Strona 1 z 1

Łożysko przód

: sob cze 23, 2007 21:19
autor: Daros_P
Dzis podniosłem samochód i lukałem co może byc przyczyna drgania kierownicy przy jeżdzie ponad 100 km/h i sciagania w prawo , okazało sie że z prawej strony mam luz na zwrotnicy góra ,dół , mam pytanko bo chyba nie ominie mnie wymiana , jakiej firmy polecacie łożyska i czy od razu wymienic także z drugiej strony . Czy po wymianie trzeba ustawiac zbieżność , Golf III, 1.6 . 94r.Pzdr

: sob cze 23, 2007 21:54
autor: Paweł Marek
To masz luz na łożysku czy na dolnym sworzniu bo to zasadnicza różnica. Po wymianie łożyska zwykle nie trzeba ustawiać (jeszcze zależy jak to się robi - chodzi o sposób demontażu), sworznia - owszem

: sob cze 23, 2007 22:00
autor: Daros_P
Siema luz wyczuwam jak złapie za tarcze hamulcową i poruszam góra ,dół , podczas jazdy nic nie szumi, no może dwa, trzy razy cos zachrobotało , więc co to może byc jak nie łożysko??

: sob cze 23, 2007 22:11
autor: Paweł Marek
Raczej nie łożysko. Sworzeń, a jeśli szarpiesz na podniesionym kole to jest jakiś luz na górnym łożysku amorka

: sob cze 23, 2007 22:20
autor: Daros_P
W łaśnie tez myslałem że coś z poduszka amora ale szarpałem góra dól i nic się nie ruszało , więc z tego wynika że sworzeń ? , dodam że jak autko siedzi na ziemi i szarpie kołem to nie czuc żadnego luzu tylko na podniesionym. Ten sworzen może byc przyczyna drgania kierownicy i ściagania po puszczeniu w prawo?

: sob cze 23, 2007 22:27
autor: Paweł Marek
Daros_P pisze:Siema luz wyczuwam jak złapie za tarcze hamulcową i poruszam góra ,dół
Daros_P pisze:W łaśnie tez myslałem że coś z poduszka amora ale szarpałem góra dól i nic się nie ruszało
troszkę nieprecyzyjnie piszesz.
Ale gdyby luz był na sworzniu i porządnie szarpniesz kołem to i na stojącym na ziemi byłoby czuć. Może być zużyte górne łożysko amorka, niewyważone lub krzywe kola również i parę innych rzeczy jak tuleje wachacza. Podjedź na diagnostykę, 20 zeta dasz i już.

: sob cze 23, 2007 22:33
autor: Daros_P
Sorka z ta tarcza chodziło mi że jak poruszam do siebie i od siebie , ruzumiesz? do przodu i do tyłu . Z ta diagnostyka to u mnie w miejscowości sa tacy fachowcy że szkoda gadac , ostatnio gościu ustawiając zbieżniść tak walił młotkiem po golfiku że myślałem że szpachla odpadnie :grin: . Bede musiał poszukać jakiegos dobrego mechanika , myślałem że sam sobie poradze ale widze że to grubsza sprawa ,a z zawieszeniem nie ma zartów. Dzięki

: sob cze 23, 2007 22:36
autor: Paweł Marek
Rozumiem i tak właśnie żrób. Jednak skoro kiwając tarczą przód tył czujesz luz to pewnie ten sworzeń jednak, bo łożysko jest szerokie dwurzędowe i nie wiem jak musiałoby być zużyte żeby taki luz wyczuwalny był, musiałoby hałasować.. Tak czy inaczej trzeba szybko sprawę wyjaśnić.

: sob cze 23, 2007 22:39
autor: Bąku
tez stawiam na sowrzen wachacza, łożysko by ci szumiało podczas jazdy...

: sob cze 23, 2007 22:42
autor: Daros_P
Dokładnie trzeba i to jak najszybciej , po namysle tez dochodze do wniosku że to może być sworzeń bo z lewj strony 3 miechy temu go wymieniałem i jest ok a z prawej nie. Co do poduszek amorka to jakos 6 miesięcy temu były wymieniane wraz z amorkami a zrobiłem cos około 4 tys km , więc nie powinny . A jeśli chodzi o sworzeń to musze wykręcąć cały wachacz , czy tylko wybic sworzeń i da się wymienić , rozumiem że zbieżnośc obowiązkowo. Dzieki za rady

A i jescze jakiej firmy sworzeń polecacie , żeby troche posiedział

[ Dodano: 24 Cze 2007 17:53 ]
Witam okazało się że przyczyna luzu nie jest ani łożysko ani sworzeń kulkowy , wiec co . Myśle że albo wyrobiona piasta albo przegub , co o tym myslicie?. Na jakiej zasadzie piasta trzyma sie reszty , na śrubach , frezach?