Strona 1 z 2

Schemat elektryki do PL potrzebny

: wt cze 19, 2007 16:17
autor: Rodzer
Witam posiadam silnik 1,8 16V KR bez instalacji elektrycznej.
Kupilem teraz od gościa instalację i komputer do KR
ale nie mam pojęcia gdzie podpiąć jaką wtyczkę.

Czy może mi ktoś pomóc ?
Moze macie jakieś zdięcie tego układu?

: wt cze 19, 2007 16:27
autor: zodiak
KR zasadniczo nie posiada komputera. Można tak mylnie nazywać moduł wyprzedzenia zapłonu znajdujący się na podszybiu od strony pasażera.
Ogólnie KR ma bardzo prostą instlację elektryczną bo nie ma rozbudowanej elektryki. Ze schematem nie ma problemu ale ideowym schemat (że tak go nazwę) montażowy to będzie problem poderwać.

komp

: wt cze 19, 2007 16:48
autor: Rodzer
chcesz powiedzieć ze ma mieć tylko modół zapłonu?
A co z sterowaniem przepustnicy i tymi wszystkimi wtyczkami?
Gdzie to podpiąć?

: wt cze 19, 2007 16:55
autor: zodiak
Moduł zapłonu ( a własciwie wzmacniacz zapłonu) to jedno a moduł wyprzedzenia zapłonu to drugie - do niego idzie podciśnienie z dolotu. Przepustnica nie jest niczym sterowana (poza linką gazu oczywiście) a jest na niej jedynie stycznik wolnych obrotów. Apropo wolnych obtotów, jest w jescze w kabinie pod kosolą coś co wygląda jak duży przekaźnik (szerszy) a steruje toto zaworem stabilizacji wolnych obrotów. Też to powinieneś mieć.



To jest ten niby komputer http://www.allegro.pl/item206019601_vw_ ... hella.html

wzmaciacz zapłonu to http://www.allegro.pl/item203422796_mod ... 851b_.html

komp

: wt cze 19, 2007 17:01
autor: Rodzer
Nie mam czegoś takiego. A na przepustnicy jest jakaś wtyczka chyba 2 lub 3 pin.
z tyłu koło kolektora dolotowego jest coś w stylu silniczka krokowego tez nie podpiete jest tez wtyczka przy głowicy jak dochodzi paliwo od rozdzielacza

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 17:06 ]
Wzmacniacz zapłonu mam.
A kopa mi goś dał takiego
http://moto.allegro.pl/item205448071_ko ... 6v_pl.html

: wt cze 19, 2007 17:09
autor: zodiak
To jest sterownik (paliwa) do PL, w KR nie ma czegoś takiego.
KR ma tylko taki jak podałem w linku. PL ma oba i ten "moj" i ten "Twój". Do silnika KR ten co masz jest bezużyteczny.

Ten od wolnych obrotów (co jest w kabinie pod konsolą) wyglada tak (ale czy to jest dokładnie ten ze zdjęcia to nie pamiętam numeru) http://www.allegro.pl/item206520306_prz ... w_120.html

: wt cze 19, 2007 17:13
autor: Rodzer
Chyba goś w Hu.. przywalił. Dostanie mu się.
A co z tymi wtyczkami u mnie.

Posiadasz moze dokładne schematy podłączenia PL i KR albo jakieś fotki?

: wt cze 19, 2007 17:18
autor: zodiak
Mam schemat elektryczny osprzętu silnika KR, ale to jest schemat ideowy a nie montażowy.
A rozrusznik masz od KR? Bo KR potrzebuje rozrusznika z dodatkowym konektorem do zasilania wtryskiwacza rozruchowego (rozrusznik od PL może tego konektora nie mieć bo nie jest tam potrzebny).

Może masz PL a nie KR ? ? ?

: wt cze 19, 2007 17:23
autor: Rodzer
Moze jednak ten silnik to PL Bo gość coś mówił o zmianie głowicy wczesniej.
I moze osprzet został od PL
Rozrusznik ma tylko dwa kable podpiete Jeden od akumulatora a drugi idzie na alternator chyba

: wt cze 19, 2007 17:32
autor: zodiak
W takim przypadku powinieneś mieć jeszcze ten drugi "komputer" czyli ten wspomniany przeze mnie sterownik zapłonu (ma on kruciec na wężyk podciśnienia).
Jak rozdzielacz wtrysku ma z boku złącze elektryczne) to PL. PL powinien mieć kata i sondę lambda. KR w "podstawowej wersji" kata nie miał.

: wt cze 19, 2007 17:35
autor: Rodzer
Chyba masz rację.
To pewnie będzie PL-ka
Mam ten komp z wężykiem.
Podpiety kabel jest do aparatu zapłonowego.
Czyli będe potrzebował instrukcji do PL

: wt cze 19, 2007 17:37
autor: Gitner
Popraw wiec temat !!!

Gitner

: wt cze 19, 2007 17:37
autor: zodiak
Raczej tak. Choć blok może być od KR ale jest to już PL-ka 129konna a nie KR 139konny. No i oczywiście "gorszy" wałek ssący w głowicy :/ .

: wt cze 19, 2007 18:07
autor: Rodzer
A czy moze mi ktoś powiedzieć czy koputer o oznaczeniach
5DA 005 155-01
811 907 384 B

posiada MFA?