Strona 1 z 2
Jaki to silnik?
: czw cze 21, 2007 16:35
autor: Reporterek
Witam mam pytanie co do silnika. Kupiłem w marcu golfa mk2 1,3 jest to silnik na gaźnik.
W dowodzie rejestracyjnym pojemność skokowa to 1263 cm3
Ale nie wiem jaki bo piszecie tu o nz, mh itd. Szukałem na forum rodzaje silników itd. SZukałem zdjęc silników tego typu ale nie znalazłem.
Mam do Was pytanie jak ito rodzaj silnika. Chciałbym sięo nim czegoś więcej dowiedzieć i poczytać. Wiadomo że różne rodzaje rzeczy lubią a niektórych nie znoszą. Chciałbym właśnie się dowiedzieć aby nie ranić swojego auta i przy okazji może mu umilić życie
To moje pierwsze auto więc jakie jest takie jest, ale je kocham na swój sposób
Jestem początkujący, co na to poradzę? każdy kiedyś był. Ale staram się iść do przodu
oto zdjęcie:
A tak swoją drogą.. wkurza mnie ten filtr powietrza.. golfik przez to pod maską wygląda bardzo staro

napewno póki co będę czyścił i malował na czarno. Ale może ktoś robił coś takiego albo wie gdzie jest to wytłumaczone? Chodzi mi żeby założyć tu zwykły filtr albo stożek.
Z góry dziękuję
: czw cze 21, 2007 16:42
autor: miś fazi
moim zdaniem to jest silnik MH/HK pojemność nie 1263 a 1272 , średnica tłoka 75 mm skok 72mmstopień sprężania 9,5 : 1
: czw cze 21, 2007 16:45
autor: Kowal_
MH.
: czw cze 21, 2007 17:00
autor: Reporterek
co do pojemności to tylko wg. dowodu napisałem

: czw cze 21, 2007 17:10
autor: Kowal_
W dowodach rożne rzeczy piszą. Powinno być 1272.
: czw cze 21, 2007 17:15
autor: Reporterek
mkowalm, ok

to mała różnica. To na 100% MH?
znacie może jakąś lekturę do tego?
: czw cze 21, 2007 17:21
autor: miś fazi
a co Cie konkretnie interesuje , bo silnik jako silnik całkiem podobny do innych , jak 1,1 1,3 , a teraz na bazie silnika 1,3 robia silniki 1,4 w MK3
: czw cze 21, 2007 17:26
autor: Kowal_
Reporterek pisze:mkowalm, ok

to mała różnica. To na 100% MH?
znacie może jakąś lekturę do tego?
Raczej na 100%
A co do lektury
to mogę Ci wrzucić na rapidshare'a serwisówkę do tego silnika.
: czw cze 21, 2007 17:33
autor: Reporterek
miś fazi, ogólnie tak jak pisałem chcę wiedzieć czym jeżdżę i jak się z nim obchodzić
mkowalm,
byłbym bardzo wdzięczny

: czw cze 21, 2007 22:48
autor: Buniek85
Napewno MH!!!!
: pt cze 22, 2007 10:20
autor: Łukasz m
Witam
Taka pojemnośc ma silnik 2G, zewnetrznie niczym nie różni się od mh.
Re: Jaki to silnik?
: pt cze 22, 2007 17:25
autor: Miami
Bankowo MH - mam taki sam. Osprzęt na foto jak i Twój opis wskazują jednoznacznie.
Tobie się nie podoba filtr powietrza zaś mi bardzo - jakoś tak kojarzy mi sie ze
starymi amerykańcami, które widziałem za wielką wodą.
Zostaw go - cały urok w tym kapeluszu a jeśli masz kasę i czas - rzuć chrom lub nikiel
na "kapelusz". Widzialem to u jednego pacjenta w "fałłeju" - efekt szokujący (pozytywnie).
Pozdrowienia...
: pt cze 22, 2007 19:20
autor: Reporterek
Łukasz m, ciekawe spostrzeżenie..
Może ktoś wie coś na ten temat ?:)
Miami, Na chrom ani nikiel nie mogę sobie pozwolić ze względu na $$$$ ale napewno pomaluję. pokrywa filtra czeka już na malowanie tydzień..
Na pewno t ozrobię.
I mam jeszcze pytanko. Przy takim silniku jak ja mam tzn MH lub 2G(większośc jednak twierdzi że Mh). Jak taki silnik lubi jeździć? Tzn. już tłumacze o co mi chodzi.
Chodzi mi np o spalanie. Bo ekonomiczna jazda z tego co się domyslam to 80-100 (posiadam 4-biegową skrzynię).
1. Ale np jak jest lepiej jadąc z górki? wrzucić na luz czy bez gazu? We wtrysku nie wciskając pedało paliwo właściwie nie idzie. A w gaźniku chyba tak.
2. Jak jest lepiej dla silnika i spalania(pomijam tarcze, klocki i ich zużycie) hamować silnikiem i wrzucić na luz czy wrzucić luz i hamować? chodzi mi o ekonomię.
O szybkim ruszaniu itd. nie wspominam bo to oczywiste. Z góry dziękuję wsyzstkim za pomoc

: sob cze 23, 2007 13:50
autor: Reporterek
Czyli jednak 2G?
MAREK lbln, bardzo ładny efekt ci wyszedł. Naprawdę super.
Ja swojego jednak przejadę czarnym hammerite
Prosiłbym o odpowiedź na zadane pytania
