Strona 1 z 2

Jaki to silnik?

: czw cze 21, 2007 16:35
autor: Reporterek
Witam mam pytanie co do silnika. Kupiłem w marcu golfa mk2 1,3 jest to silnik na gaźnik.
W dowodzie rejestracyjnym pojemność skokowa to 1263 cm3

Ale nie wiem jaki bo piszecie tu o nz, mh itd. Szukałem na forum rodzaje silników itd. SZukałem zdjęc silników tego typu ale nie znalazłem.

Mam do Was pytanie jak ito rodzaj silnika. Chciałbym sięo nim czegoś więcej dowiedzieć i poczytać. Wiadomo że różne rodzaje rzeczy lubią a niektórych nie znoszą. Chciałbym właśnie się dowiedzieć aby nie ranić swojego auta i przy okazji może mu umilić życie :)

To moje pierwsze auto więc jakie jest takie jest, ale je kocham na swój sposób :)

Jestem początkujący, co na to poradzę? każdy kiedyś był. Ale staram się iść do przodu :)

oto zdjęcie:

Obrazek

A tak swoją drogą.. wkurza mnie ten filtr powietrza.. golfik przez to pod maską wygląda bardzo staro :( napewno póki co będę czyścił i malował na czarno. Ale może ktoś robił coś takiego albo wie gdzie jest to wytłumaczone? Chodzi mi żeby założyć tu zwykły filtr albo stożek.
Z góry dziękuję

: czw cze 21, 2007 16:42
autor: miś fazi
moim zdaniem to jest silnik MH/HK pojemność nie 1263 a 1272 , średnica tłoka 75 mm skok 72mmstopień sprężania 9,5 : 1

: czw cze 21, 2007 16:45
autor: Kowal_
MH.

: czw cze 21, 2007 17:00
autor: Reporterek
co do pojemności to tylko wg. dowodu napisałem ;)

Obrazek

: czw cze 21, 2007 17:10
autor: Kowal_
W dowodach rożne rzeczy piszą. Powinno być 1272.

: czw cze 21, 2007 17:15
autor: Reporterek
mkowalm, ok ;) to mała różnica. To na 100% MH?

znacie może jakąś lekturę do tego?

: czw cze 21, 2007 17:21
autor: miś fazi
a co Cie konkretnie interesuje , bo silnik jako silnik całkiem podobny do innych , jak 1,1 1,3 , a teraz na bazie silnika 1,3 robia silniki 1,4 w MK3

: czw cze 21, 2007 17:26
autor: Kowal_
Reporterek pisze:mkowalm, ok ;) to mała różnica. To na 100% MH?

znacie może jakąś lekturę do tego?
Raczej na 100% :)

A co do lektury

to mogę Ci wrzucić na rapidshare'a serwisówkę do tego silnika.

: czw cze 21, 2007 17:33
autor: Reporterek
miś fazi, ogólnie tak jak pisałem chcę wiedzieć czym jeżdżę i jak się z nim obchodzić :)

mkowalm,
byłbym bardzo wdzięczny :)

: czw cze 21, 2007 22:48
autor: Buniek85
Napewno MH!!!!

: pt cze 22, 2007 10:20
autor: Łukasz m
Witam
Taka pojemnośc ma silnik 2G, zewnetrznie niczym nie różni się od mh.

Re: Jaki to silnik?

: pt cze 22, 2007 17:25
autor: Miami
Bankowo MH - mam taki sam. Osprzęt na foto jak i Twój opis wskazują jednoznacznie.

Tobie się nie podoba filtr powietrza zaś mi bardzo - jakoś tak kojarzy mi sie ze
starymi amerykańcami, które widziałem za wielką wodą.

Zostaw go - cały urok w tym kapeluszu a jeśli masz kasę i czas - rzuć chrom lub nikiel
na "kapelusz". Widzialem to u jednego pacjenta w "fałłeju" - efekt szokujący (pozytywnie).

Pozdrowienia...

: pt cze 22, 2007 19:20
autor: Reporterek
Łukasz m, ciekawe spostrzeżenie..
Może ktoś wie coś na ten temat ?:)

Miami, Na chrom ani nikiel nie mogę sobie pozwolić ze względu na $$$$ ale napewno pomaluję. pokrywa filtra czeka już na malowanie tydzień..
Na pewno t ozrobię.

I mam jeszcze pytanko. Przy takim silniku jak ja mam tzn MH lub 2G(większośc jednak twierdzi że Mh). Jak taki silnik lubi jeździć? Tzn. już tłumacze o co mi chodzi.

Chodzi mi np o spalanie. Bo ekonomiczna jazda z tego co się domyslam to 80-100 (posiadam 4-biegową skrzynię).

1. Ale np jak jest lepiej jadąc z górki? wrzucić na luz czy bez gazu? We wtrysku nie wciskając pedało paliwo właściwie nie idzie. A w gaźniku chyba tak.

2. Jak jest lepiej dla silnika i spalania(pomijam tarcze, klocki i ich zużycie) hamować silnikiem i wrzucić na luz czy wrzucić luz i hamować? chodzi mi o ekonomię.

O szybkim ruszaniu itd. nie wspominam bo to oczywiste. Z góry dziękuję wsyzstkim za pomoc :kwiatek:

: sob cze 23, 2007 13:50
autor: Reporterek
Czyli jednak 2G? :)

MAREK lbln, bardzo ładny efekt ci wyszedł. Naprawdę super.
Ja swojego jednak przejadę czarnym hammerite :)

Prosiłbym o odpowiedź na zadane pytania :)