Strona 1 z 3

wysoka temperatura silnika, cały czas 3/4 skali

: pt cze 22, 2007 23:31
autor: CHECIK
jak w temacie, cały czas mam poziom temperatury na 3/4 na skali tzn miedzy połową a maksimum, czasem nawet przekracza 3/4. wentylator sie załaczy, po chwili spadnie do ponad połowy na skali, wentylator sie wyłaczy to znowu podejdzie na ponad 3/4 na skali, załaczy sie wentylator i tak w kółko, nie mam płynu w oleju, płyn tez jest czysty, przynajmniej mi sie tak wydaje, nowa chłodnica jest załozona więc co to moze byc, silnik to 1.8 RP. POMOCY !!

: sob cze 23, 2007 00:22
autor: michal0604
Jak wentylator działa i schładza silnik to znaczy że temp. ok. Mógł ześwirować czujnik temperatury. Wentylator startuje przy ok: 92*C. A 3/4 skali to ok100*C.

Re: wysoka temperatura silnika, cały czas 3/4 skali

: sob cze 23, 2007 09:36
autor: mateuszzyg
CHECIK pisze:jak w temacie, cały czas mam poziom temperatury na 3/4 na skali tzn miedzy połową a maksimum, czasem nawet przekracza 3/4. wentylator sie załaczy, po chwili spadnie do ponad połowy na skali, wentylator sie wyłaczy to znowu podejdzie na ponad 3/4 na skali, załaczy sie wentylator i tak w kółko, nie mam płynu w oleju, płyn tez jest czysty, przynajmniej mi sie tak wydaje, nowa chłodnica jest załozona więc co to moze byc, silnik to 1.8 RP. POMOCY !!


wymień czujnik temperatury. jest on wkręcony w chłodnice. koszt ok. 20 pln

: sob cze 23, 2007 09:53
autor: Paweł NPI
mateuszzyg pisze:wymień czujnik temperatury. jest on wkręcony w chłodnice. koszt ok. 20 pln
Co ma czujnik od wiatraka do czujnika od wskaźnika??
CHECIK, Na początek czujnik od wskaźnika, bo od wiatraka wygląda na sprawny skoro załącza.

: sob cze 23, 2007 13:01
autor: KUSTO
ja mam tak samo i tak samo mi sie zalącza i wylacza wymieniałem 2 razy czujnik tem z 2 innych firm i zawsze byo to samo teraz mysle nad wymianą czujnika w chłodnicy bo moze on zeswirował i za późno załacza wentylek

: sob cze 23, 2007 14:03
autor: bewerber39
Czujnik uruchamiajacy wentylator umieszczeony jest w prawej dolnej czesci chlodznicy.
podlaczone sa do niego 3 przewody. Wentylator pracuje w 2 trynach wolnej i szybkiej. Wymien czujnik (kosztuje parenascie zl) Jesli nie pomoze szukaj wentylatora(to juz troche wiekszy wydatek).

Pierwszy tryb (wolny ) powinien sie wlaczac gdy wskazowka przekroczy polowe skali :bigok:

: sob cze 23, 2007 20:13
autor: CHECIK
Dzięki za pomoc

Sęk w tym ze od zapalenia zminego silnika do tego zeby doszło do tych 3/4 na skali potrzeba zaledwie przejechac z 5 km...

: sob cze 23, 2007 20:57
autor: guti
nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wadliwy byl czarny czujnik w kroccu przy głowicy, wszystko dzialalo ok, tylko wskazowka pokazywala w moim przypadku za niska temperature. W 1/4 skali sie wlaczal wiatrak. jezeli masz taki czujnik to moze on szaleje, a według mnie na pewno on, bo to ze pokazuje 3/4 skali to nie wina czujnika w chłodnicy bo on wlacza normalnie wiatrak, byc moze za pozno ale jakbys mial 100 stopni to wszystko by sie gotowało. Ja na Twoim miejscu sprawdzilłbym ten czarny ( o ile go masz) a pozniej walczyl z chłodnica.

: śr cze 27, 2007 08:56
autor: Paweł NPI
guti pisze:jakbys mial 100 stopni to wszystko by sie gotowało
Nie prawda... w przypadku wody to by się gotowało... płyn ma trochę wyższą temperaturę wrzenia...
guti pisze:nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wadliwy byl czarny czujnik w kroccu przy głowicy, wszystko dzialalo ok, tylko wskazowka pokazywala w moim przypadku za niska temperature. W 1/4 skali sie wlaczal wiatrak. jezeli masz taki czujnik to moze on szaleje, a według mnie na pewno on, bo to ze pokazuje 3/4 skali to nie wina czujnika w chłodnicy bo on wlacza normalnie wiatrak, byc moze za pozno
Z tym się zgadzam.
CHECIK, I jak rozwiązałeś juz problem??

: śr cze 27, 2007 09:03
autor: joki
moim zdaniem to termostat

: śr cze 27, 2007 09:41
autor: Paweł NPI
jok gti pisze:moim zdaniem to termostat
Jak się wiatrak włącza to nie może być termostat :bajer:

: sob maja 31, 2008 17:18
autor: koszu_sk
U mnie jest podobnie jak i checika, tyle ze jak jezdze a nie stoje w korku to wskazowka jest na srodku skali, prawie ze pionowo, a jak postoje w korku to tez 3/4 skali a potem opada tak o pół kreski w skali i tak w kółko... to podobnie objawy, ten sam silnik RP, plyn czysty, nie bierze oleju, kiedy jest krytyczna temperatura i co zrobic wtedy??

: sob maja 31, 2008 17:27
autor: Paweł NPI
koszu_sk, Wszystko masz w porządku... Po prostu temperatura rośnie i kiedy urośnie do takiej żeby wiatrak się włączył to się włącza i schładza i tak w kółko...

: sob maja 31, 2008 18:35
autor: koszu_sk
Jak jest git to git :) tylko niewiem co ci ludzie pisza, ze ledwo sie wskazówka odchyli na prawo to im sie wentylator włacza i w zasadzie to wskazowka sie lekko giba.. U mnie sie wentylator włacza jak jest pomiedzy dwoma ostatnimi krechami, a niewiesz mniej wiecej ile te krechy temp oznaczaja??