Strona 1 z 2

Nierowna praca na zimnym w RP

: czw cze 21, 2007 09:46
autor: narki
witam
Mam takie zjawisko, po odpaleniu zimnego pracuje nie rowno tak jakby nie na wszystkie gary iezko mu pszyspieszac ale po ok 2 min pracy czyli rozgrzaniu wszystko oki. obroty 800-900 nawet stabilne, przyspiesza normalnie. czasem przy przyspiedszaniu potrafi sie "zastanowic" 0,5 sekundy i idzie ladnie.
zrobilem reset kompa i nic
zdjalem wezyk podcisnienia od przyspieszacza zaplonu i zadnych zmian. kiedys pamietam ze obroty sie zmienialy a teraz czy jest zalozona czy nie pracuje tak samo
pytanie co sie zrypalo i jak naprawic:D
dzieki za pomoc
pozdro

: czw cze 21, 2007 09:51
autor: eidos
a jak jest zimny silnik to jakie masz obroty?

: czw cze 21, 2007 09:54
autor: Leon_Wechtel
może coś z automatycznym ssaniem?

: czw cze 21, 2007 09:58
autor: eidos
Leon_Wechtel pisze:może coś z automatycznym ssaniem?
dokładnie o tym samym pomyslalem, za ssanie odpowiada niebieski czujnik.
Poszukaj na forum juz bylo jak mozna go sprawdzic, chodzi o pomiar jego rezystancji ktora zmienia sie ze wzrostem temp.

: czw cze 21, 2007 10:11
autor: narki
niebieski jest ok juz z nim kiedys mialem przygody:)
teraz ewidetnie brak podcisnienia
moze miec tojakis zwiazek z objawami??

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 10:20 ]
a na zimnym obroty 1100-1200

: czw cze 21, 2007 10:25
autor: hudy
jesli po złapaniu temp chodzi równo to podcisnienie raczej działa.... postawiłbym na gubienie iskry, przewody WN juz słabe, palec rozdzielacza sie kończy, świeczki obejrzyj

: czw cze 21, 2007 10:34
autor: narki
dobra to jakie ma zadanie przyspieszacz zaplonu??
bo mi sie wydawalo ze jak silnik zimny to wlasnie przyspieszac...
moze sie myle bo mechaniorem nie jestem ale tak mi sie pomuslalo...

: czw cze 21, 2007 11:33
autor: hudy
podciśnienie zwiększa kąt wyprzedzenia zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika, na wolnych obrotach wyprzedzenie jest stałe, wolne obroty reguluje silnik krokowy w tym przypadku, szkołe kończyłem 11 lat temu ale troche we łbie jeszcze zostało :helm:

: czw cze 21, 2007 11:36
autor: homsky
narki pisze:to jakie ma zadanie przyspieszacz zaplonu??
Wraz za wzrostem obrotów silnika , przyspieszacz wyprzedza zapłon , na wolnych obrotach po zdjęciu węzyka i przytkaniu palca praktycznie nie czuc wogóle podcisnienia, ale daj silnikowi tak z 2000-3000obr wtedy poczujesz wyraźne przysysanie palca do węzyka , najlepiej sprawdzic lampa stroboskopowa czy działa wyprzedzanie podcisnieniowe zapłonu.

Co do Twoich objawów to przedewszystkim warto sprawdzic niebieski czujnik oraz TPS

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 11:38 ]
o juz kolega wyzej wyjasnił o co chodzi :gora: :gora: :gora: :gora: nauka nie poszła w las :bajer:

: czw cze 21, 2007 12:08
autor: narki
dzieki
tps torozumiem ze ten czujnik polozenia przepustnicy co siedzi po prawej stronie mono wtrysku??
a czujnik niebieski mierzylem i wskazania ok...

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 12:09 ]
i rozumiem ze nic a nic nie ma wspolnego podcisnienie z moimi objawami??

: czw cze 21, 2007 12:32
autor: homsky
narki pisze:i rozumiem ze nic a nic nie ma wspolnego podcisnienie z moimi objawami??
Raczej nie, jesli z podcisnieniem byłyby jakies klopoty to i na zimnym i na ciepłym zachowywałby sie podobnie. Sprawdź tylko czy te podcisnienie dziala prawidłowo tak jak pisalem wyżej, ściagnij węzyk z aparatu na zapalonym silniku sprawdx czy na wolnych nie ma podcisnienia i czy pojawia sie i robi coraz wieksze wraz ze wzrostem obrotów silnika.

Zaraz spróbuje znaleźc temat gdzie opisywałem jak sprawdzic tps , to zaraz go wkleje

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 12:38 ]
Tutaj masz link : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826&start=0 , przeczytaj go od poczatku do końca .


P.S. Instalacji gazowej nie masz ?????

: czw cze 21, 2007 13:45
autor: narki
w tym temacie proponujesz jakies skany od mono wtrysku...masz to jeszcze gdzies dostepne zeby podeslac??bede wdzieczny
tatarczany@gmail.com
a w week zabieram sie za ustawianie TPSa
napisze jakie rezultaty
pozdro

: czw cze 21, 2007 15:02
autor: zajac
homsky mam pytanie do ciebie jako w moim odczuciu fachowca od RP mam taka akcje ze auto sie zalewa benzyna(na lpg jest cacy) i ostatnio zauwazylem ze jak sciagam wtyczke silniczka krookowego to w srodku wtyczki sa mokre chyba olej to jest (ale odme sprawdzalem i nie leci z niej prawie nic)i nie wiem skad to sie bierze
ale do rzeczy jak wtyczki sa upaprane w tym powiedzmy oleju auto kopci na czarno dusi sie ptzy gwaltownym wcisnieciu gazu kiedy przeczyscilem wd 40 wtyczke od tps'u i krokowego auto chodzi rowno i dobrze sie zbiera bez dziur tylko jest to efekt na 1 dzien bo znow sie to czym brudzi

mozesz cos podpowiedziec ewentualnie czy regulowac tps i robic cos z krokowcem ??

: czw cze 21, 2007 23:05
autor: homsky
zajac pisze:ostatnio zauwazylem ze jak sciagam wtyczke silniczka krookowego to w srodku wtyczki sa mokre chyba olej to jest
Dziwne, jakim cudem tam sie robi mokre , przeciez krokowiec jest zamontowany całkiem z boku monowtrysku i nie ma kontaktu z niczym żeby sie we wtyczce cos tam zbierało ??????? bardzo dziwne ????? To samo wtyczka od TPSu powinna byc czyściutka , tam nie ma prawa sie nic zbierac bo niby skąd ???

jedynie gdzie cos może sie zbierac, czesto to przypomina jakby rozżedzony olej, to sie zbierac moze we wtyczce z przodu monowtrysku tej 4-pinowej , ale to normalne bo da wtyczka jest kiepsko izolowana od wnetrza monorysku.

zajac, cięzko cos mi powiedziec z tego co piszesz , cięzko wysnuć jakąś teorie na temat tego co napisaleś , po przeczyszczeniu wtyczek chodzi 1 dzień dobrze a potem znowu lipa, a tymbardziej we wtyczkach z krokowego i TPSu tam nie ma prawa nic sie zbierac żadna substancja !!! A może przy okazji czyszczenia tych wyczek odpiołes akumulator przy okazji i to by bylo powodem że nagle auto na jeden dzien odżyło na benzynie ????