Gasnie, obroty spadaja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adrusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 06, 2007 23:22
Lokalizacja: góra
Kontakt:

Gasnie, obroty spadaja

Post autor: adrusek » śr cze 20, 2007 19:23

witajcie. mam motor 1.3 z monowtryskiem, od jakiegos czasu jak silnik byl zimny i chodzil na saniu i jak jechalem to silnik zadlawial sie i nie ciagnal tak od 2 tys obratow i jak dalem gaz do dechy to zaczynal normalnie isc i jak sie rozgrzal to bylo juz normalnie. dzisiaj pojechalem do pracy to bylo wszystko ok ale jak wracalem to dopiero zaczely byc problemy: obroty na luzie spadly do 700 i wszystko sie trzesie po dodaniiu gazu strasznie sie zamula i jak jade to nie chce przyspieszyc trzyma go na obrotach i dopiero jak dam gaz do dechy to powoli przyspiesza, teraz to jzu wogule prawie gaznie i zeby na postoju dac gaz to trzeba wcisnac do konca i wtedy oborty rozna a tak to nic nie reaguje i podczas jazdy cieagnie na gazie do dechy a jak nawer jest pol gazu to tylko zwalnia. co moge zrobic? przeczyscielem swiece, filtr powietrza, i nadal to samo. moze byc filter paliwa zapchany czy swiece do wymiany i kable, moze czujnik temperatury ? prosze o jakies porady
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 08:51 przez adrusek, łącznie zmieniany 1 raz.



Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » śr cze 20, 2007 21:02

Witam

Z twojego opisu sądzę że masz problemy z zapłonem. Na twoim miejscu na początek sprawdziłbym przewody wysokiego napięcia (podejrzewam że nie chodzi ci na wszystkich garach), następnie przeczyściłbym kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu). To na razie na tyle jeżeli nie pomoże to podsune następne sugestie

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
adrusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 06, 2007 23:22
Lokalizacja: góra
Kontakt:

Post autor: adrusek » śr cze 20, 2007 21:39

kable sprawdzone, swiece tez, dzisiaj zagladalem z kuzynem mowil ze cos z monowtryskiem i prosil zapytac sie o kody bledow i jak w tym silniku trzeba sprawdzic bo zlacza nie ma. mowil ze niby wszystkie czujniki reaguja i po odlaczeniu ich jest tak samo ale jak zlozylismy wszystko do kupy wlonczylismy silnik i zaczol normalnie chodzic. narazie wszsytko ok ale mowil zebym sie postaram o te kody bledow



Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » czw cze 21, 2007 07:16

Pod tym linkiem masz kody błędów VAG/SAE :
http://www.obd-2.biz/vag.php?plik=VAG

Znalazłem jeszcze jednen link - może będzie pomocny:
http://vw2.info/vwforum/kody/
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 07:31 przez Jurak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adrusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 06, 2007 23:22
Lokalizacja: góra
Kontakt:

Post autor: adrusek » czw cze 21, 2007 15:06

dzsiaij bylo wszystko ok ale jak wracalem to znwou na postoju na wolnych obrotach to czarpal i powinien chodzic na saniu i miec ok 1100 obr jak wczesniej a on mial 700 i mniej i po chwili wskoczyl na 1000, i tez podczas jazdy zadlawia sie i dopiero po dodaniu wiecej gazu to przyspiesza,



waniah
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 12:47
Lokalizacja: dolnoślaskie

Post autor: waniah » czw cze 21, 2007 15:27

moze to zle dzialanie sondy lambda?
odlacz ja i zobacz jak pracuje silnik



Awatar użytkownika
adrusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 06, 2007 23:22
Lokalizacja: góra
Kontakt:

Post autor: adrusek » czw cze 21, 2007 20:21

to samo bo juz wczoraj wtyczke wyciagalismy i nic, dzisiaj jak jechalem do pracy i jak sie uspokoilo to wogule inaczej jechala ze od samego poczatku jak ja mam to tak fajnie nie jezdzila, czyli az rwala do przodu a jak wracalem z pracy to juz zaczynalo sie dlawienie i nierowna praca na wolnych obrotach



Jurak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 15, 2005 14:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jurak » czw cze 21, 2007 21:28

Witam

Sprawdź połączenia ciśnieniowe (z twojego opisu wynika że zaczynają się dziać z nim dziwne rzeczy jak zaczyna sie nagrzewać) - przypuszczam że po nagrzaniu zaczyna ci gdzieś łapać fałszywe powietrze. ja miałem podobne objawy ze swoim MK2, W ASO VW w pierwszej kolejności wymienili mi uszczelkę pod pokrywą przepustnicy. Ten zabieg faktycznie pomógł, lecz kultura pracy silnika (falowanie obrotów na wolnych) powróciła dopiero po wymianie odmy (była tam nieszczelność).



Awatar użytkownika
adrusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 06, 2007 23:22
Lokalizacja: góra
Kontakt:

Post autor: adrusek » pt cze 22, 2007 22:39

dzisiaj rozmawialem z ludzmi ktorym to samo sie dzialo i powiedzieli ze to silniczek krokowy, mozna go troche podratowac wkladajac go na 24 godz do nafty i ze na ok 2 miesiace jest spokoj i ze oni tak robili. mozecie mi powiedziec gdzie u mnie moze byc ten kabelek do sprawdzania kodow blyskowych mam seat ibiza 94r 1.3 monowtrysk

[ Dodano: 23 Cze 2007 17:51 ]
usterka naprawiona. wina silniczka krokowego, wymieniony na nowy


adrus

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 447 gości