Strona 1 z 1
pasek i koło pasowe
: sob kwie 02, 2005 12:49
autor: plur
jak usunąć pisk paska od alternatora??
No i drugie pytanie to jedno z kól rozrządu bije mi jest to chyba koło pasowe jak sie nie myle , no i pytanie podstawowe ile mnie to bedzie kosztować??
Buli pozyczylem sobie foto od Ciebie
Te bijace koło widać na tym zdjeciu - bije to koło ledwo widoczne na zdjeciu te na samym dole
Zastanawiam sie czy przez to też pasek od alternatora tak piszczy.
Czy na tym schemacie jest to nr 9??
: sob kwie 02, 2005 13:42
autor: cruc
Mam to samo z tym kołem . Ja się pytalem o to kolo mechaniora.Powiedział.żeby się nie martwić.że to somo mają prawie wszystkie VW.
Pozdrawiam.
: sob kwie 02, 2005 14:25
autor: piosz7
O tym kole było już bardzo dużo na forum, musisz tylko poszukać. Na pewno nie możesz tego bagatelizować, powodem mogą być popuszczone śruby mocujące to koło. Mi na szczęście to koło nie bije.
: sob kwie 02, 2005 15:02
autor: plur
oj bylo wiele na ten temat , mechanik mi to dokręcił ale widocznie cos musi być nie tak bo w zasadzie wiele nie pomogło. No ale moze wiecie ile kosztuje wymiana tego kola i czy trzeba coswiecej wymienic, no i co z tym paskiem jak zrobicaby nie piszczał??
: sob kwie 02, 2005 21:46
autor: piosz7
Jeżeli masz koło dobrze dokręcone to albo masz skrzywione koło pasowe ( to jest lepsza wiadomość ), albo masz skrzywioną końcówkę wału korbowego ( i tu jest wielki problem ). Z tego co czytałem i dobrze pamiętam to za zrobienie tego płacil dosyć dużo chyba ponad 500 zł.
: ndz kwie 03, 2005 20:26
autor: piotruś 28
NIESTETY U MNIE 1.9 TD NAJPIERW BIŁO KOŁO.NASTĘPNIE PO JAKIMŚ CZASIE SILNIK NA WOLNYCH OBROTACH ZACZĄŁ NIERÓWNO PRACOWAĆ I STRASZNIE KOPCIĆ.A PO DWÓCH DNIACH SILNIK KAPUT.SZLAG TRAFIŁ GŁOWICE.POWODEM BYŁO POLUZOWANIE KOŁA I NASTĘPNIE ŚCIĘCIE KLINA NA WALE A TYM SAMYM PRZESTAWIENIE ROZRZĄDU.WAŁ DAŁEM DO FACHOWCA .TRZEBA GO NAPAWAĆ I WYFREZOWAĆ POD KOŁO OD TDI.KOSZT KOŁA 50 ZŁ A NAPRAWA WAŁU 200 ZŁ.DO TEGO NAPRAWA GŁOWICY ,PLANOWANIE,ZAWORY(WSZYSTKIE POGIĘŁO).CZĘŚCI MIAŁEM Z DUŻYM UPUSTEM .A SILNIK SKŁADAŁEM SAM.CAŁA IMPREZA KOSZTOWAŁA MNIE OKOŁO 1200 ZŁ.
JAK TYLKO ZAUWAŻYCIE BICIE KOŁA NA WALE TO NATYCHMIAST ZDEJMOWAĆ MISKĘ I WYCIĄGAĆ WAŁ I PRZERABIAĆ TAK JAK PISAŁEM WYŻEJ.OSZCZĘDZI WAM TO TROCHĘ KASY.
JEŻELI WAŁ JEST JUŻ NA KOŃCU ROZBITY TO SAMO DOKRĘCENIE NIC NIE DA.[/b]
: wt kwie 05, 2005 00:51
autor: marcinvw
dokładnie tak jak kolega pisał,zgadzam sie w 100% kolawe kolo pasowe w TDI to bardzo czesta usterka i nie usunieta w pore moze narobic duzo balaganu i kosztow,jak bije to jak najszybciej to rozebrac i kupic nowe kolko zebate od rozrzadu na wał bo tam tkwi przyczyna,chyba ze jest juz wyrobiona koncowka walu to juz jest wiekszy problem,mozna przerobic jak kolega piotrus 28 wam napuisal ale to nie zawsze jest konieczne,czasem wysraczy tylko zmienic kolo i srube mocujaca,i naprawde nie radził bym zwlekac,jak to niepomoze to jest problem,a kazdy mechanik ktory twierdzi ze to nic takiego to moim zdaniem nie mechanik tylko skonczony duren za przeproszeniem,rownie dobzre mozna powiedziec ze zamiast oleju zalac silnik woda i tez bedzie chodził wiec koledze CRUC radze zmienic mechanika,nastepstwem nienaprawiania tego jet to ze kolo pasowe sie urywa,i jest rozwalona koncowka walu ktora czesto juz nienadaje sie do naprawy wiec wymiana walu a chyba nie musze mowic jakie to sa koszty,a jak by tego było mało to sypie sie caly rozrzad a wiadomo co sie z tym wiarze...pogiete zawory albo do tego pekniety wałek i takie tam w jeszcze grszym przypadku widzialem dziure w tłoku...wiec naprawiejcie to jak najszybciej!!! pozdrawiam...
: wt kwie 05, 2005 00:55
autor: marcinvw
ja tego pilnuje i czesto sprawdzam,bo to jest bardzo czesta awaria w TD i starszych TDI takich jak 1Z,AHU itd...mam nadzeje ze was przekonałem bo,tu nie ma smiacia juz naprawde,kulejace koło to jest jak tykajaca bobma zegarowa ktora wkoncu wybuchnie i zniszczy wasz portwel
:D wiec lepiej ja zawczasu rozbroic mniejszym kosztem...