Strona 1 z 1

Wspomaganie Kierownicy

: pt cze 22, 2007 20:19
autor: ŁukaszP
Witam mam problem ze wspomaganiem Golf III GT problem polega na tym ze przy wolnych obrotach podczas krecenia kierownica kierownica chodzi lekko ciezej lekko ciezej jak zebatka natomiast jak depne i lekko wzrosna obroty chodzi normalnie nie odczuwa sie juz tych momentow spowalniajacych, dodam ze przy tym momencie zacinki z pod maski slychac jakby takie syczenie co to moze byc ??

: pt cze 22, 2007 20:40
autor: Wypij
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie i stan paska napędzającego pompę wspomagania kierownicy.

: pt cze 22, 2007 21:16
autor: abpel
pompa wspomagania idzie sie :trojkat: jak zwiekszysz obroty to pompa na wieksze obroty i podaje wieksze cisnienie a to syczenie to sprawdz czy nie masz jakiejs nieszczelnosci czy pompa nie zasysa lewego powietrza w pierwszej kolejnosci sprawdz poziom płynu (czy sie nie pieni) stan paska napedzajacego pompe

: pt cze 22, 2007 21:16
autor: ŁukaszP
Jutro sprawdze wszystko na tip top moze byc pasek bo tak szarpie jakby raz chwycil a raz nie i pod rozrzadem lekko syczy czyli jakby sie slizgal jutro zobacze dzieki za pomoc ;o) a moze wiecie co moze byc przyczyna ciezkiego palenia tzn raz pali od reki czy to zimny czy cieply a czasem kreci ciezko 3 razy i dopiero zalapie, dlugo skubaniec stal bo prawei pol roku nie uzywany dopuki go nie sciagnalem..

[ Dodano: 22 Cze 2007 21:18 ]
nie pieni sie stan plynu jest okej, co miales na mysli ze sie pompa idzie .... tzn ze zrabana, czy sie za nia nie brac i problem tkwi w pasku

[ Dodano: 22 Cze 2007 21:37 ]
Wjechałem teraz do garażu na kafelki i na sliskim chodzi bez zarzutu nie szarpie ani nic czyli wyglada na toi ze na asfalcie opor pasek dostaje i sie slizga

: pt cze 22, 2007 22:39
autor: abpel
nie pieni sie stan plynu jest okej, co miales na mysli ze sie pompa idzie .... tzn ze zrabana, czy sie za nia nie brac i problem tkwi w pasku
miałem na mysli ze pompa sie...psuje np łozyska na pompie wyjechane i stawiaja wiekszy opór

: pt cze 22, 2007 22:52
autor: hakerek3
tak jak koledzy radza sprawdz pasek bo to pewnie bedzie przyczyna :bigok: jesli chodzi natomiast o problem z zapalaniem to uzyj szukajki a jesli nic nie znadziesz to napisz nowy temat bo robi sie balagan piszac o problemach z silnikiem przy okazji tematu dotyczacego innego problemu :hmm:

: sob cze 23, 2007 00:55
autor: Pawelekmisiu
Na 100% słbe ciśnienie w pompie a jakgo wkręcaszto ciśnienie rośnie! Musisz sprawdzić stan płynu w pompie i naciąg paska (nie może byćzbyt mocno naciągnięty tylko tak z wyczuciem). Pozdrawiam

Obrazek Obrazek Obrazek

: śr cze 27, 2007 12:19
autor: ŁukaszP
No chopaki mieliscie racje pasek luzny jak gumka w majtkach zreszta juz czas wymienic na nowszy model :bigok: i po ptokach Dzieki za pomoc

: śr cze 27, 2007 15:36
autor: kelebrion
Witam mam VW GOLF III 1995r 2.0 GTI 16V i wysiadła mi pompa wspomagania moze ktos wie jaką mam kupic bo sa rózne????

: śr cze 27, 2007 17:06
autor: homsky
kelebrion pisze:Witam mam VW GOLF III 1995r 2.0 GTI 16V i wysiadła mi pompa wspomagania moze ktos wie jaką mam kupic bo sa rózne????
Do mk3 były 4 rodzaje pomp, tutaj jest sklep w którym maja wszystkie te rodzaje pomp: http://www.aps.net.pl/sklep/index_.php? ... 0389_50396 , sam u nich brałem i jest OK.

POmpy te róznia sie w zasadzie dwoma szczególami :

- odsadzenie piasty koła pasowego , przy napedzie paskiem wielorowkowym odsadzenie jest mniejsze , a przy napedzie zwyklym paskiem klinowym te odsadzenie jest wieksze o około 10mm , widac to na tych zdjęciach pomp w sklepie interenetowym , niektóre maja mocowanie koła bardziej oddalone od pompy a drugi typ ma bliżej te mocowanie

- skierowanie krócca do węzyka prowdzącego do zbiorniczka wyrównawczego , sa z króćcem skierowanym to dyłu i sa z króćcem skierowanym do przodu tez to widac na zdjęciach.

kelebrion, wejdx pod auto i obejżyj swoja pompę, masz raczej napedzana zwykłym paskiem klinowym czyli mocowanie koła pasowego musi byc bardziej oddalone , zobacz w któr.ą strone skierowany jest króciec oraz zobacz czy do pompy wkręcony jest jakis czujnik a do czujnika kabel.

W tym sklepie dla ciebie bedzie dobra pompa 1 lub 2 lub 3 licząc kolejno od góry , zobacz na swoja pompę i bedziesz wiedział jaka potrzebujesz

: śr cze 27, 2007 17:32
autor: kelebrion
Napewno mam na pasku klinowym polączoną z pompą wodną. Patrzylem tam ale tam za bardzo nic nie widać bo wszystko jest zastawione :) Wielkie dzieki za pomoc:)