybciej bryka pali-mniej zuzywa sie akumulator). Odradzam w takim razie wkladania czegokolwiek pomiedzy akumulator a rozrusznik-no chyba ze chcesz wymienic przewod na taki o wiekszym przekroju to polecam :)



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn kwie 04, 2005 07:04

Z zakazem podłączania czegokolwiek w obwód masy,jest może lekka przesada. Osobiście polecam wyłącznik masy sprzedawany w sklepach motoryzacyjnych za kilkanaście złotych. Jest to taka miedziana sztabka, przecięta i łączona za pomocą wyjmowalnego stożka (jakby kluczyk). Miałem kiedyś przygodę z pożarem instalacji i od tej pory montuję wyłącznik masy w każdym aucie. Dodatkowy problem to bateria do auto alarmu, 40 zł na dwa lata. Myślę że jednak warto spać spokojnie, a brak takiego kluczyka utrudna złodziejowi uruchomienie pojazdu o ododatkowe sekundy.



Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: toldi » pn kwie 04, 2005 08:32

I mi wlasnie o to glownie chodzi, aby potencjalnemu zlodziejowi utrudnic nieco kradziez mojego auta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości