Strona 1 z 1

Szarpie podczas jazdy

: pt cze 22, 2007 17:32
autor: rufik83
Witam wszystkich. Mam pewien problem od ok miesiaca, który od dwoch dni sie bardzo natężył, otóż podczas jazdy szarpie mi autem (mk3 gti, silnik 2E), jakby cos przerywało, dodam że podczas tych szarpnięć obrotomierz zachowuje się normanie, tzn jak dodaje gazu to obroty rosną. Szarpie na każdym biegu. dowiedziałem sie że moze to być przepustnica, ale przyczysciłłem ją i nic. Wymieniłem kable WN, świece, kopułkę, palec i filtr paliwa i też nic. Już nie wiem co to moze być czy gdzieś na kablach jest jakieś przebicie?
aha czy podłączenie do kompa może wykazać taka usterkę?

: pt cze 22, 2007 17:41
autor: Paweł Marek
takie gwałtowne szrpnięcia to zwykle coś z zapłonem jednak. Sporo już zmieniłeś, ale zostaje cewka (u mnie tak się zaczęła psuć również, aż calkiem padła), czujnik halla.
Możesz jeszcze zapalić auto w nocy i zajrzeć pod maskę czy gdzieś nie ucieka iskra koło kabli. Jeśli te szrpnięcia nie są aż tak gwałtowne to może ciśnienia paliwa. (pompa, fitr)
Dopisz jaki to silnik (2E, ADY ?)

: pt cze 22, 2007 17:53
autor: rufik83
cewka? dokładnie dwa lata temu wymieniałem na nową - Beru. Tak szybko by padła?

: pt cze 22, 2007 20:37
autor: Atomic10
Moze to byc wina cewki. Sprawdz dobrze układ zapłonowy, mi osobiście to wyglada na pompe paliwa. napisz czy na wilnych obrotach jest falowanie czy nie ma jak sie silnik pracuje.

Pozdrawiam

: pt cze 22, 2007 22:21
autor: rufik83
byłem teraz zobaczyć czy nie ma przeskoku na kablach, noi nic. Zreszta kable mają 3 tygodnie jak cała reszta którą w/w.
Czy pompa? , hmm byłem dzis u mechanika i tez obstawia cewke albo... mam zabezpieczenie elektryczne, tzn. odcięcie paliwa i też zasugerował ze może to powodować.

Falowania nie ma prawie wogóle jak auto stoi to silnik pracuje na obrotach od 900 do 1000.
Wiem ze jakby falowały to wtedy jest coś z przepustnicą, takie falowanie kiedys miałem, przeczyściłem i był spokuj, ale to co sie dzieje teraz to inna sprawa.

[ Dodano: Nie Cze 24, 2007 17:26 ]
według mnie pompa to raczej nie będzie, bo podczas tych szarpnięć obroty nie spadają to czyli dostaje paliwo. Jutro jade do elektryka więc może cos wyjdzie.

: ndz cze 24, 2007 19:48
autor: wolfzan
Witam :bajer:

Ja mam dokładnie to samo. U mnie jest to przy wysprzęglaniu, dodawaniu gazu oraz przy puszczaniu pedału gazu gdy auto jest na biegu. Mechanik powiedział, że to klapnięta poduszka pod silnikiem jest przyczyną. Wkrótce ją wymieniam, zobaczymy czy to coś pomoże. :pub:

: ndz cze 24, 2007 20:24
autor: Paweł Marek
Ja w moim miałem szarpnięcia jeszcze w dwóch sytuacjach: zatkany filtr paliwa i uszkodzony przeplywomierz, poszukalbym jesczze dziury w dolocie, np gdzieś w tym miejscu co oba węże od odmy do dolotu dochodzą

: pn cze 25, 2007 20:08
autor: Domin_VW
mam takie same objawy ostatnio i jak byłem na VAG-u to wyskoczył mi czujnik halla...teraz czekam na ten czujnik i jak go wymienie to dam znać czy coś się zmieniło...

: wt cze 26, 2007 13:47
autor: rufik83
wiec prowdopodobie problem rozwiazany, byłem dzis u mechanika podłączył kompa i wyszedł jeden błąd na potencjometrze prepustnicy, został skasowany:) i jak narazie jest ok.
Dzięki wsyztkim za próbe rozwiazania problemu

: czw cze 28, 2007 20:16
autor: Aldik
A mi nie chce odpalać za pierwszym podjeście, odpuszczam i za drugim pali od kopa. Próbowałem jeszcze metody takiej aby dwa/trzy razy przekręcic zapłon (aby pompa zasysła) i wtedy pali lepiej. Podczas jazdy też sie nie zbiera jak powinien, czuje braki gdy dodaje gazu - moze to być wina pompy czy czegoś innego>?

[ Dodano: 28 Cze 2007 20:48 ]
Aldik pisze:A mi nie chce odpalać za pierwszym podjeście, odpuszczam i za drugim pali od kopa. Próbowałem jeszcze metody takiej aby dwa/trzy razy przekręcic zapłon (aby pompa zasysła) i wtedy pali lepiej. Podczas jazdy też sie nie zbiera jak powinien, czuje braki gdy dodaje gazu - moze to być wina pompy czy czegoś innego>?
Dodam, że mam Golfa 3 z 92r - silnik 1.4 ten z filtrem nad gaźnikiem..

: czw cze 28, 2007 21:37
autor: emanko
ja bym sprawdzil kabel odcinajacy zaplon czy nie jest uszkodzony i czy nie ma spiec na nim

[ Dodano: 28 Cze 2007 21:38 ]
mialem podobne objawy i to byl zwykly przetarty kabelek mam golfa 19 TD i znajduje sie kolo pompy wtryskowej

: pn lip 30, 2007 12:54
autor: Aldik
Zauważylem że jak mam wlane max za 40 zł (więcej nie sprawdzalem) to też troszkę szarpie ale jak mam długi łuk w prawo to na samym końcu widze że wskazówka poziomu paliwa jest na minimum i auto zaczyna gasnąć! Co to moze byc ???