Spryskiwacz i wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wiedźmin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw lis 02, 2006 12:07
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Spryskiwacz i wycieraczki

Post autor: Wiedźmin » wt cze 19, 2007 11:46

Podobna przypadłość jest chyba we wszystkich niemieckich autach. Chodzi mianowicie o to, iż pociągając manetkę spryskiwacza uruchamiamy jednocześnie wycieraczki, które zdążą przejechać się po suchej szybie zanim strumień płynu do niej dotrze.
Rozwiązanie tego problemu w mk2 jest bajecznie proste - wystarczy znaleźć odpowiedni przełącznik
Obrazek
a następnie odłączyć (w tym przypadku odłamać...) odpowiednią blaszkę - w tym konkretnym przypadku dolną, jak widać na załączonym obrazku.
Obrazek
I już możemy sobie pryskać do woli, a wycieraczka ani drgnie...



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » wt cze 19, 2007 12:04

Wiedźmin pisze:I już możemy sobie pryskać do woli, a wycieraczka ani drgnie...
troche dziwna sprawa aby plyn lecial a wycieraczki staly :/ mysler ze konstruktorzy dobrze zaprogramowali ten system i nie wiem po co go zmieniac w tym wypadku pogarszac :) :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Wiedźmin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw lis 02, 2006 12:07
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Wiedźmin » wt cze 19, 2007 12:19

krisvw pisze:troche dziwna sprawa aby plyn lecial a wycieraczki staly :/ mysler ze konstruktorzy dobrze zaprogramowali ten system i nie wiem po co go zmieniac w tym wypadku pogarszac :) :bigok:
Takie rozwiązanie (sam spryskiwacz) jest np. we Fiatach. Chodziło mi o to, że wycieraczki jeżdżą po suchej szybie a to niezbyt dobrze.
Poza tym nie zmuszam nikogo do tego zabiegu - to tylko porada jak coś takiego zrobić.
Osobiście uważam że 'pogarszaniem' samochodu jest usuwanie np. klamek czy wstawianie brewek zasłaniających światła czy też zamalowywanie tylnych lamp - a niektórzy to lubią.
Poza tym konstruktorzy nie pomyśleli że kierowcy to sklerotycy i zostawiają samochód na postojówkach przy wyłączonym zapłonie. I teraz biedni kierowcy muszą zakładać przeróżne 'przypominacze'...



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 19, 2007 12:37

A nie lepiej wstawić w wężyk zaworek jednokierunkowy utrzymujący płyn w przewodach. Ja tak zrobiłem i pompka spryskiwacza nie musi napełniać wężyków i płyn zdąża przed wycieraczkami.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » wt cze 19, 2007 12:44

jhosef pisze:A nie lepiej wstawić w wężyk zaworek jednokierunkowy utrzymujący płyn w przewodach. Ja tak zrobiłem i pompka spryskiwacza nie musi napełniać wężyków i płyn zdąża przed wycieraczkami.
A gdzie można nabyć taki zaworek jednokierunkowy?? A może sam go sobie zrobiłeś, tylko jak ??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt cze 19, 2007 12:58

Wiedźmin pisze: już możemy sobie pryskać do woli, a wycieraczka ani drgnie...
Pomysł wcale nie jest taki zły.
krisvw pisze:troche dziwna sprawa aby plyn lecial a wycieraczki staly
Zawsze można włączyć (tak jak podczas deszczu :) :bigok:



greg

Post autor: greg » wt cze 19, 2007 13:58

można inaczej - dac przekaźnik opóźniający o 3sekundy i też będzie ok



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 19, 2007 13:59

jhosef, to je dobre z tym zaworkiem :) pochwal sie gdzie nabyłes ten zaworek :) i gdzie go zamontowales ? czy blizej pompki czy juz pod maska ? ( blizej spryskiwaczy? )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 19, 2007 14:11

danioo pisze: A gdzie można nabyć taki zaworek jednokierunkowy?? A może sam go sobie zrobiłeś, tylko jak ??
Miałem z fiesty którą rozebrałem kiedyś. A zamontować trzeba jak najdalej od pompki aby cały wężyk był pełen. Praktycznie prawie przed trójnikiem. Z tyłu zrobiłem to samo.cChociaż z tyłu jest prawie przy pompce bo mi się dłubać nie chciało i też się sprawdza. Ważne że zaworenk nie pozwala się cofać płynowi. Z tyłu jest jeszcze większe opóżnienie ze względu na wysokość i rzadkość używania. Teraz przypadkowe lekkie trącenie i wajchy i leci.
A tak ten zaworek wyglada:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 14:26 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt cze 19, 2007 14:23

a jak ten zaworek wogule wyglada??
masz foto??
albo dobra juz mam..takie cos??
http://www.allegro.pl/item205240775_zaw ... _fiat.html
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 14:25 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 19, 2007 14:29

rysiektr pisze:albo dobra juz mam..takie cos??
http://www.allegro.pl/ite...wacza_fiat.html
takie coś. wstawić w przewód i będzie ok. Nie widzę sensu niszczenia przekaźnika jak można sprwę za kilka złotych rozwiązać.

[ Dodano: 19 Cze 2007 14:34 ]
Mam zamiar wstawic coś takiego w wąż paliwa przed elektrozawór aby przy przełączanu na gaz szybciej napełniał gaźnik. W tez sposób w odcinku węża będzie pewne ciśnienie i paliwo które po przełączeniu na benzynę szybciej dotrze do gaźnika.

http://www.allegro.pl/item207283731_zaw ... miary.html



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 19, 2007 15:01

ja juz uruchomiłem brata i bede mial :D , tylko on mi sie pyta czy jedno wejscie , jedno wyjscie , czy jedno wejscie dwa wyjscia ? ja sadze ze 1X1 bedzie ok , przed trojnikiem mozna sobie zamontowac i bedzie ok :) z drugiej strony jakby ten zaworek byl juz trojnikiem to nie byłoby zle chyba :D no ale zamieszalem :D biore 1X1 , a cena ok 6 zł za ten 1X2 , a ten 1X1 jest tanszy.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt cze 19, 2007 15:04

Jak wrzycisz z dwma wyjściami to możesz wywalić trójnik. Ale to w sumie obojętne. A kupujesz to w sklepie czy na allegro? Obiecałem koledze się dla niego rozejrzę za tym.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 19, 2007 15:10

jhosef, braciszek pracuje w sklepie motoryzacyjnym , niestety oddalonym ode mnie o 60 km :) ale włozy w koperte i wysle :D

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 4:58 pm ]
znalazlem to u mnie na wsi , 4 zł kosztuje :) juz zamontowane :D zobaczymy za jakis czas jak płyn sprzed zaworku do zbiorniczka spłynie i czy bedzie zaworek trzymał.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 388 gości