Strona 1 z 1

problemy odmą

: śr cze 20, 2007 00:39
autor: MARTA82
witam
mam mk 4 1.4. 99r z 165tyś km .Po zdjęciu oryginalnej puszki z filtrem powietrza i zastosowaniu filtra stożkowego odłączyłem odmę, przez którą dymi i i robi się ona na mój gust trochę za tłusta od oleju.Ponadto wydaje mi się ,że mam przez nią ubytki oleju ,którego muszę dolewać ok 0,5-1l na ok 2,5 tys.km. Robiłem całą górę silnika przy 150 tyś.km.ponieważ strzelił pasek rozrządu .O co chodzi?Czekam na jakąś radę,odpowiedź czym to jest spowodowane.

: śr cze 20, 2007 00:41
autor: zodiak
Odma jest do tego aby odprowadzać opary oleju z silnika. A zatosowałeś filterek na odmę ?

: śr cze 20, 2007 00:45
autor: conrad81
po to zebys mogl je ponownie spalac i jak nie dasz filterka na odme to bedzie plulo olejem a tak to troche mniej
a dobrze osloniles stozek od silnika? niech on sobie ssie powietrze najdalej od chłodnicy i motorka zaufaj mi temat stary jak swiat

: śr cze 20, 2007 06:36
autor: valerio
zodiak pisze:Odma jest do tego aby odprowadzać opary oleju z silnika. A zatosowałeś filterek na odmę ?
Witam! Jaki filterek i z jakiego autka pasuje na odmę?

: śr cze 20, 2007 07:49
autor: zodiak

: śr cze 20, 2007 09:04
autor: greg
MARTA82, a co robiłaś? pry głowicy - bo w tym modelu uszczelniacze są lichawe - u znajomego w silniku który brał od nowości dopiero po robocie głowicy (pekły napinacze) i wymioanie uszczelniaczy przestał brać

: czw cze 21, 2007 12:19
autor: MARTA82
zodiak pisze:Odma jest do tego aby odprowadzać opary oleju z silnika. A zatosowałeś filterek na odmę ?
Zastosowałem i po tygodniu był tłusty no i dymi przez ten filterek ,nie znam się na tyle może to normalne?

Re: problemy odmą

: czw cze 21, 2007 12:26
autor: PinkFloyd
MARTA82 pisze:witam
mam mk 4 1.4. 99r z 165tyś km .Po zdjęciu oryginalnej puszki z filtrem powietrza i zastosowaniu filtra stożkowego odłączyłem odmę, przez którą dymi i i robi się ona na mój gust trochę za tłusta od oleju.Ponadto wydaje mi się ,że mam przez nią ubytki oleju ,którego muszę dolewać ok 0,5-1l na ok 2,5 tys.km. Robiłem całą górę silnika przy 150 tyś.km.ponieważ strzelił pasek rozrządu .O co chodzi?Czekam na jakąś radę,odpowiedź czym to jest spowodowane.
To jest wada silnika 1,4 16V że lubi wypić olej, kolega wyżej juz o tym pisał. Taki jest ten juz motor 1,4. Ludzie zajmujący sie jedynie naprawą VW wiedza o tym i spalanie oleju nie jest związane z odmą.

: czw cze 21, 2007 12:30
autor: MARTA82
valerio,
specjalny filterek na odmę w każdym sklepie z akcesoriami tuningowymi.
koszt ok 20 zł.
pozdrawiam

: czw cze 21, 2007 12:31
autor: Bąku
spalanie oleju nie jest związane z odmą
dokładnie tak odma nic do tego niema

: czw cze 21, 2007 12:31
autor: PinkFloyd
Jeżeli olej mocno chalpie przez odmę oznacza to najczęsciej przedmuchy z komory korbowej co oznacza nieszczelne pierscienie i może to tez być powodem spalania nadmiernej ilości oleju. Dlatego wiele osób pozbywa się silnika 1,4 z tego powodu i dlatego tez ceny ich sa przystepne.

: czw cze 21, 2007 13:12
autor: MARTA82
czy mam sie tym przejmować? jeżeli to są pierścienie to czy w tym silniku da radę je wymienić bo słyszałem, że dół tego silnika jest nierozbieralny???

: czw cze 21, 2007 18:44
autor: PinkFloyd
MARTA82 pisze:czy mam sie tym przejmować? jeżeli to są pierścienie to czy w tym silniku da radę je wymienić bo słyszałem, że dół tego silnika jest nierozbieralny???
Z tego co wiem to robią te silniczki i nie ma z tym problemu. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworów troche pomaga ale trzeba się pogodzić, że 1,4i1 6V lubi go troszke popić. Jeżeli nie kopci i chodzi ok to bym olał dopuki nie będzie brał wiecej niż 0,5l na 1000km. albo go sprzedał i kupił z silnikem 1,6-2,0 tam nie wystepowały takie problemy.

Tu już było o braniu oleju przez silnik 1,4i 16V http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=16v+olej